Vrij vragen op het werk (vakantie)

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Moet je vrij vragen als je (minstens een week) op vakantie wil?

1. Ja, ik moet vrij vragen en dan is het maar afwachten of het mag.

2. Nee, ik hoef alleen door te geven wanneer ik er niet ben.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Sinds een aantal jaren werk ik bij mijn man dus is vrij vragen geen probleem meer (ik moet altijd gewoon komen werken :p)
    Maar bij mijn vorige baan (verpleegkundige) moest het aangevraagd worden. Er werd wel rekening gehouden met schoolvakanties en zo, dat kreeg je meestal wel.
    Maar 1 of een halve vakantiedag moest je altijd afwachten, als er zieken waren of teveel patienten, moest je gewoon komen werken.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.091
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik werk in het onderwijs. Dus hier valt niks te vragen. Soms wel jammer dat je niet in het laagseizoen kunt. Maar verder niks te klagen op vakantiegebied. ;)

3. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Aanvragen en hopen dat het goed gekeurd wordt.
    Er mag in de zomerperiode max 3FTE missen per week. Maar nog nooit meegemaakt dat ik mijn voorkeur niet kreeg

4. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wanneer wij het minimaal een maand voordien aanvragen bij de roostermaker dan krijgen wij sowieso vrij.. Weet je het pas later, dan is ruilen met een collega ook vrijwel altijd mogelijk (werk in de zorg)..

Daarnaast werk ik als orthopedagoog en dat plan ik gewoon volledig zelf in.. dus ook wanneer ik vrij zou willen, dat is geen probleem..

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik moet het wel aanvragen maar het is eigenlijk altijd oké, wel fijn dus :)

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies zo! Wij bespreken onderling wie wanneer vakantie wil en dan is het geregeld. Dus het is niet zo dat we nergens rekening mee (hoeven te) houden, maar we hoeven ook geen formulieren in te vullen en hopen op goedkeuring.

7. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben vrij gevraagd voor de eerste week van juni. tot die tijd zal het spannend blijven en moeten we blijven soebatten en bedelen, amar vooral wachten....wachten....wachten....

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier is het vrijvragen en dan afwachten of het kan, maar over het algemeen kan het altijd, dus dat scheelt

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik krijg altijd vrij als ik het vraag. Soms om 12u vragen voor de namiddag en dan is het ook oke.
    Ik werk wel op een grote administratie zonder loketfunctie, dus mijn werk blijft gewoon liggen.
    Echt: I luv my job

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij mij gaat 't heel makkelijk, want ik werk vanuit huis (kantoorwerk), dus ik mail/bel gewoon even dat ik dan en dan niet werk en aan 't eind van de maand geef ik de uren door die ik die maand wel heb gewerkt.

Mijn vriend werkt voor hetzelfde bedrijf, maar is vertegenwoordiger, hij mag alleen vakantie nemen als er in zijn rayon vakantie is, omdat zijn rayon anders niet vertegenwoordigt wordt, dat is dus altijd in de bouwvak. Een gewone snipperdag is meestal wel mogelijk, maar hij moet sowieso altijd (vakantie of niet) bereikbaar zijn voor z'n klanten.

11. singa

singa Niet meer actief

Wij zijn een vrij klein bedrijf dus wij hebben zelf een vakantieoverzicht van de afdeling. Grote vakanties gaat altijd in overleg maar "losse" vrije dagen kun je gewoon inplannen mits niemand al vrij heeft en er bezetting op kantoor is.

12. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier doen ze altijd moeilijk over vrij.
    je mag maximaal 2 weken aaneengesloten 1x per seizoen opnemen en dat loopt van mei-sept.
    ik werk op een reisburo dus de schoolvakanties vergeet maar. dat is altijd loten.
    met kerst/oud en nieuw mag niemand vrij want dan begint het nieuwe boekingsseizoen.
    wel vrij mogen we altijd in maart/eind oktober en november.
    en dan heb ik een man die in de bouw werkt en dus 3 weken bouwvak heeft en 2 weken kerst.
    heel fijn uitgekozen onze banen haha.

13. Skye

Skye Niet meer actief

Als ik op vakantie wil, dan geef ik dat gewoon aan en het is geregeld. Nog nooit voorgekomen dat ik geen vrij krijg ofzo!

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Een dagje vrij moeten ik onderling regelen met collega's.
    Vakanties moeten wij in December voor het hele volgende jaar doorgeven en dan gaan we tijdens een vergadering kijken of iedereen ingepland kan worden en of er eventueel verschoven moet worden. Werkt vaak wel goed aangezien ik altijd in Mei/Juni of September vakantie vraag.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Ik bepaal mijn eigen agenda in overleg met mij secretaresse en ook wanneer ik vrij neem of niet. Ik ben ook eindverantwoordelijk voor de inhoud, dus men gaat er vanuit dat ik verstandige beslissingen neem over vrij nemen en dat vind ik niet meer dan logisch.

16. Hier ook.. maar ons team is vrij groot dus zelden een probleem.

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Same here. Alleen na m'n zwangerschapsverlof van m'n dochter mocht ik niet langer thuis blijven (wist toen nog niet van onbetaald verlof), omdat m'n collega ook met verlof ging. Nu gaan we dat anders doen. ;)

18. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Mijn vriend en ik moeten het beide aanvragen en daarna is het maar afwachten of het wel kan...soms best lastig maar ja het went ook wel weer...

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb nog nooit een baan gehad waarbij ik alleen door hoefde te geven wanneer ik er niet was,er werd altijd moeilijk over gedaan;vooral toen ik op een fotolab werkte en in de horeca was altijd een drama maar andersom moest ik wel altijd klaar staan voor hun;)

20. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    als er niemand is die mij kan vervangen, gaat het niet door, ik zit namelijk op de receptie van een bedrijf.

Deel Deze Pagina