Een klein frustratie puntje..

Discussie in 'De lounge' gestart door Juf1985, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

#1 Juf1985, 12 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2014
    Even wat kwijt hoor... Maar vanmiddag dat ik weg reed bij een vriendin vandaan kwam een busje mij inhalen, prima, wat jij wilt. Vervolgens zie ik dat het busje (van een bepaald bedrijf) echt ontzettend dicht op zijn voorganger rijdt (als er een meter tussen zat is het veel). Vervolgens slaat de auto voor hem rechtsaf. En bij het stoplicht rijden we uiteindelijk weer verder en rijdt hij weer zeer dicht op zijn voorganger.... Het scheelde gewoon zo weinig, mazzel dat hij geen ongeluk heeft veroorzaakt, maar het is natuurlijk wachten op. Kenteken heb ik onthouden, tijd en plaats waar het gebeurde. Wat kan een bedrijf hiermee? Ik wil er best melding van maken, maar ik heb zo het idee dat er weinig mee gedaan wordt. En dat vind ik dus zo frustrerend... Mijn vraag aan jullie wat zou je hiermee doen? Melding van maken of niet? En zo ja, wat kan en vooral wat doet een bedrijf met deze informatie? Zijn hier ervaringen mee?

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

bedrijf even bellen dat gene met kenteken niet zo netjes rijd.

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Eens met Imensa.

4. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Ik ga altijd twitter op met dit soort klachten, vinden bedrijven niet leuk maar je kunt er zeker van zijn dat de betreffende bestuurder dan wordt aangesproken.

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Idd wat Imensa zegt.

6. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Heb het inmiddels op hun tijdlijn op Facebook gezet, ben benieuwd wat er mee gedaan wordt.

7. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Bedrijven doen daar wel wat mee meestal/vaak.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Op de zaak van mijn man wordt dit altijd aan de betreffende chauffeur gemeld. Ik denk dat dat ook meestal wel gedaan wordt.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    De meeste bazen stellen het niet zo op prijs als hun personeel met de reclame van het bedrijf op de bus/vrachtwagen als een idioot rondrijd. Ik denk dus zeker wel dat het helpt er melding van te maken. Mits het de baas zelf was ;), maar dat weet je natuurlijk niet.

10. rums

rums Niet meer actief

Mijn man zou hier ook achteraan bellen. Maar hij heeft zelf een bedrijf en vind het slechte reclame als een werknemer dat doet.

11. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik vind het niet correct om dit op Facebook of Twitter te zetten. Stuur het desbetreffende bedrijf een mailtje. Ze spreken diegene er echt wel op aan.
    Ik krijg ook wel eens zo'n mail. Bespreek het dan ook altijd met degene die in die auto rijdt.

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bij alle bedrijven waar mijn man en ik gewerkt hebben word er wel degelijk wat mee gedaan.

Ik vind het daar en tegen nogal wat om zoiets dus maar gelijk op de FB pagina of Twitter van een bedrijf te zetten zonder dat je ze uberhaupt gebeld of gemaild hebt.

13. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Mee eens! Het is al erg genoeg dat die chauffeur slechte reclame voor het bedrijf maakt. Nu doe jij het ook op deze manier. Gewoon bellen of mailen naar het bedrijf zelf. Denk dat de chauffeur er wel op aangesproken gaat worden hoor.

14. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL

Ach, ze kunnen het toch zelf zo weer van FB afhalen? Ik zie daar geen probleem in. Het grootste probleem is toch asociaal personeel.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik meld het altijd door even te bellen. Heb ik nu 3 keer gedaan en alle keren keurig te woord gestaan, en twee keer zelfs terug gebeld door de baas waar hij aangaf het met de chauffeur besproken te hebben. Eens met de voorgaande reacties die zeggen dat je het gewoon kunt melden, dat bedrijven het op prijs stellen (al was het alleen maar vanuit reclame oogpunt) en ook dat ik het niet netjes vind om dit direct openbaar via sociale media te doen. Wat is er mis mee om het gewoon als nette volwassenen onderling op te lossen? Het is bijna alsof sociale media tegenwoordig als buffer gebruikt worden om maar vooral niet persoonlijk in contact te komen.

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik bel of mail altijd naar een bedrijf. Op facebook zou ik echt niet op prijs stellen. Zou echt heel erg boos zijn als er een bericht over mijn rijgedrag op facebook zou verschijnen. Denk er nu ook maar aan dat jou naam bij de betreffende chauffeur bekend is.
    Wat ik hier nog erger aan vind is dat het gedrag ook niet op jou gericht was maar op zijn voorganger iets waar jij dus helemaal geen last van hebt gehad. Weet ook niet hoe jij hebt gereden om voor een busje de afstand tot zijn voorganger te kunnen zien. Je kunt er niet doorheen kijken.

17. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik vind het best kunnen om dit op facebook of twitter te zetten. Inderdaad negatieve reclame, maar dan moet je maar niet onbeschoft gaan rijden met je naam op het busje.

18. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had vorig jaar zowat een aanrijding met een bedrijfsbusje.. bedrijf gemaild met kenteken en al. Nooit geen antwoord op gehad ;)

Ik zou het zeker melden! Of ze er wat mee doen is een tweede dus..

19. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Door schaduw kan je heel goed zien hoe dicht iemand erop rijd. En ja ik reed evengoed op een goede afstand erachter. Bericht was op Facebook gezet, maar bleek dat ik het toch via een privébericht had gestuurd, kreeg een berichtje terug, maar kon het niet lezen, want blijkbaar kan je privéberichten ook verwijderen? Dat had het bedrijf gedaan. Nou goed, ik hoop dat de betreffende persoon erop aangesproken is..

20. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Op verzoek van ts gesloten.

Deel Deze Pagina