Hier geen water in de buurt waar ze in kunnen, het water dat er is is volgens mij veel te diep. Grappig, hier dus geen pauze voor de paarden maar ik denk dat ze in de zomervakantie hooguit 2 uur per week rijden vanwege de mensen die op vakantie zijn.
Hier ook geen pauze. Ik denk dat de eigenaresse die inkomsten ook echt niet kan missen. Maar sowieso komen haar paarden ontzettend veel buiten en rijden ze allemaal naar behoefte. Van sommige 1 uur per dag naar de wat oudere 1 keer per week, ik noem maar wat. En zo in de vakantie schuift ze lessen samen omdat er minder kinderen zijn en is het dus sowieso minder vaak lopen voor de paarden. Lessen bij warmer weer sowieso vaak al met zo nu en dan de sproeier aan op de ruiters en paarden, dat is zo grappig. En bij dit extreme weer zegt ze zelf af. Maar helemaal een maand sluiten zal voor haar ook geen optie zijn vanwege de inkomsten. Maar een soort tropenrooster is er wel nu.
Wij betalen gewoon door in de zomer, inkomsten worden dus niet minder oid, hooguit de contributie in verhouding hoger.
Hier deze week op ponykamp met paardrijden uiteraard. Ze doen het hier gewoon wat rustiger aan. Veel wassen en spelen met de paarden, maar toch ook gewoon 2x per dag rijden. Vanmorgen springen binnen (Ok meer drafbalkjes) en vanmiddag stapritje door het weiland. Mijn dochter was daarna zelf nog rondjes aan het rennen door de binnenbak met laarzen en rijbroek. Kinderen hebben er gelukkig minder last van blijkbaar.
Hier gaan de lessen niet door. Mijn dochter baalt ontzettend, maar zegt zelf dat het ook veel te warm is voor de paarden.
Op de manege waar onze dochter rijdt geven ze nu ivm vakantie Aken in de ochtenduren les en Derks is de manege gesloten om zo de paarden ook even een vakantie te gunnen. Bij temperaturen van 28 en hoger is het hier meestal zo geregeld dat de lessen door de manege worden afgezegd en je een inhaalles kunt plannen op een ander tijdstip/dag.
Wij mogen per 10 strippenkaart 2 keer afzeggen en dan blijft je tegoed op je kaart staan. Zomervakantie telt niet mee hierin dus als ik afmeld kost het niets Ik verwacht eigenlijk wel een mailtje donderdag, we zullen zien. Zal dochter vast voorbereiden want die gaat het niet leuk vinden.
Werd net gebeld en de les gaat niet door Mag wel morgen om 19:00 maar dan is het alsnog 33 graden. En zaterdagochtend mocht ook maar dan zijn we weg. Dus volgende week weer
Fijn en verstandig. Ze hebben hier alle lessen voor vandaag en morgen ook afgezegd. Wedstrijdje aan het einde van ponykamp is verzet naar 10 uur ipv 14 uur en zal wel heel rustig verlopen.
Dochter gaat morgen ook paardrijden om half zes. Nog niets gehoord. Ik ga morgenochtend zelf even bellen. Ik ga haar met die temperaturen morgen niet op een paard zetten
Hier hebben de pony’s 2 weken vakantie, daarna wordt er alleen op gereden met de ponykampen, waarbij ze grote waterbakken om doorheen te lopen hebben neergezet. Verder gaan ze ook zwemmen met de pony’s. En met warme lessen doen ze altijd waterspelletjes en/of spuiten de pony’s en de kinderen nat met de tuinslang. Goed dat de lessen niet doorgaan, dit is wel heel extreem warm.