Overtijd..hoe zit dat met verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door KaChris, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Ik ben vandaag 2 dagen over de 40 weken heen en ik werk in het onderwijs.
    Ik zou als ik op 19 september bevallen zou zijn precies een week voor de kerstvakantie moeten beginnen. Ik werk de woensdag, donderdag en vrijdag.
    Nu ben ik dus al 2 dagen later...wat houdt dit in voor mijn verlof en is het dan zo dat ik de woensdag en donderdag al niet meer hoef te werken en alleen de vrijdag voor de kerstvakantie moet starten? Of zit het anders..
    Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.... :( :)

Groetjes Karin

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Elke dag dat je overtijd loopt, is je bevallingsverlof nog niet begonnen, die dagen krijg je extra.
    Als je gekozen hebt voor 12 weken na de bevalling, dan begint deze pas op de dag na je bevalling. Dus zo te lezen hoef je dan pas na de kerstvakantie te beginnen met werken.

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    De baby komt te vroeg
    U stopt zes weken voor de dag na de uitgerekende datum en uw baby wordt twee weken te vroeg geboren. Uw zwangerschapsverlof heeft dan vier weken geduurd. Het bevallingsverlof duurt tien weken plus twee weken (zes minus vier) is twaalf weken. Het totale zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt dus zestien weken.

4 weken + 12 weken = 16 weken

De baby komt op tijd
    U stopt vijf weken voor de dag na de uitgerekende datum en uw baby wordt op tijd geboren. Uw zwangerschapsverlof heeft dan vijf weken geduurd. Het bevallingsverlof duurt tien weken plus een week (zes minus vijf) is elf weken. Het totale zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt dus zestien weken.

5 weken + 11 weken = 16 weken

De baby komt te laat en u bent zes weken van tevoren gestopt
    U stopt zes weken voor de dag na de uitgerekende datum en uw baby wordt twee weken te laat geboren. Uw zwangerschapsverlof heeft dan totaal acht weken geduurd (zes weken plus twee weken). Het bevallingsverlof duurt tien weken. Het totale zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt dus achttien weken.

6 weken + 2 weken + 10 weken = 18 weken

De baby komt te laat en u bent vier weken van tevoren gestopt
    U stopt vier weken voor de dag na de uitgerekende datum en uw baby wordt twee weken te laat geboren. Uw zwangerschapsverlof heeft dan totaal zes weken geduurd (vier weken plus twee weken). Het bevallingsverlof duurt 12 weken (tien weken plus twee weken). Het totale zwangerschaps- en bevallingsverlof duurt dus achttien weken.

4 weken + 2 weken + 12 weken = 18 weken

Deel Deze Pagina