Hoi dames, Ik ben voor de eerste keer lasagne aan het maken. Ik was net in de winkel aan het kijken op die verpakking van knorr en daar stond op dat je ze niet hoefde af te koken. Ik heb echter die van Bertolli gepakt maar daar staat niks op over wel of niet afkoken van te voren. Bedankt!
Vast heerlijk ik wil niets anders meer. Had een tijdje die van honig incl mix voor bechamelsaus maar nu ik weet hoe ik zelf die bechamelsaus kan maken doe ik het altijd zelf daardoor is ie nog lekkerder haha
Ik kook ze wel altijd vooraf. Om één of andere reden blijven die van mij anders altijd te hard. Smakelijk !
Hoeft niet. Wat ik meestal doe is de lasagne s ochtends maken. Wegzetten. Door de warmte garen de bladen al. Dan s avonds 40 minuutjes in de oven.
Afkoken hoeft niet, maar je moet ze wel goed in de saus verstoppen en je saus ietsje dunner maken dan je ze in het eindresultaat wilt. Verder inderdaad lang genoeg in de oven (op niet te hoge temperatuur), afgedekt. Eventueel op het einde gratinneren.
Ik ga het wel doen, hier blijven de bladeren altijd te hard, ook als ik de lasagne 10 minuten langer in de oven laat. Heb altijd genoeg saus en vocht. Liefs,
Ik maak zelf bladen omdat die uit een pakje dus ook keihard blijven aan de randen van de ovenschaal. Ik zeg dus voorkoken of even zacht laten worden in een laag warm water.