vrijdag onder narcose voor verstandskiezen

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier op 29 december zo'n zelfde behandeling gehad, alleen dan met de 4 verstandskiezen. Als je aan de beurt bent (tenminste zo ging het hier) word je met bed en al naar onder gebracht. Je krijgt overal plakkers opgeplakt voor de hartslag, bloeddrukmeter om, infuus. Krijgt spul in het infuus gespoten, kapje op en je voelt je zelf in slaap vallen (gaat heel vlug). Naar mijn idee werd ik na 5 minuten alweer wakker. Toen moest ik koelen en had een gevoelloos gezicht. Na 3 uurtjes mocht ik naar huis en moest nog 24 uur koelen, daarna had het geen effect meer. Ik kreeg in de nacht pas pijn, het doet wel pijn, maar na een week was ik helemaal verlost van de ellende! Ik heb alleen last gehad van de hechtingen, dat vond ik het vervelendste van alles. Maar die gingen er ook al vrij vlug uit.

    Komt goed, mij is het achteraf reuze meegevallen, vooral omdat ik na een week bijna tot geen pijn meer had. Ik heb de hele week ook alleen maar paracetamol geslikt en niks sterkers!

    Succes!
     
  2. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ohh wat spannend maar heel goed van je!!

    Over de behandeling weet ik niks, maar narcose stelt (vind ik) niks voor! Ik vond het juist lekker hahahahaahaha. Je voelt je helemaal duf worden en dan ben je weg!

    Heeel veeeeel succes!!
     
  3. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben 2 keer onder narcose geweest waarvan 1 keer 3,5 uur ..maar het voelt alsof je na het inslapen gelijk weer wakker wordt.
    Je ogen vallen vanzelf dicht en weg ben je...heb het niet als naar ervaren.
    Veel succes!
     
  4. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Thanks meiden. Ik ga er gewoon voor haha...
    De napijn, tja, ik me vreselijk voelen of het kan me meevallen. Ieder reageerd er weer anders op. Ik schijn ibu bruis mee te krijgen dus ik drogeer mezelf gewoon als het niet gaat:p
     
  5. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Ik vond het een peulenschil 12 jaar geleden. Ook alle vier de verstandskiezen in een klap er uit ondernarcose geen pijn niks s avonds zat ik gewoon weer aan de klaverjas;)

    Succes in elk geval. Hier ook ondernarcose in verband angst. Zou het zo weer doen. Viel me reuze mee. Beter dan in de stoel liggen bij de kaakchirurg en of tandarts;)
     
  6. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    en bedank he :D, ik heb binnenkort een afspraak bij de angsttandarts hahahaahahahaha. En ik doe het nu al in mijn broek!!
     
  7. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Die krijg je idd, maar die had ik dus niet nodig. Had voldoende aan paracetamol ;)
     
  8. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Toen ik de eerste keer onder narcose ging (EUG) was ik doodsbenauwd. De arts/anesthesist/weetikut die naast mij stond zei dat je heel veilig bent op de operatietafel omdat ze er met hun neus bovenop zitten. Ze hebben ook mijn hand vastgehouden toen ik onder narcose ging :)

    De 2de keer was recent, amandelen. ook toen werd ik bang (dat was omdat vorige operatie een nare reden had). ook toen hebben ze mijn hand vastgehouden.

    Achteraf is het heel raar als je onder narcose gaat. Je voelt jezelf niet wegglijden of zo. het is *bam* (dat krijg je niet mee) en dan slaap je. je wordt wakker op de uitslaapkamer en hebt een gat in je geheugen van de tijdsduur van de operatie.

    ik heb wel telkens last gehad van langdurige moeheid.

    Verstandskiezen operatie valt echt goed mee (beter dan amandeloperatie alleszinds haha)

    Veel succes en laat het gewoon op je afkomen!
     
  9. sillaah

    sillaah Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik moet 7 april naar de tandarts, en ga het ook even over mijn verstandskiezen hebben. Ze willen niet doorkomen en heb er zo nu en dan goed last van.
    Ik heb serieus echt maaaanden gewacht met een afspraak maken.. ik ben geen fan van de tandarts.

    Ik wil ze zeker onder narcose laten verwijderen want ik ben als de doods!
     
  10. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.053
    1.163
    113
    Centrum België
    Heb een 10-tal jaar geleden ook m'n 4 kiezen onder narcose laten verwijderen. Poepje :D
    Enkel daarna even een pijnlijke keel gehad van de tube, maar voor de rest geen last gehad. Enkel een weekje later 2 kleine gele vlekjes op m'n wangen.

    De tanden staan trouwens nog steeds in een potje in m'n ouwe slaapkamer als aandenken :p
     
  11. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Moet er morgen om 12:15 zijn..Verwachte ok tijdstip is 13:30. Mag die dag toch nog wel naar huis he?
     
  12. Cos

    Cos Fanatiek lid

    5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Narcose gaat heel rustig via het infuus en kapje. Ik heb daar niet veel last van gehad. Ook het wakker worden ging heel rustig bij mij.

    Verstandskiezen brr.. Hier moet er binnenkort ook 1 ik heb er flink last van nu.

    Sterkte.


    Ik denk dat je wel naar huis mag hoor als je goed wakker bent en het goed gaat.
     
  13. Moonfairy

    Moonfairy VIP lid

    12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Je gaat naar de holding,dat is de voorbereiding op de operatie..
    Daar krijg je een infuus geprikt,hartplakkers etc..en op een gegeven moment ga je naar de operatiekamer.

    Daar wordt je arm op een soort plaat gelegd,en daar krijg je het narcose spul ingespoten.

    Ik moest vorig jaar,en ik dacht ff kijken wat ik nou voel of ik echt wegzak zegmaar,en ik wachtte,en ineens werd ik weer wakker..:D

    Je hebt er echt geen enkel besef van zegmaar,je bent al weg voordat je het weet.

    ik wil je 1 goede tip meegeven,je hebt van die pilletjes omdat je bang bent,die krijg je voor je operatie en echt ik heb ze al een paar keer gehad..(oorpatient) en je gaat lachend naar de ok,en je herinnerd je meestal maar de helft.goed spul..:D

    Sterkte, en echt meid het valt 1000% mee!;)
     
  14. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dank jullie wel hoor. Het komt gewoon helemaal goed en morgen (overmorgen denk ik;) ) kom ik jullie vertellen dat ik ondanks alles toch blij ben dat het achter de rug is.
     
  15. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Alvast heel veel sterkte!

    Een kleine tip voor na de ingreep: je kaken zullen sowieso opzwellen als reactie op het snijden. Maar probeer een paar nachten na de ingreep een stuk hoger te liggen met je hoofd, dan houd je de zwelling zo klein mogelijk.
     
  16. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Allemaal bedankt voor de steun en tips, zal morgen voor we weggaan nog even een snelle blik doen op mijn topic. We gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat. En weet je, morgen heb ik het maar gehad en ben ik er mooi wel vanaf. Napijn of niet (liever niet maarja) die kiezen zijn eruit.

    Ik ga zo slapen. Nof even peukie roken. En hopen dat het slapen lukt. Heb vanavond even lekker gedouched en lekker mijn gezicht gescrubbed. Daarna lekker nog even onder de zonnebank geweest. Neutraal cremetje opgedaan. Nou relaxter kan haast niet;) En misschien krijg ik idd zo'n kalmerend pilletje, dan ga ik vast voorslapen:p
     
  17. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    heel veel sterkte straks en voor je het weet is het alweer avond en ben je inderdaad echt opgelucht! je krijgt neem ik aan wel een recept voor ibruprofen 600 he? bij mij waren ze dat toen vergeten te geven dus anders navragen! scheelt wel!
     
  18. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Zet hem op meid!
     
  19. Female

    Female Niet meer actief

    @ Draak; vorig jaar ben ik ook onder volledige narcose geweest voor 3 verstandskiezen.
    Voorafgaand aan de narcose zelf vond ik wel meevallen.
    Maar de pijn achteraf was echt onmenselijk. Ik kon echt niks meer...
    Heb nog een foto van hoe ik er na de operatie uitzag, maar die wil je mss liever niet zien ;)

    Tja het is echt rot, maar het voordeel is wel dat je het daarna nooit meer hoeft.
     
  20. Bri

    Bri Niet meer actief

    Sterkte draak!

    Geen ervaring met narcose, wel met het chirurgisch verwijderen van een aantal verstandskiezen. Napijn is idd geen lachertje, maar echt waar, ook díe gaat een keer over en dan ben je opgelucht dat het achter de rug is.
     

Deel Deze Pagina