Zoontje weigert te lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amethist, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja...sinds moederdag kan mijn zoontje eindelijk kleine stukjes in huis loslopen. De eerste week vond hij het fantastisch en wist hij van geen ophouden. Daarna vond hij het denk ik wel weer mooi geweest, want hij weigert nu pertinent om te lopen.

Sowieso zit hij al vreselijk in de NEE!-fase, dus al ik vraag of hij een stukje wil lopen roept hij uiteraard heel hard NEE! :cool:. Hij is ook onmogelijk over te halen om van bijv. mij naar mijn man te lopen. Hij wordt of heel boos, of hij gaat gewoon op de negeerstand en dan kan je dus net zo goed tegen een muur praten.

Hij blijft nu dus stug op zijn knieën lopen en is niet te vermurwen. Hij wil zelfs niet aan de hand een stukje lopen.

Hij moet door gaan krijgen dat lopen op zijn voeten uiteindelijk sneller is dan lopen op zijn knieën. Maar ja, hoe kan ik dat stronteigenwijze ventje nou zo ver krijgen? Iemand tips?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier hielp niets hoor hij liep 2 dagen en daarna 3 weken niet meer en ineens deed ie het weer en sindsdien liep ie echt

3. Amethist

Nou, daar kan ik ook mee leven :D.

Hij is al bijna 2, dus ik heb zo onderhand het gevoel dat hij helemaal niet gaat lopen ;).

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Gewoon laten gaan, niet pushen. Hij gaat het vanzelf wel doen, zeker als hij het andere kindjes ziet doen.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als hij maar kan lopen als hij 18 is :)

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier liep ie ook heel laat en als je jezelf zorgen maakt kun je altijd effe het cb bellen of je ha.

Mijn dochter is ook net s,n slome haha voordeel van laat lopen is dat ze beter luisteren omdat ze ook dingen snappen enz als e met 13 maanden al lopen snappen ze het woordje nee enz niet

7. Amethist

Ik ben al bij de fysio met hem ;).

8. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Wat zegt de fysio ervan? Kan me voorstellen dat je zit te wachten op het lopen alshij al bijna 2 jaar is. Maar het kan best een kort dipje zijn hoor! Mijn dochter wordt komende week 16 maanden. Een paar dagen voordat ze 15 maanden werd zette ze haar eerste stapjes los. Dat was de eerste zondag van 2 weken meivakantie. Ik dacht nog 'yes ze loopt' maar ook zij stopte er even mee. Pas in de laatste donderdag van de meivakantie, dus bijna 2 weken later begon ze er weer mee. En nu loopt ze goed en kan ze ook zelf opstaan. Soms kruipt ze nog een stukje, maar het meeste loopt ze. Het lijkt of ze zoiets had van 'oei, kan ik dit?' en er zelf van onder de indruk was en het daarom even niet meer deed. Kan dit bij jouw zoontje misschien ook zo zijn? De eerste stapjes los is immers voor jouw zoontje ook nog niet zo lang geleden! Maak je je zorgen?

9. Amethist

Ik maak me sowieso wel wat zorgen omdat mijn dochter op de leeftijd van 2,5 pas is gaan lopen toen ze semi-orthopedische schoenen kreeg. Vandaar ook dat ik met de fysio contact heb opgenomen toen mijn zoontje maar niet ging lopen. Ik heb over 2 weken weer een afspraak met haar.

10. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Ik snap het. Ik heb er weleens iets over gelezen in andere topics waarin we beiden gereageerd hebben of zo. Wanneer ben je voor het eerst met je zoontje naar de fysio geweest? Heeft ze nu nog oefeningen voor je? Ik snap dat het je bezig houdt. Dat is sowieso zo met lopen, en zeker als het dan al zo laat is als bij jou zoontje. Onze fysio zei overigens wel dat het tot 2 jaar nog 'normaal' is. Wel laat, maar goed. Wat zegt jou fysio hiervan? Ontwikkelt je zoontje zich verder wel goed of maak je je daar ook zorgen over? Ik zou denk ik de fysio even bellen!

11. Amethist

Hij ontwikkelt zich verder prima gelukkig. Iom de fysio heb ik wat stevigere schoentjes voor hem gekocht om hem wat meer stevigheid en zekerheid te bieden. Dat werkte dus prima, maar nu wil hij niet meer.

12. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Dat is fijn! Ik zou dan denk ik, gezien mijn ervaring met het lopen van mijn dochtertje, nog 2 weken afwachten. Als je dan nog geen vooruitgang ziet meteen naar fysio?

13. Amethist

Over 2 weken heb ik een afspraak staan bij de fysio. Ik kijk het inderdaad nog wel even aan. Misschien krijgt hij ook ineens de geest en gaat hij lopen. Let's hope!

14. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn jongste zoontje liep ook pas met 18 maanden. Ik besteedde er ook niet zoveel aandacht aan. Kwam vanzelf wel dacht ik.

Nu heb ik met mijn nieuwe vriend samen een kindje gekregen, en mijn vriend is Antilliaans. Wat ze daar doen met kinderen, die willen gaan lopen, is onder de voeten wrijven met een handveger. Dat stimuleert volgens hun om te gaan lopen.

Nou het zal mij benieuwen of dat zo is, met de jongste.

Misschien kun je dat proberen hahahah :D

Deel Deze Pagina