Ik moet het ff van me afschrijven.... Sinds de geboorte van mijn kindje heb ik veel contact met een vrouw die bevallen is op de dag dat ik uitgerekend was. In eerste instantie alleen via een forum, daarna via hyves en uiteindelijk ook msn. Het is altijd gezellig en leuk en buiten dat we het over onze kindjes hebben hebben we het nu ook veel over andere dingen. Bijna elke avond zitten we achter de comp te chatten. We zijn alletwee zeer gelukkig getrouwd met een vrouw. Maar nu is ze een weekendje weg en nu mis ik haar... Als ik aan haar denk krijg ik vlinders in m'n buik, en dat terwijl ik haar nog nooit gezien of gesproken heb. Ik wil ook absoluut niets met haar, ben veel te gelukkig met mijn eigen gezinnetje! Maar dat verliefde gevoel vind ik erg lekker! Het is niet zo dat ik daardoor geen contact meer met haar wil, heb het gevoel dat ze een goeie vriendin kan worden. Weet niet wat jullie aan dit berichtje hebben maar ik ben het ff kwijt!
Als het je een goed gevoel geeft en je doet er verder niets mee dat jou gezin of de hare kan schaden, dan zie ik geen probleem. Maar maak er niet meer van vriendschap en zorg dat je ook blijft communiceren met je vrouw en profiteer in deze relatie van dat verliefde gevoel, wie weet brengt het jullie dichter tot elkaar! Maar maak er niets meer van, dat loopt zelden goed af, maar dat weet je zelf ook wel Voor nu: geniet er lekker van!
Ik vind het niet raar, begrijp het wel. Maar zou het in dit geval zeker met je vrouw bespreken. Ik vind het toch wel 'grote dingen' en denk dat je daar toch echt open over moet zijn naar elkaar...
Ik zou zelf zwaar pissed off zijn als mijn partner zulke gevoelens voor een andere vrouw zou hebben. Ik vind dat binnen onze relatie in ieder geval niet acceptabel. Maar ieder heeft daar zn eigen grenzen in. Wat ik wel belangrijk vind is dat die grenzen bij jullie beiden bekend zijn en dat je daarnaar handelt.
@ Pendrag Binnen onze relatie is zoiets ook zeker niet acceptabel hoor. Maar dat is idd voor iedereen verschillend. Ik zou behoorlijk in de war zijn.
@Female: precies. Ik vind het emotioneel vreemdgaan. En dat is voor mij minstens zo erg, zo niet erger, dan fysiek vreemdgaan. Maar goed, er zijn ook relaties waarbij dit wel kan. En wie ben ik dan om dat af te keuren? Enige waar ik zelf niet tegen kan is als het stiekum gaat, vooral als je zou weten dat je partner het erg vindt.
Ik denk dat verliefd worden iets natuurlijks is! Het kan iedereen en overal gebeuren. Het gaat erom wat je ermee doet. Zoals jij schrijft ben je van plan er niets mee te doen dus is er toch niets aan de hand! En waarom zou je dan je partner ermee belasten, maak dan eerder, zoals vlinder84 zegt, gebruik van het gevoel in je relatie!
Hoe kun je het gevoel wat je voor een ander hebt nou gebruiken in je eigen relatie? Ik vind dat je dit soort dingen met je partner moet kunnen en ook moet bespreken. Ik zou het graag willen weten als mn man gevoelens voor een ander heeft ook al doet hij er verder niks mee.
anoontje schreef : We zijn alletwee zeer gelukkig getrouwd met een vrouw dus begrijp ik nou goed dat ZIJ getrouwd is met een vrouw? En jij bent een man of ook een vrouw?
Ts schrijft over "de dag dat ik uitgerekend was" dus is ze zelf ook een vrouw. Ik zou gewoon nog een beetje afwachten, vrienden kan je ook missen en kriebeltjes in de buik wijzen voor mij nog niet op echte verliefdheid, zeker als je haar nog nooit gezien of gesproken hebt. En kriebeltjes in de buik kunnen zo weer overwaaien. Je geeft zelf aan dat je niets met haar wil en haar graag als goeie vriendin, ik zou gewoon proberen de vriendschap verder op te bouwen; als je dan voelt dat je gevoelens blijven duren of sterker worden, dan wordt het misschien tijd om er eens met je partner over te praten.
Hmmm.......ik weet niet wat ik hiervan moet denken hoor! Aan de ene kant zoek je naar mijn gevoel de spanning op van het chatten met je internetdinnetje en aan de andere kant ben je erg gelukkig met je gezinnetje. Het lijkt erop dat je een beetje "verslaafd/ verliefd" bent op deze spanning. Je begeeft je een beetje op glad ijs vind ik. Ik weet niet wat je vrouw ervan vind, maar mijn mening is dat ik dit niet goed zou keuren hoor. Ik zou werkelijk waar zo ontzettend kwaad worden.
Het gras is altijd groener aan de overkant. Ik denk dat je gevoelens als verliefd worden op een ander niet altijd in de hand hebt, wat je wel in de hand hebt, is of je daar iets mee doet of niet. Ik weet niet of het verstandig is om die vriendschap door te zetten, misschien bind je daarmee wel niet de kat op het spek? En je kunt je afvragen of dat ook wel zo eerlijk is tegenover je huidige partner.