hallo hier een probleem.. even snel in het kor.. ons zoontje is nu 12 dagen en zit aan de flesvoeding hij zou nu ongeveer 80 cc en dat 7 keer per dagen binnen moeten krijgen maar dat krijgt hij ongeveer de helft van de tijd niet binnen.. hij drinkt ontzettend gulzig aan de fles waardoor hij regelmatig terug geeft en of echt zijn hele voeding eruit gooit 'boogspugen'...om vervolgens niet weer de fles te willen hebben.. (afgelopen maandag naar dok geweest en die kon niets vinden) we hebben op aanraden van kraamzorg andere speen gekocht maar het probleem daarvan is dat hij teveel moeite moet doen om het eruit te halen waardoor hij altijd in slaap valt en dus met geen mogelijkheid geen voeding meer binnen te krijgen is.. ook het gaatje groter gemaakt maar dat help volgens mij ook niet.. soms als ik merk dat ie te moe word stop ik toch snel die andere speen maar weer in zijn mond waardoor ie SOMS wel ietjes beter drinkt.. gisteren naar consulatie bureau geweest gelukkig eindelijk een beetje boven zijn geboorte gewicht! en die had het over verdikken van voeding ?! maar daar hoor ik ook weer verschillende ervaringen mee.. de wijkverpleegkundige komt helaas pas a.s. dinsdag.. iemand ervaringen of tips ? we zitten met handen in ons haar wat te doen en maken ons zorgen of dit wel goed komt..
Ander merk fles? Nog meer spenen uit proberen? Ik zou niet zomaar voeding verdikken. Je hebt van die speciale flessen te koop voor koliek etc. misschien is dat de oplossing. Succes!
Verdikken doe je met Nutriton (Johannesbroodpitmeel), dat helpt tegen het terugspugen. Maar aan het drinken verander je daar niets mee. Ik had begrepen dat boogspugen toch echt iets bezwaarlijks was. Kinderarts al gesproken?
Dat kan met nutriton idd, alleen kunnen daar bijwerkingen aan vast zitten, daarom zou ik het niet zomaar geven, want het verandert het drinken idd niet, en daar ligt de kern van het probleem lijkt het.
Welke fles/ speen heeft hij nu? Verdikken van de voeding met Nutriton heeft wel weer als voordeel dat hij ook rustiger drinkt. Ik heb het ook in eerste instantie gebruikt vanwege het slordige drinken van Femke. Door het in te dikken dronk ze rustiger en gaf ze minder terug. Achteraf bleek Femke reflux te hebben (maagklepje dat nog niet goed sluit, waardoor de voeding omhoog komt). Ik zou het gewoon eens proberen. Het kan echt niet zoveel kwaad hoor. Begin alleen niet met de hoeveelheid die op het pak staat. Veel minder doen. Sommige kindjes krijgen wel wat dunnere ontlasting, anderen wat dikkere. Succes ermee!
ik zou toch aandringen bij de huisarts voor een verwijzing naar een kinderarts. boogspugen kan toch wijzen op een vernauwing tussen maag en darm? hoop dat het snel beter gaat. succes.
Natuurlijk moet je voorzichtig aan doen met de Nutriton, maar het is een simpele en kan heel snelle oplossing voor het probleem zijn!
Hier was het indikken met nutriton dé oplossing, het vloog er de hele dag uit en ze huilde heel veel. Bleek reflux te zijn, daar kwamen we pas na 6 weken achter, het was een enorm verschil, ze was vanaf het moment dat we zijn gaan indikken gelijk een tevreden baby en dat huilen werd ook heel veel minder. Maar goed dat je contact opgenomen hebt met het CB. Gulzig drinken kan een probleem zijn, maar als het er echt in een boog weer uit vliegt, zouden ze toch even verder moeten kijken, want dat kan eventueel ook op bijv. reflux duiden.
Hier ook een gulzige drinker, met nutriton ging het echt heeeel goed! Kijk alleen goed wat voor speentje je gebruikt, uit een Aventspeen krijgen ze het bijna niet uit omdat de gaatjes gewoon VEEEEL te klein zijn... Difrax speentje gaat wel goed overigens.... En het kan idd goed reflux zijn, dat was het hier ook... goed in de gaten houden dus en probeer gewoon nutriton. Is vrij te krijgen en kan echt geen kwaad...