inpakken van 'noodkoffertje'

Discussion in 'De bevalling' started by Mijn kindje, Jan 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijn kindje

Mijn kindje Actief lid

Jan 21, 2013
    227
    162
    43
    Female
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    Goede middag dames,

ik had een vraagje over het inpakken van het 'noodkoffertje'. ik heb besloten om in het ziekenhuis te bevallen door meerdere redenen.

ik weet wel dat ik alsnog alles klaar moet maken thuis voor als de bevalling al te ver heen is, te veel ontsluiting heb en de weeën te kort na elkaar zijn. dus moet het allemaal op 1 plek hebben liggen.

maar nu wil ik mijn 'noodkoffertje' inpakken en kwam ineens de brandende vraag in mij op.

Moet het kraampakket van de verzekering ook mee naar het ziekenhuis?

gr en alvast bedankt

2. Mimime

Mimime Niet meer actief

Nee zover ik weet niet, ik het ziekenhuis hebben ze alle middelen, en daar betaal je overigens ook voor.
    Ik ga dat krat vol zooi in ieder geval zeker niet mee nemen.

3. fruity

fruity Actief lid

Dec 30, 2010
    258
    0
    0
    Nee hoor, dat hoeft inderdaad niet.

4. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Nee hoor

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Oh die kraampakket heb ik echt nooit helemaal gebruikt.
    Alleen het flesje alcohol om het naveltje en temperatuurmeter schoon te maken en het kraamverband heb ik gebruikt.

Haha ik raad je aan om 10 pakken kraamverband te kopen. In de eerste week gebruik je er 2 of 3 tegelijk.

Het enige wat ik meenam naar het ziekenhuis is een rompertje, boxpakje en jasje in maat 50.
    Ze is geboren met 51 cm, maar heb toch 3 weken lang maat 50 gebruikt.

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Nee dat hoeft niet.
    Wat je wel kan doen is zo'n celstofmatje eruit halen en dit op je autostoel leggen.voor als je vliezen breken.

7. misty75

misty75 Bekend lid

Jan 16, 2013
    798
    1
    18
    Female
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Alles wat in kraamkamer zit hebben ze in het ziekenhuis. Maar wat extra kraakverbod in je koffer voor onderweg of idd celstofmatje is wel handig. Ik heb overigens maar 2 pakken kraakverbod gebruikt. Vloeien was bij mij vrij snel geminderd en kon gewone maandverband gebruiken, maar ik ben bevallen met een keizersnede en dan schijnt het vleien minder te zijn dan bij "gewone". Bevalling ;)

Ik had wel 2 hydrofiel doeken en spuugdoekjes meegenomen van mijzelf, setje kleding voor de baby en een reisdekentje voor in de maxi cosi voor het naar huis gaan.

8. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Nee hoor. Zo'n matje om op te zitten is wel heel handig voor in de auto.

Ik had in mijn tas ook een schoon setje voor manlief met deo en tandenborstel en gel. Achteraf was hij daar erg blij om! Na het aanzien van mijn heftige bevalling had hij zulke klotsende oksels dat een lekker schoon shirt toch wel een uitkomst was ;)

9. misty75

misty75 Bekend lid

Jan 16, 2013
    798
    1
    18
    Female
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Pffff zie in mijn reactie hierboven 2 vreselijke typfouten. Lang leve de iPad hihi...kraamkamer en kraakverbod moet dus zijn kraamverband. ;)

10. bubbetje

bubbetje Niet meer actief

Niet nodig idd.
    En idd als tip. Een schoon setje voor je man, en deo en tandenborstel is wel fijn.

11. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Wat een hele handige is een rietje meenemen tijdens bevalling. Je ligt waarschijnlijk veel en zo kun je toch nog een slokje drinken!

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Rietjes hebben ze hier volop in het ziekenhuis, volgens mij in de meeste

13. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Ik had - na een tip hier op het forum- wat te eten in de tas gestopt, voor m'n man (sultana, mars enz)

Ik moest een nachtje blijven na de bevalling en had zooooon honger! (Kon eindelijk weer eten nu de buik weg was) was heel blij met een mars om drie uur 's nachts, erg he! ;)

Share This Page