Vrij verbod?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annemoon, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Ik weet niet zo goed wat ik wil bereiken of wil horen, maar typ toch maar eens wat van me af.

We zijn sinds februari bezig met iui.
    De eerste drie rondes alleen met pregnyl. Geen echte bijzonderheden.
    In april begonnen met GonalF 75ie en een heel mooi eitje.
    Die ronde stond ook de fertiloscopie gepland en helaas ging dit mis. Een darmperforatie en 5 dagen opname in het ziekenhuis. Dus de iui moest geannuleerd worden en ik moest herstellen. Na een super lange ronde, want m'n lichaam was goed van slag door de mentale en lichamelijke impact, konden we eindelijk verder.
    Iui 4.2 weer met 75 ie. Dinsdag zag ze 2 van 11 mm en 1 van 10 mm dus extra controle. Gister waren het twee grotere en twee kleine, dus vandaag een extra echo om zeker te weten dat de kleintjes niet zouden meedoen. Als alles goed was zouden we morgen de iui hebben.
    Vanochtend waren het ineens 2 groten, een middenmoter en 2 kleintjes. Ik voel me goed, geen klachten en erg positief. Eindelijk heerlijk in m'n vel! Dus de arts wilde alleen voor de zekerheid bloed prikken om zeker te weten dat het alleen de twee groten zijn die meedoen. Oestradiol zou rond de 2000 mogen zijn. Een volgroeid ei geeft ongeveer 1000 af. De uitslag was even schrikken: 4583!! Ik zou tegen ohss aan zitten en erge buikpijn moeten hebben. Maar niets is minder waar. Ik voel me lekker, lichaam doet goed mee en nu hebben we ineens een vrijverbod?
    Manlief belde al: hoezo verbod, als we het risico willen nemen en bedacht zijn op een meerling dan kan het toch geen kwaad?
    Is dat zo? Kan het geen kwaad?
    Ik weet het niet.
    Volgens mij is het geen advies die je eventueel zou kunnen opvolgen. Maar aan de andere kant voelt veilig vrijen zo tegen strijdig en oneerlijk.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is het enige risico eventueel een meerling? In dit geval zou je dus wel in het ergste geval een 5-ling kunnen krijgen. Daar zitten behoorlijk wat meer risico's aan (voor jou en voor de baby's) als aan een 2-ling bijvoorbeeld.

Ik weet niet wat ik zou doen, moeilijk hoor! Misschien voor de zekerheid nog even de arts bellen om te kijken wat de risico's precies zijn?

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben heel stellig. Ik weet dat veel hier vrouwen dat niet zijn. Ten eerste, als je tegen ohss aanzit en je raakt zwanger, dan is de kans groot dat het verergert! Dat kan echt levensgevaarlijke situaties opleveren (kan he, maar wel reëel risico), zeker met meerdere eitjes.
    Ten tweede, een tweeling is misschien nog leuk, maar een drieling of meer kan ook ernstige complicaties met zich meebrengen. Het lijkt misschien schattig, meerdere bedjes naast elkaar, maar het geeft gewoon grote risico's voor zowel moeder als kinderen.
    Ik ken iemand hier van het forum die door het niet opvolgend van een klusverbod zwanger raakte van een drieling. Bij haar is zelfs gesproken over het weghalen van 1 kindje om de andere twee meer kans te geven. Een onmenselijke beslissing om te nemen! 'Gelukkig' heeft de natuur dit uiteindelijk voor haar beslist en heeft ze nu een tweeling.
    Denk er alsjeblieft niet te makkelijk over!

4. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Ik denk er zeker niet te makkelijk over. Ik heb m'n man geprobeerd uit te leggen wat de consequenties kunnen zijn en aangegeven dat de arts het niet als advies heeft meegegeven.
    Daarbij is het mijn lichaam, dus als ik iets niet wil of niet vertrouw gebeurt er niets :)
    Ondanks dat m'n man heel teleurgesteld is en we nu nog steeds stilstaan gaat hij er helemaal in mee en gaan we voor veilig.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Snap wel dat het tegenstrijdig is hoor, als je zo graag wilt. Het lijkt een geweldige kans...
    Hopelijk is het toch snel raak voor jullie!

6. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Dank je!

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zou het ook laten afhangen van je verdere situatie en dan vooral de kans dat jullie zwanger worden zonder behandeling (iui of ivf). Is die kans héél klein dan zou ik het risico wel durven nemen. Ik heb zelf drie keer in deze positie gezeten, één keer met 11 grote en middelgrote eitjes- kleintjes niet meegeteld (voor iui), en twee keer met 5 grote en middelgrote eitjes (ook voor iui). Die keer met 11 heb ik overgeslagen, die andere twee keer ben ik er wel voor gegaan. Onze kans om zelfstandig zwanger te worden was minder dan 2% en ik heb toen zelf de kans uitgerekend op een tweeling, drieling, vierling en ga zo maar door. Vooral de kans op 3 en/of meerlingen was zó klein dat de kans op een auto ongeluk op weg naar het ZH voor een inseminatie nog groter was ;). Uiteindelijk natuurlijk niet zwanger geraakt in die rondes.
    Maar als onze kans om zelf zwanger te worden groter was geweest, had ik het risico misschien ook niet durven nemen.

8. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Als je tegen het advies van de arts in gaat en je raakt zwanger kan je verzekering ook moeilijk gaan doen volgens mij. Daarnaast geeft een zwangerschap van een drieling of meer een groot risco voor jouw en de baby's.

9. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    We hebben een pakje condooms gehaald en eigenlijk juist heel veel lol gehad in bed. Alsof we weer pas bij elkaar zijn.
    Nog anderhalve week en dan back in business!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Haha, wat grappig dat het ook zo'n draai kan krijgen!
    Blij dat jullie je er samen goed bij voelen.
    Hopelijk is het straks snel raak!

Deel Deze Pagina