doordraaien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door britt75, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. britt75

britt75 Lid

13 jun 2008
    33
    0
    0
    De titel zegt het al, ik heb af en toe een beetje het idee dat ik door aan het draaien ben.
    Ben nu ruim 26 weken zwanger en maak me echt óveral druk om. Ben soms zo bang dat het misgaat (terwijl hier geen enkele reden voor is, zwangerschap verloopt voorpoedig).
    Een voorbeeldje:
    Gister hoorde ik dat de Listeria bacterie in brie van AH was gevonden. Nu heb ik geen brie gegeten, maar wel een paar hapjes van de voorverpakte maattijd salade van AH waar brie in zit, maar niet de brie ervan. Nu weet ik dat verstandelijk gezien de kans op een infectie 0,0001% is, maar toch kan ik mezelf hiermee helemaal gek maken. Dit van die brie is gewoon een voorbeeld, hoef hier ook niet gerustgesteld te worden :) , maar alleen even om aan te geven hoe dat nu werkt in mijn hoofd. Het stomme is dat ik super relaxt was voor mijn zwangerschap, maakte me zelden ergens echt druk om, helaas is dat nu bijna tegenovergesteld. Meer mensen die hiermee zitten of zaten en zo ja, hoe pakken jullie dit aan?
    Britt

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik herken helemaal wat je zegt. Ik dacht eerst dat het over zou zijn na de eerste 12 weken, maar het werd alleen maar erger!
    Ik heb geen advies voor je, behalve voor je zelf te relativeren.
    Het zal wel hormonaal zijn denk ik, want ik ben normaal ook niet zo.

3. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    meid, het is alsof ik mezelf hoor praten. Ik kan hier ook niet echt mee omgaan. Anderen zeggen tegen mij dat ik eens normaal moet nadenken maar dat valt niet mee als je zwanger bent! ;)
    Ik maak me ook om alles vreselijk druk, al is de kans praktisch nul. Als iemand hier een goede tip heeft, ook namens mij bedankt! :)

4. britt75

britt75 Lid

13 jun 2008
    33
    0
    0
    Jaa, ik dacht ook, als de 12 weken eenmaal voorbij zijn dan kan ik genieten..niks.. Toen dacht ik dat het wel over zou zijn na de 20 weken echo, niks is minder waar helaas. Nu denk ik dat ik pas rustig kan worden als het kindje geboren is, maar dan verzin ik vast ook wel weer van alles wat er fout kan gaan... zucht, wordt zo moe van mezelf... Maar wel een geruststelling om te horen dat er nog meer van die 'mutsen :)'zijn.

5. britt75

britt75 Lid

13 jun 2008
    33
    0
    0
    Hoop inderdaad dat het de hormonen zijn.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    heel herkenbaar. ik heb er bijna mn hele zwangerschap last van gehad. het gaat idd over als je je kindje in je armen hebt, maar dan zijn er ook weer 1001 andere dingen waar je je druk om gaat maken. gewoon je angsten en onzekerheden van je af schrijven en het dan later terug lezen. (dan moet je af en toe best lachen als je leest waar je je druk om gemaakt hebt) en hier op het forum kan je ook naar hartelust je ei kwijt.
    het belangrijkste is dat je geniet van je zwangerschap, voor je het weet is het voorbij. nu zou je denken dat is toch juist leuk? ja en nee. het is geweldig als je je kindje hebt, maar het zwanger zijn vond ik ook heerlijk.

liefs doris

Deel Deze Pagina