Urgentie aanvragen?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Rowan89, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rowan89

Rowan89 Lid

1 nov 2007
    10
    0
    0
    woonbegeleidster
    krimpen aan den ijssel
    Hai, ik ben 18 jaar en wil heel graag een eigen huisje(zo snel mogelijk) We verdienen allebei redelijk maar we krijgen maar geen woning toegewezen!
    Kun je urgentie aanvragen? Zo ja watvoor spannend verhaal hebben jullie opgehangen hihi..
    xx

2. Chulita

Chulita Lid

2 mrt 2007
    92
    0
    0
    ik had gisteren urgentie aangevraagd omdat ik niet meer samen ben bij me vriend en ik zolang bij me moeder woon.
    we hadden alles in gevuld zus en zo
    wat blijkt nou je moet eerst 1jaar staan ingeschreven en de kans dat jij een urgentie krijgt is heel klein..want bij mij begonnen ze al te twijfelen ( pas later hoorde ik dat je een jaarmoet inschreven staan ) maarja je kan het proberen

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ík wil niet lullig doen hoor maar ik weet bijna zeker dat je geen urgentie krijgt

je krijgt pas urgentie als de situatie ernstig is zoals dat je in elkaar geslagen wordt en je verblijft in een blijf van me lijfhuis en dat soort dingen

ik heb toen ik zwanger was van me zoontje(nu 2) ook urgentie aangevraagt en weet je wat ze tegen me zeiden dan had je partner hem er maar niet in moeten douwen belachelijk maar waar

4. Niet meer actief

ik had geen keuze,ik was 18 en zwanger en woonde op een studentenkamer van 4 x6?uiteindelijk kreeg ik deze ruime flat toen ik 6 maanden in verwachting was op urgentie,...maarree...ben je zwanger dan?

5. Niet meer actief

ow ik kreeg wel urgentie mamavjason?

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    nou ik kon op me kop staan wat ik wilde ik kreeg er geen hoor

heb gewoon 5 jaar kunnen wachten op een huis

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Urgentie kun je wel vergeten als je gewoon 'graag een huisje wil'. Zou ook niet eerlijk zijn to anderen die het wel echt nodig hebben. Of heb je wel een goede reden?

Hier krijg je ook geen urgentie als je zwanger bent. Er was hier een stel die tegelijk met ons dit huis mochten bekijken. Zij was zwanger en ze zeiden dus: we nemen alles. Maar wij waren 1e en hadden dus de 1e keuze. Ook wij hadden een huis nodig aangezien we ruim drie maanden later gingen trouwen en we niet wisten hoelang we anders nog op een huis moesten wachten, dus wij hebben het genomen. Anders had ik gezegd: neem 'em maar, wij zoeken nog wel ff verder.

Maar goed, hoe dan ook, urgentie krijg je bijna nergens meer voor.

8. Rowan89

Rowan89 Lid

1 nov 2007
    10
    0
    0
    woonbegeleidster
    krimpen aan den ijssel
    Ik sta nu een half jaar ingeschreven en ben ondertussen langs geweest bij de gemeente.
    Je krijgt bij ons wel voorang op een huisje als je een zwangerschaps verklaring inlevert. als dit niet lukt binnen 3 /4 maanden kun je urgentie aanvragen, en krijg je deze ook.

Bedankt voor de reacties!

9. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Op basis van zwangerschap is het heel lastig urgentie te krijgen. Wat je wel kunt proberen is bij de woningbouw navragen of ze anti-kraak projecten hebben lopen. soms staan panden wel 5 jaar leeg voor ze gesloopt worden en om te voorkomen dat er krakers in gaan zitten verhuren ze de woningen nog een paar jaartjes en kun jij punten sparen voor een ander huis! Succes ermee!

Flientje

10. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    wij wilden ook urgentie aanvragen..

maar nu heb ik dus uitgzocht over huurtoeslag en dat krijgen we niet omdat we onder de 23 zijn en een kind hebben !
    belachelijk ! Zou toch zeggen dat we het dan juist hard nodig hebben niet dan !? :evil:

11. shania2004

shania2004 Actief lid

25 okt 2007
    216
    0
    0
    hallo
    ik was 17 toen ik zwanger was en woonde toen bij mijn moeder
    en stond er alleen voor
    ik stond al een jaar ingeschreven maar ik kreeg geen urgentie
    want zwanger zijn is geen ziekte later was mijn thuis situatie niet meer zo goed en heb ik het nog een keer geprobeerd maar nee hoor|!
    ik moest maar terug komen als ik op straat stond en echt nergens meer heen kon want ik kon altijd nog naar een daklozen tehuis! :evil:

12. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Jezus, zeiden ze dat echt zo?! :confused:
    Wat een stelletje aso's zeg.

13. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Je kunt wel huurtoeslag krijgen onder de 23, maar dan mag de kale huurprijs niet hoger zijn dan € 343,49. Maarja probeer maar eens een huisje te krijgen voor dat geld tegenwoordig :(

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ja dat is hier dus niet te vinden een huisje onder de 340 ..
    slim bedacht van ze niet dan !?

:evil:

Deel Deze Pagina