Hallo, Vrijdag vertrekken we met z'n drietjes naar Curacao, 10 uur vliegen. Vorig jaar hebben we dit ook gedaan, toen ging het perfect met ons dochtertje! Ze heeft zowat de hele reis geslapen in de baby basket maar was natuurlijk nog maar 3 maanden oud. Nu echter, is ze natuurlijk iets ouder en beweeglijker (en veeleisender haha)....heeft iemand nog een goede tip die ik mee kan nemen?? Groetjes en bedankt alvast.
Veel kleine cadeautjes inpakken en meenemen en elke keer wat uit laten pakken. Veel lekkere dingetjes voor onderweg. Portable DVDspeler. Zo'n magnetisch tekenblok. Kleurtjes/kleurplaten. Boekjes. Zo ben ik de vluchten altijd doorgekomen met mijn baby/dreumes/peuter
Je mag een autostoel voor de kleine meenemen in het vliegtuig. Het is wel even een gesleep, maar je hebt er wel plezier van. Je kind kan dan namelijk lekker in de autostoel slapen, omdat je die op een slaapstand kan zetten. Ze zitten er lekkerder in. Wij hebben dat gedaan op reis naar Aruba. Op Aruba hadden we een dag een huurauto, waar we de stoel ook voor konden gebruiken. Je moet wel even bij de vliegmaatschappij nakijken aan welke eisen het stoeltje moet voldoen. Wij moesten hem tijdens de start en landing in het keukentje zetten, er was iets met de gordelbevestiging aan de vliegtuigstoel (weet niet precies meer wat). Maar tijdens de vlucht mocht het gewoon.
Bedankt voor jullie reacties! Even over de autostoel, moet de kleine niet bij ons op schoot nog?? Volgens mij wel toch? Als je een autostoel gebruikt, betaal je denk ik wel gewoon voor de extra stoel...
Klopt, als je geen stoel voor dr geboekt heb dan moet ze op schoot. Wij boeken voor onze kinderen, hoe klein ook altijd een stoel, moet er niet aan denken om 12 uur met een kind op schoot te zitten.
Wij vliegen ook regelmatig met onze dreumes (nu anderhalf). Het ligt een beetje aan het tijdstip hoe het gaat: heeft ze van te voren goed gegeten/goed geslapen, dan gaat het een stuk makkelijker. Moeten we om 6 uur ´s ochtends weg, dan is het vaak een drama. Tips: bij het inchecken plaatsen ze ouders met babies vaak automatisch aan het raam: dat is niet handig! Onze peuter wil de hele tijd heen en weer lopen (of heen en weer gedragen worden) en dan is een plek aan het gangpad veel makkelijker. Vraag bij het inchecken of het vliegtuig vol zit en zo nee, of ze je naast een ´lege´ stoel kunnen plaatsen. Kan dit niet, dan kun je ook nog in het vliegtuig aan de steward(ess) vragen of er schuifmogelijkheden zijn. De meeste mensen die naast een baby geplaatst worden, zijn blij als er elders nog een vrije plek is. Wij nemen altijd een volle tas mee met babygear (verschoningsspul, eten, pakjes drinken, snackjes). Meestal drinkt ze inderdaad veel meer dan normaal (en het is ook goed voor de oortjes). Ook haar favo knuffel gaat natuurlijk in de handbagage mee. Onze dreumes weigert categorisch om te gaan slapen (er is ook zoveel interessants te zien), dus vaak is ze aan het einde wel heel erg hangerig en vervelend. Voor het meeste vermaak zorgen bij ons altijd de (kinderen van) medepassagiers: dit is het moment waarop je blij bent dat anderen spelletjes (kiekeboe, lachen) met je kind willen spelen. Op onze laatste vlucht heeft zo zo´n dertig keer het gangpad op en af gecrosst (sorry stewardessen), drie tijdschriften gelezen/versnipperd, wel 20 min met haar nieuwe speelgoed gespeeld (pas in het vliegtuig laten uitpakken, alweer een half uur gewonnen). In onze tas zit ook een dekentje, voor het geval ze toch even wil slapen (meestal is het vrij warm aan boord) en soms krijg je ook een kussentje (in ieder geval handig voor onder jouw armen. Na acht vluchten in anderhalf jaar, is eigenlijk mijn belangrijkste tip dat JIJ/Jullie kalm moeten blijven. Stel je op het ergste in, blijf rustig/geduldig, en wissel elkaar af. Voor de medepassagiers is een gillend klein kind al lastig (maar niet te voorkomen, helaas pindakaas), maar hysterische ouders erbij is een drama. Die van ons krijst regelmatig (door de moeheid), maar daar trek ik me ondertussen niets meer van aan. Het gaat wel weer over en als ze er niet tegen kunnen zoeken ze maar een andere plek. Overigens heb ik eigenlijk nooit boze opmerkingen gehad, maar, zoals gezegd, wel heel veel leuke mensen die telkens aandacht voor haar hadden!
Oh ja, nog een tip: neem voldoende zakdoekjes/handdoekjes/natte doekjes mee. Als er een plek is waar drinken/fruithap/etc. en masse over je uitgestort wordt, is het het vliegtuig!
Thanks Bernie! Je klinkt als een ervaringsdeskundige inmiddels!! Ik zal kijken of ik een gunstige plek kan krijgen bij het on-line inchecken ook. Heb jij daar goede ervaringen mee? Ik las dat je max 30 uur van tevoren kan inchecken, betekent dat ik de wekker vannacht om 04:00 zou moeten zetten om kans te maken op een goede plek (?) 8) heeft dit meerwaarde denk je? Tja, het blijft spannend met zo'n kleintje he?! Maar inderdaad, zelf rustig blijven scheelt denk ik al enorm! Echt tekenen of kleuren zie ik mijn dochter nog niet doen zoals eerder beschreven, die potlood belandt eerder in haar mond ik heb haar knuffel bij me, een boekje en stapelbekertjes.
We vliegen ook vaak met onze zoon, ook toen hij kleiner was. Wat we altijd meenamen: - portable DVD speler met Nijntje filmpjes enz - paar kleine cadeautjes om uit te pakken, meestal nieuwe boekjes met van die flapjes / uittrekkaartjes, want daar houd je hem lekker mee bezig (en dit valt niet meteen op de grond onder de stoel voor je tijdens het spelen....) - snackjes, zoals knijptoetjes - veel schoonmaakdoekjes voor plakkerige handjes en ongelukjes bij het eten Toen hij écht kleiner was en net kon lopen, deden we hem op drukke vliegvelden altijd aan een tuigje. Ik weet dat sommige mensen dat zielig vinden, maar ik vond het een uitkomst! Je kleintje kan lekker rennen en jij kunt intussen op je koffer en monitors met gatenummers etc letten We lieten hem voor vertrek lekker moe worden (slaapje overslaan, rennen / spelen bij de gate) zodat hij het grootste deel van de vluchten wel sliep. Succes en veel plezier!
Hier was het een vlucht van 3 uur bij 13 maanden en het was een drama! Maar ja; ik heb dan ook een heel druk kind. Wou alleen maar aan de wandel en niet op schoot blijven zitten; cadeautjes niet leuk, wel veel lekkers gevoerd. Pff, het was dodelijk vermoeiend!
Pfff heftig zeg, en dan heb je het nog maar over 3 uurtjes Ik hoop er maar op dat mijn dochtertje net zo rustig is als dat ze normaal ook is. Ze is een enorm knuffelkont die veel op schoot wil zitten...hopelijk vrijdag ook! Verwachten doe ik maar niet, want dat werkt niet met kinderen haha... We vliegen om 09:35 dus ze zal wel erg wakker zijn.... 'duim duim'...
Wij zijn een aantal maanden geleden naar curacao geweest met onze super drukke dame van 13 maanden oud!!...en het was magisch, zo goed ging het! Ik lag er van te voren nachten wakker van,..en dan vooral voor het huilen/krijsen en volhouden zeg maar.. Maar het ging uitstekend, ze was van alle indrukken zo moe dat voor we gingen stijgen ze al sliep, na 1,5 werd ze wakker en lekker gegeten en gedronken ( ik had al brood gesmeerd!) daarna lekker schone broek en een beetje wandelen, spelen kiekeboe. Er zat ook een kleintje achter ons dus ze had gelijk een vriendinnetje....daarna weer op schoot met lekker flesje en weer even slapen....alles ging echt super niet 1x gehuild...toen de tussenlanding op aruba, iedereen in en uit dus ze kon niet van onze schoot af! Even met de mobiel laten spelen wat eigenlijk nooit mag..en een 1,5 uur later landen op curacao en kon de vakantie super beginnen ( wel 3 nachten van slag door tijdverschil) En terug was het een nachtvlucht en hadden wij een opblaasbaarmatrasje meegenoemen en op onze benen gelegd, en gewoon 10 uur geslapen, in maxicosi in auto en thuis pas wakker!! 1 tip....gewoon relax...wij kregen alleen maar complimenten aan boord, daar werd ik nog relaxter van hihihi... Het komt allemaal goed, en daarbij mijn bevalling duurdé véél langer hahah super fijne vakantie, het eiland is super!
Heerlijk zo'n succesverhaal! Thanx! Wat een goed idee van het opblaasbare matrasje. Heb je enig idee waar je die kan kopen?
Wij hebben hem van deryan...zag hem laats bij de kruitvat voor een 10tje...zit ook in een klein opgerold tasje, dus neemt ook geen ruimte in beslag hihi.. succes weer! En mocht je nog een vraag hebben..hoor ik het wel ok? x
Dank voor je reactie nog Ik ga morgen meteen even kijken!! Wij hebben trouwens ook de Deryan tent gekocht (de peuter cot), ben benieuwd of dat een succes is. Ik heb gehoord dat deze super handig is voor de kleine om bv een tukkie in te doen op het strand...
Lisa is inmiddels al weer 14 maanden oud, en heeft tot nu toe 4x gevolgen, 1 x egypte 5mnd voorbeeldig lekker geslapen, en verder alleen korte tripjes naar italie (opa en oma) met 3 mnd, 11 mnd en 13 mnd, heel duidelijk kan ik merken dat de leeftijd die ze nu heeft "minder makkelijk is om ze bezig te houden of te kunnen slapen" en italie is nog maar 1 1/2 uur vliegen. Laatste vlucht zijn we smorgens heel vroeg gegaan, ging prima, de terugvlucht was echter om 21.00 uur s avonds (normaal ligt ze 19.00 in bed) we hebben haar goed kunnen vermaken, ze heeft veel lol gehad met de buren, maar echter geen enkele seconde stil gezeten, heb veel om te knabbelen meegenomen, spelen doet ze niet echt, ze wil alleen maar weg weg weg, lopen ect. Aan het eind tijdens de landing (niet voor de landing maar echt vermoeid) heeft ze een beetje gehuild, tijdens het uitstappen was het weer over, we kregen zelfs een opmerking van de mensen die voor ons zaten wat ze echt ontsettend lief was, ze hadden niet eens in de gaten gehad dat ze al die tijd achter een kleine zaten. Volgende keer gaat er bij ons ook mee een portabel dvd speler (langere vlucht dan) en de kadootjes vind ik ook echt een super tip,
Wij hebben recent vijf uur gevlogen met dochter, toen 17 maanden. Dat ging heel goed! Dochter is absoluut geen schootkind. Heen vlogen we 's avonds, vertrokken we met anderhalf uur vertraging. Dochter heeft na het opstijgen een uur rondgehobbeld met ons en daarna heeft ze op schoot zitten spelen. We hadden haar voor de duidelijkheid haar slaapzak aangetrokken, maar ze trapte er niet in . Terug heeft dochter voornamelijk geslapen, we vlogen 's nachts. Zowel heen als terug hadden we voldoende lekkers en drinken bij ons en wat speelgoed. Ik denk dat als je er niet te moeilijk over doet, het allemaal wel losloopt..
wij zijn september naar curacao gevlogen met tussenstop aruba 13 uur over gedaan onze dochter was 21 maanden en het ging prima. we hadden gelukkig een stoel vrij naast ons. ik boek wel altijd comfort dus het scheelde behoorlijk. heenweg niet geslapen maar wel meteen in het ritme van curacao 7 uur savonds (11 uur ned tijd) viel ze in slaap toen was ze al wakker vanaf 4 uur smorgens 19 uur wakker tja dan slaap je wel tot de volgende ochtend 9 uur.... terugweg wel geslapen we gingen 5 uur savonds curacao tijd de lucht in en uiteindelijk werd ze rond 7 uur ned tijd smorgens wakker dat was dus best fijn ik wens je veeel plezier en meer mooi weer dan ik heb gehad. wij zaten met de regen en windhosen daar heb dus niet een heel goed beeld van het eiland
Wij zijn ook naar curacao geweest, had ook een tas met kleine kadootjes mee, en een dvd speler... Wel voor kleine mannetje extra stoel geboekt, daar was ik heel blij mee. Het was zoals meerdere zeggen spelen, drinken eten en slapen, geen kind aan gehad, zo super lief. En terug de hele weg geslapen,en op de goede nederlandse tijd weer wakker.... Maak je niet druk, dat is het beste advies wat ik kan geven..
wij zijn net terug van een trip en kreeg hier een tip mee om bij het stijgen en dalen een lolly te geven. Goed in de gaten houden hoor! Voor de oren. Vond ik slim want onze dochter duimt en drinkt echt niet op commando maar die lolly!! O wat was dat gaaf! Heb je een draagbare dvd speler? Dat blijft de super oplossing!! Oja wij vlogen maar 4,5 uur maar ik was gesloopt! Nu is mama al the bomb dus het was alsmaar mama en bij mama zijn. Je bent echt allerter dan thuis. Als zij sliep, was maar 3 kwartier, kon ik even ontspannen. Succes!! Spannend hoor zo ver weg. Wij kozen ervoor om de canarische eilanden op te zoeken en niet daar. Was net zo lekker warm. Alleen t zee water niet jammer genoeg.