Onlangs hebben wij de sleutel gekregen van onze nieuwe woning. Mijn man is daar nu elke avond aan het klussen. Schuin tegenover ons staan ook huizen, die zijn al eerder opgeleverd en bewoond. Nu hebben de mensen van het huis waar wij op uit kijken, van die transparante rolgordijnen. Overdag zie je er niets door, maar als het donker is en zij het licht aan doen, kun je alles behoorlijk goed zien. Nu ging mijn man van de week klussen in het huis 's avonds, het was al donker en hij keek uit op het huis van die mensen. Ziet hij opeens de buurvrouw poedelnaakt door dat huis lopen en zich uitgebreid afdrogen. Ja, dat rolgordijn zat naar beneden, maar dat hielp dus geen hol. Nu denk ik dat ze zich dat niet beseffen. We zitten er aan te denken om het maar even te melden bij ze, want straks zijn al onze huizen bewoond en kan de halve straat meegenieten. Zie er wel een beetje tegenop, last van plaatsvervangende schaamte. Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt en heb je er wat van gezegd of het zo maar gelaten? Ik ben ook altijd blij als mensen zeggen dat mijn gulp nog open staat ofzo, beter dan dat ik nog uren zo rond loop. Denk dat dit net zoiets is.
Ik ben met zoiets echt een schijterd (ook plaatsvervangende schaamte), dus ik zou waarschijnlijk een anoniem briefje in de brievenbus gooien. Wel melden in ieder geval! Zou het zelf echt niet fijn vinden als de hele buurt me naakt zou zien .
Tja.. Ik denk dat je dat wel moet weten, het zijn je eigen rolgordijnen en dan weet je wel hoe transparant ze zijn. En ben bang dat deze vrouw het expres doet..
Je kunt ook een briefje door de brievenbus doen, anoniem. Dan hoef je je nergens voor te schamen en krijgen zij de boodschap.
zou het idd gewoon even melden hoor. even aanbellen. Hoi buuf wij wonen hier tegenover! Nu is het zo, zijn jullie rolgordijnen zonwerend? Want pas zagen wij dat jullie boven waren met het licht aan, en ik weet niet of je je dat beseft maar je kunt best wel alles goed zien wat jullie boven doen. Lijkt ons niet de bedoeling of wel? Als het wel zo is, sorry dan, geniet van het voyeurisme En dan ook echt met een lach.... hahah als je dat durft he! eigenlijk zou ik gewoon ff kennis gaan maken, en dan terloops vragen of ze weten dat de rolgordijnen met licht aan flink doorschijnen en dat jullie alles kunnen zien boven. Of dat de bedoeling is of niet......of dat ze nog bijvoorbeeld andere gordijnen of rolluiken in bestelling hebben ofzo..hihih wij hadden hier ook eerst van die doorschijnende....nu rolluiken! idd vanwege de achterburen hahahaha
Ik zou ook voor een anoniem kaartje gaan in de brievenbus.. Wil het haar besparen dat ze al voor de kennismaking niet weet waar ze moet kijken als ze de nieuwe buurtbewoners ziet.. En hangt ze niets anders op dan weet je dat ze het of niet erg vind,of het zelf wel spannend vind oid
ik zou het wel even zeggen tegen haar misschien heeft ze er niet eens bij nagedacht dat mensen haar dan kunnen zien zou het zelf ook wel prettig vinden als mensen daar mij op zouden wijzen zou wel een kop als een tomaat krijgen maar liever dat dan dat straks alle mannen savonds uit het raam hangen om te kijken hih
Ik zou gewoon overdag ff aanbellen,en aangeven dat je had gemerkt dat als het donker is je door de rolgordijnen heen kunt kijken.zo van hallo,wij komen hier tegenover wonen,ff voorstellen en dan terloops aangeven dat ze niet zo privé zitten als ze dachten.
hoop toch niet dat mijn rolgordijn door schijnt. hihi wat voor roldgordijn heeft ze? ik denk niet dat ze het beseft. moet eerlijk zeggen toen wij ons rolgordijn kochten heb ik er ook niet echt aan gedacht of ie wel of niet zou door schijnen savonds. ik zou het ook zeggen denk ik.
Ik zou het ook zeker even zeggen hoor! Hallo...stel dat je het zelf overkomt dan zou je ook willen dat iemand het meldt voordat heel de buurt kan meegenieten...
Ja, ik zou het wel zeggen, waarschijnlijk heeft ze het zelf niet door. Hier stond van de week de buurvrouw in haar beha voor het raam, ook een beetje onhandig...
Ik zou gewoon een briefje in de bus doen. Hoeft niemand zich te schamen, maar is de boodschap wel duidelijk. Zou dit omgekeerd ook wel waarderen, als ik zelf in haar (ontbrekende) schoenen had gestaan...
Zo'n soort rolgordijn, semi transparant ofzo: ENJE Rolgordijn - 100x250 cm - IKEA Ja, misschien is een briefje ook wel een idee.
Wij hebben het ook gehad. Ik kwam er alleen pas achter na 1 jaar:x stond me man in de schuur en ziet mijn onder de douche staan. Beetje jammer. Zou idd fijn gevonden hebben als me buren het hadden gemeld. Die wonen namelijk boven hebben dat echt wel gezien.
Hier dezelfde ervaring als ria30. We hadden lamellen in de slaapkamer waardoor we absoluut niet naar buiten konden kijken, maar wel naar binnen, kwamen we na ruim een jaar achter... Had fijn geweest als we dat eerder hadden geweten. Ik zou het dus melden.
Absoluut even melden. Wij zaten twee jaar geleden in een huisje op een Landalpark op wintersport. Dit park was net nieuw en wij waren de eerste gasten (samen met nog meer mensen natuurlijk). Die eerste avond liepen we nog even een rondje en ontdekten we dat de rolgordijnen die in alle badkamers van alle huisjes hingen enorm doorschenen. We zagen tijdens ons wandelingetje haast het halve park naakt of in ondergoed in de douche haha. Meteen melding van gemaakt natuurlijk en drie dagen later werden alle gordijnen vervangen