Vrijdag punctie. Opbrengst lijkt laag?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door miekkie, 15 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Graag hoor ik wat ervaringen..
    Ik heb drie jaar geleden mijn eerste IVF gehad. Ik werd zwanger van de tweede cryo en er werden nog drie cryo’s ingevroren. Ik had echter bij de punctie 16 eicellen en vervolgens geloof ik iets van 10 bevruchtte embryo’s maar die overleefden het niet allemaal om als een vijfdaags cryo ingevroren te mogen worden.
    Een half jaar geleden besloot ik voor een tweede zwangerschap te willen gaan en heb ik de drie overgebleven cryo’s een voor een laten terug plaatsen. Helaas niet met een zwangerschap tot gevolg.
    Nu zit ik weer in een nieuwe IVF poging. Maar op de laatste echo vandaag waren maar 6 grote follikels zichtbaar. Ik weet dat het dan vanaf de punctie van die zes nog een afvalrace kan zijn; hoeveel eicellen zitten er daadwerkelijk in de follikels, hoeveel worden er bevrucht, hoeveel delen goed door..
    Ben heel benieuwd naar ervaringen.. Kunnen er misschien toch meer eicellen zijn bij de punctie dan nu gezien worden, kunnen twee kleine follikels van 12-13mm nog voor vrijdag uitgroeien tot goede eicellen, hoeveel werden er bij jullie daadwerkelijk bevrucht etc?
    En momenteel heb ik behoorlijke buikpijn. Lijkt me niet dat dit kan komen door de hoeveelheid follikels, omdat het er niet zoveel zijn. Maar het is sinds de echo vanmorgen.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.796
    8.466
    113
    Vrouw
    Die van 12-13 mm kunnen evt nog een boost krijgen door de ovitrelle en ze kunnen dan misschien wel goed genoeg zijn. Verder is er helaas weinig over te zeggen..

Bij mij waren de aantallen heel uiteenlopend dus het zegt ook niet altijd wat. Veel follikels betekent niet meteen veel goede bevruchtingen.

3. Minkx

Minkx Bekend lid

25 okt 2021
    926
    1.136
    93
    Vrouw
    Ik had 7 follikels. Op de dag van Ovitrelle was de grootste 19,5 mm en de rest 17 mm, 16 mm, 15 mm, etc. Bij de punctie zijn er 6 follikels aangeprikt. Ze konden de 7e niet aanprikken, want mijn darm zat in de weg. Het resultaat was maar 2 eicellen... Maar ze waren beiden rijp en zijn beiden bevrucht middels ICSI. Beiden ontwikkelden zich goed t/m dag 5. Eentje is teruggeplaatst, waarvan ik nu zwanger ben. En de andere is ingevroren.

Deel Deze Pagina