Krijg je eigenlijk vrij voor verloskundige en echo? Of moet je hier vakantie dagen voor gebruiken? Ik moet 21 mei en 04 juni naar ZH en VK maar wil dit nog niet tegen mijn baas zeggen. Maar moet op zulke tijden dat het me 2x een halve dag kost.
Ja hoor daar krijg je vrij voor en als je de baas nog niet wilt zeggen hoe en wat mag je het volgens mij ook gewoon opschrijven als artsenbezoek, je bent niet verplicht om te melden precies hoe wat en waarvoor..
Ik heb zelf de VK altijd aan het begin van de ochtend gepland zodat ik zo kort mogelijk afwezig was. Op mn werk wisten ze al voor mn eerste bezoek dat ik zwanger was dus ik heb nooit andere redenen hoeven noemen. Als je het nog niet wilt vertellen, zou ik het gewoon op een afspraak met je ha houden. Of alleen je leidinggevende inlichten. Partner lijkt mij dat die in z'n eigen tijd moet. Op de eerste afspraak bij de VK na, gaat hij uiteindelijk voor de lol mee. Ik bedoel: medisch gezien is er geen noodzaak dat hij mee gaat. In onze CAO staat overigens dat ik voor bezoek aan ha e.d. 2 uur mag opnemen. Als ik langer weg ben, moet ik dus de rest van de uren opnemen.
Ik heb elke keer wel halve dagen vrij genomen, dit omdat een doktersbezoek vaak niet zo lang duurt en op me werk er snel gevraagd zou worden waarom je dan gaat! Gewoon collegiaal, en ik wil niet liegen. Als ik het heb verteld dan neem ik wel gewoon doktersuren op
Het ligt volgens mij aan je arbeidsvoorwaarden.. Bij mijn werk zou het volgens mij doorbetaald zijn als je fulltime werkt. Maar ik werk 32 uur en dan gaat het van je vrije tijd af, doktersbezoek ook.
Volgens mij is het overal een beetje verschillend. Mijn weerkgever verwacht wel, dat wanneer je parttime werkt je zoveel mogelijk op je vrije dagen dit soort afspraken plant. En logisch vind ik persoonlijk. Ik ga soms vroeg op mijn werkdag. Dit compenseer ik dan meestal wel, maar niet altijd volledig (toen ik voor de echo alleen op mijn werkdag kon bijvoorbeeld vond ik het niet terecht omalles te compenseren, vooral omdat ik gedeeltelijk ziekgemeld ben ivm harde buiken).
Ik heb het altijd buiten me werk om gepland en dat doe ik nog steeds als ik bijv naar de dokter of tandarts moet.
Ik heb het altijd rond 8.30 gepland bij mijn 1e zwangerschap. Dan was ik als 1e aan de beurt en was ik alsnog tegen 9/9.15 op werk. Nu doe ik het op mijn vrije dag.
mijn vk-praktijk is helaas gesloten op de dag dat ik niet werk. Dus ik plan altijd heel vroeg of in mijn pauze. Dan fiets ik als een gek heen en weer en ben ik soms na 3 kwartier al weer terug op mijn werk. (goed voor de conditie) Als ik langer dan 2 uur weg zou blijven, zou ik een halve dag vrij nemen. Maar vooral omdat dat dan beter voelt. Ze doen niet moeilijk bij ons over artsbezoeken (en ik kan het nu toch niet meer voor me houden) Amber
Bij mij is het gewoon op kosten van de baas, wel moet je proberen afspraken met ha, vk of tandarts of zo buiten werk-uren te plannen (werk je deeltijd, doe dit dan in je deeltijd). Maar dat gaat niet altijd en dan krijg je gewoon tijd van de baas
Dank jullie wel, ik ben weer een stuk wijzer geworden! De eerste echo is om 15.20 dan kan ik om 14.30 naar huis dus dat valt wel onder dokterbezoek. De eerste keer verloskundige neem ik denk ik maar een halve dag vrij om lekker te genieten!
ik werk 40 uur, dus dan is het gewoon bijna onmogelijk om het na je werktijd te plannen. Ik probeer het dan wel altijd zo te plannen of aan het eind van de middag of aan het begin van de ochtend. groetjes suus