Vrij vragen op het werk (vakantie)

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Moet je vrij vragen als je (minstens een week) op vakantie wil?

1. Ja, ik moet vrij vragen en dan is het maar afwachten of het mag.

2. Nee, ik hoef alleen door te geven wanneer ik er niet ben.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

nou heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk lijkt me dat!
    hier moet ik mn zomervakantie in december doorgeven , vrije dagen 6 weken van te voren (onverwachte zaken niet natuurlijk) en dan nog maar afwachten of er vervanging geregeld kan worden (werk in de zorg)
    maar meestal worden mn aanvragen voor vrije dagen wel gehonoreerd gelukkig!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hiet gaat het wel in overleg en moet je het ruim van tevoren aangeven, wel zo handig als er vervanging is en niet iedereen van dezelfde afdeling of met dezelfde functie tegelijk weg is. Lijkt me niet meer dan normaal.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is dus helemaal niet heerlijk, want het leidt regematig tot situaties waarbij er niemand aanwezig is van een deel van het team, zodat jij niet verder kunt.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb geen keuze aangevinkt omdat het er een beetje tussenin zit.
    Over het algemeen zijn we onder elkaar heel makkelijk met vrij nemen. Maar het moet wel kunnen natuurlijk.
    Dus alles in overleg, en het is niet zo dat we maar allemaal tegelijk vrij kunnen nemen, dat moeten we wel een beetje op elkaar afstemmen.

Het is niet zo dat we het 'vragen' en moeten hopen dat het wordt goedgekeurd. Wel officieel, want de leidinggevende moet een handtekening zetten.
    Maar hij gaat er volgens mij vanuit dat het onderling al is besproken wanneer we met de verlofaanvraag bij hem komen.

Deel Deze Pagina