De titel zegt het al... Vandaag een echo gehad en ik dacht ongeveer vijf weken te zijn. Er was een vruchtzakje te zien met een dooier, inwendig. De gyn zei alleen dat het erg vroeg was, de zwangerschap maar niet hoeveel weken. Kan dit overeen komen met vijf weken of ben ik minder ver? 13 april had ik een clear-blue test met 2-3 weken. Ik ben nu erg onzeker.
Ik was ruim 6 weken, zag inwendig een kloppend hartje maar op mijn papieren stond ook ongeveer 6 weken, kon nog verschil in zitten omdat het te pril was om precies vast te stellen. Jij bent nog een weekje vroeger, dus kan me voorstellen dat het bij jou helemaal moeilijk vast te stellen is. Ik denk dat hij er dus geen stempel op wou zetten, er zit iets, je bent zwanger, alleen nog heel even wachten tot je precies weet hoe lang, wanneer mag je weer?
Met vijf weken zie je inderdaad alleen een vruchtzakje, nog niet een kloppend hartje. En het is ook nog niet echt goed op te meten. Maar het beeld komt volgens mij overeen met je zwangerschapsduur.
Ik zag bij 5 weken en 3 dagen alleen een zwart rondje, wat het vruchtzakje moest voorstellen. Verder helemaal niks en volgens de gynaecoloog was dat heel mooi voor het termijn. Een week later zagen we een iniminie vruchtje met een kloppend hartje. Het klinkt alsof je een mooie echo hebt gehad voor het prille termijn en nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier een echo gehad met 5 weken en 4 dagen. Er was een inieminie klein vruchtje te zien met dooierzakje, dus kan heel goed kloppen.
Bij mij was er met 5 alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien met een heel klein stipje....verder niets.
Hier met (wat achteraf blijkt) 5w3d een duidelijke zwangerschapsring, dooierzakje en inimini vruchtje (van 2,3mm). De meting die de FA toen deed kwam uit op 5w5d, maar bij de echo's met 9 en 12 weken zat die eerste meting er 2 dagen naast. Foto's staan in m'n album.
Ik dacht dat ik 5 weken en 4 dagen was, volgens de meting van de vk 5 weken precies. Kon heel goed, ivm wat latere innesteling. Ik wist nl. ook precies de eisprong ivm ovutest. We zagen een zwangerschapsring en een dooierzakje. That's it. 2 Weken later was ik 2 weken en 4 dagen gegroeid, dus precies op de termijn die ik in gedachten had en een kloppend hartje! Het blijft spannend!
Ik heb mijn eerste echo met precies 5 weken gehad. Er was toen alleen een vruchtzakje te zien! Maar vandaag de 2e echo gehad, met 6 weken en 2 dagen, en er was vandaag een mooi kloppend hartje te zien! Wat kan er in een week veel veranderen!
Als je in mijn album kijkt zie je mijn echo met 5 weken en 4 dagen ongeveer. Wij hebben toen wel al een knipperlichtje gezien maar je hoort vaker dat ze dat nog niet zien dan dat ze dat wel zien.
en deze is van 8 weken.. (helaas een beetje overbelicht) heb met 7 weken ook nog een echo gehad en vanaf toen was het hartje te zien
Wat een fijn topic onderwerp! Ik krijg nl a.s. vrijdag mn eerste echo met 5.1 weken... Ze gaan de locatie bepalen van de zwangerschap ivm bbz in februari. Nu kan ik zien wat ik kan verwachten Ik wist dat er maar bar weinig te zien zou zijn... maar met een zwart rondje IN de baarmoeder ben ik al helemaal happy