hoe belangrijk is de tijd van de pregnyl injectie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Q1987, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Q1987

Q1987 Niet meer actief

ik moet mijn pregnyl spuiten zometeen tussen 17:30 en 18:00uur
    en vrijdag om 11:00uur mijn insemenatie,
    maar hoe belangrijk is het? de tijd dat je pregnyl inspuit/?

kan het ook eerder? of later?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    Als je deze duidelijke instructies hebt gekregen zou ik niet eerder of later gaan spuiten. Heeft te maken met het verwachtte tijdstip van de ovulatie icm inseminatie.

3. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ons ziekenhuis vind het heel belangrijk. Ze geven niet voor niets zo'n specifieke tijd. Het varieert nl (bij ons) tussen 17.30 en 19.30, afhankelijk van het tijdstip van je iui. Als het niet heel veel uit maakt, zouden ze niet nog nabellen om je een exacte tijd te geven. Dan zouden ze wel gewoon tegen iedereen zeggen ongeveer tussen 17.30 en 19.30.
    Dus ik zou me er wel aan houden als ik jou was.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja dit is belangrijk. tenminste, als je optimale kans wilt op een zwangerschap. Hoe dichter de eisprong bij de inseminatie ligt hoe groter de kans op een bevruchting. Eigenlijk heel logisch.
    Dus... gewoon aan de aangegeven tijd houden!

5. Q1987

Q1987 Niet meer actief

het is niet dat ik later wou spuiten, eerder eerder.
    maar vroeg het me gewoon af, tis namelijk voor mij niet altijd mogelijk om deze tijd die ik deze keer heb doorgekregen te spuiten. ivm wisseldiensten.

Bedankt voor de antwoorden

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ja, das lästig als je wisseldiensten hebt. Je mag trouwens wel de spuit eerder klaar maken (tot max 3 dagen vertelden ze mij, maar ik zou het dan liefst wel dezelfde dag doen) en dan in de koelkast bewaren.
    Ik heb hem zo wel eens meegenomen naar mijn werk. In een tupperware doosje met een diepvriesblok erbij (wel oppassen dat het niet te koud wordt en bevriest) en als je op je werk een koelkast hebt, daar erin.
    Dan half uurtje van te voren uit de koelkast halen en evt op de wc spuiten. Niet relaxed, maar als het niet anders kan, wel beter dan erg te vroeg of te laat spuiten.

Hoop dat het niet nodig is voor je!

Heb je nou trouwens 1 of 2 keer gespoten uiteindelijk? (sorry, nieuwsgierig!)

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je moet de Pregnyl spuiten op het aangegeven tijdstip, aangezien je eisprong anders niet samenvalt met de inseminatie. En dan heeft de IUI helemaal geen zin. Een eicel is maar een paar uurtjes te bevruchten en bewerkt zaad is beperkt houdbaar, dus je kunt er niet te ver naast zitten. Dus er zit niks anders op dan het mee te nemen naar je werk en het daar tussendoor op het toilet te spuiten, als dat zo uitkomt.

8. Q1987

Q1987 Niet meer actief

ik had totaal twee.poeders en twee vloeistoffen ampullen, en daar heb ik een vloeistof en twee poeder van gebruikt,

gelukkig was ik thuis dit maal, werk is absoluut uitgesloten aangezien ze er niets van weten en mogen weten (familie bedrijf)

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt toch thuis de injectie klaar maken, die meenemen in je tas en eventueel in je lunchtrommel in de koelkast leggen? En dan op de wc spuiten? Niemand die dat in de gaten heeft, hoor!

Twee ampullen poeder kun je inderdaad oplossen in een ampul vloeistof. Je mag maximaal vier ampullen poeder oplossen in een ampul vloeistof. Dat is handiger te injecteren, omdat je dan een kleinere hoeveelheid hebt.

Succes!

Deel Deze Pagina