Hallo allemaal, Alvast bedankt voor de moeite om te lezen en mee te denken. Het is waarschijnlijk in de verkeerde groep maar wist niet waar dit het beste zou passen. We hebben zelfstandig wat onderzoeken laten doen ivm mijn leeftijd (40). Dit wil zeggen bloedonderzoek en echo om staat baarmoeder en aantal follikels en baarmoeder slijmvlies te checken. Slijmvlies was 1cm dus dat is volgens mij nog vrij goed. Had linkerzijde 4 en rechterzijde 5 follikels. De verloskundige die dit onderzoek deed gaf aan dat het er allemaal nog goed uitzag voor mijn leeftijd. Echter gezien mijn leeftijd zou ze persoonlijk zsm starten met proberen zwanger te worden. Ze zei dat dit een hard advies zou zijn als de bloedwaarden niet zo goed meer zijn. Nu vallen de bloedwaarden volgens het laboratorium allemaal binnen de normaal waarden en lijkt alles dus prima maar ik geloof dat een fertiliteitsarts andere waarden hanteert. Deze kon ik niet online vinden en heb test zelf aangevraagd omdat we nog niet doorverwezen kan worden en we ook vooral wouden weten hoe het ervoor staat. AMH 2 FSH 8.9 LH 8.2 Is dit alles nog voldoende om natuurlijk zwanger te worden en te wachten tot na verhuizing? Hebben onverwachts andere woning op het oog maar zou dan idealiter nog 6-9 maanden minimaal willen uitstellen om stress tijdens zwangerschap te voorkomen.
Je waardes zijn voor je leeftijd prima idd. Ik zou alleen het risico niet lopen om 9 maanden te wachten met beginnen met jouw leeftijd, heel eerlijk gezegd. Je waardes zijn nu nog goed maar dat geeft geen garantie en stel dat het niet lukt om natuurlijk zwanger te worden zit je met doorverwijzingen, wachtlijsten en behandelingen en dan gaat de tijd wel tikken. Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat.. maar ik was zelf ook heel naïef en dacht na een paar rondes wel zwanger te zijn maar we zijn ondertussen al jaren bezig. Iets wat ik echt niet verwacht had.
Je waarden zijn idd goed, maar helaas wordt het zwanger worden op latere leeftijd vaak moeilijker en daar zeggen deze waarden niet alles over. Je eicelkwaliteit gaat bijv achteruit en je hebt een hogere kans op miskramen. Dit hoeft allemaal niet, maar het zou wel langer kunnen duren. Ik zou dus niet te lang wachten.
Hi Knufknuff, Als ik jou was zou ik ook absoluut zsm beginnen. Je weet niet hoe het loopt. Heeft je partner ook zaadonderzoek gedaan? Het aantal follikels die ze zien zegt namelijk helaas niks over de kwaliteit. Dat moet nog blijken als jullie bezig zijn. Kwaliteit is nou eenmaal (helaas want 40 is natuurlijk piepjong! ) echt een punt tussen de 35 en 45. Stel je moet de Medische Molen in dan kan het namelijk wel tot een jaar duren voordat je daadwerkelijk start met ICSI (ikzelf heb een jaar moeten wachten voor een plek bij het VU na alle onderzoeken waar elke keer weken/ maanden tussen zat). Je bent niet de eerste die zwanger verhuist, de beeb kan echt wel wat hebben Zet 'm op en veel geluk gewenst!