Even wat kwijt hoor... Maar vanmiddag dat ik weg reed bij een vriendin vandaan kwam een busje mij inhalen, prima, wat jij wilt. Vervolgens zie ik dat het busje (van een bepaald bedrijf) echt ontzettend dicht op zijn voorganger rijdt (als er een meter tussen zat is het veel). Vervolgens slaat de auto voor hem rechtsaf. En bij het stoplicht rijden we uiteindelijk weer verder en rijdt hij weer zeer dicht op zijn voorganger.... Het scheelde gewoon zo weinig, mazzel dat hij geen ongeluk heeft veroorzaakt, maar het is natuurlijk wachten op. Kenteken heb ik onthouden, tijd en plaats waar het gebeurde. Wat kan een bedrijf hiermee? Ik wil er best melding van maken, maar ik heb zo het idee dat er weinig mee gedaan wordt. En dat vind ik dus zo frustrerend... Mijn vraag aan jullie wat zou je hiermee doen? Melding van maken of niet? En zo ja, wat kan en vooral wat doet een bedrijf met deze informatie? Zijn hier ervaringen mee?
Ik ga altijd twitter op met dit soort klachten, vinden bedrijven niet leuk maar je kunt er zeker van zijn dat de betreffende bestuurder dan wordt aangesproken.
Op de zaak van mijn man wordt dit altijd aan de betreffende chauffeur gemeld. Ik denk dat dat ook meestal wel gedaan wordt.
De meeste bazen stellen het niet zo op prijs als hun personeel met de reclame van het bedrijf op de bus/vrachtwagen als een idioot rondrijd. Ik denk dus zeker wel dat het helpt er melding van te maken. Mits het de baas zelf was , maar dat weet je natuurlijk niet.
Mijn man zou hier ook achteraan bellen. Maar hij heeft zelf een bedrijf en vind het slechte reclame als een werknemer dat doet.
Ik vind het niet correct om dit op Facebook of Twitter te zetten. Stuur het desbetreffende bedrijf een mailtje. Ze spreken diegene er echt wel op aan. Ik krijg ook wel eens zo'n mail. Bespreek het dan ook altijd met degene die in die auto rijdt.
Bij alle bedrijven waar mijn man en ik gewerkt hebben word er wel degelijk wat mee gedaan. Ik vind het daar en tegen nogal wat om zoiets dus maar gelijk op de FB pagina of Twitter van een bedrijf te zetten zonder dat je ze uberhaupt gebeld of gemaild hebt.
Mee eens! Het is al erg genoeg dat die chauffeur slechte reclame voor het bedrijf maakt. Nu doe jij het ook op deze manier. Gewoon bellen of mailen naar het bedrijf zelf. Denk dat de chauffeur er wel op aangesproken gaat worden hoor.
Ach, ze kunnen het toch zelf zo weer van FB afhalen? Ik zie daar geen probleem in. Het grootste probleem is toch asociaal personeel.
Ik meld het altijd door even te bellen. Heb ik nu 3 keer gedaan en alle keren keurig te woord gestaan, en twee keer zelfs terug gebeld door de baas waar hij aangaf het met de chauffeur besproken te hebben. Eens met de voorgaande reacties die zeggen dat je het gewoon kunt melden, dat bedrijven het op prijs stellen (al was het alleen maar vanuit reclame oogpunt) en ook dat ik het niet netjes vind om dit direct openbaar via sociale media te doen. Wat is er mis mee om het gewoon als nette volwassenen onderling op te lossen? Het is bijna alsof sociale media tegenwoordig als buffer gebruikt worden om maar vooral niet persoonlijk in contact te komen.
Ik bel of mail altijd naar een bedrijf. Op facebook zou ik echt niet op prijs stellen. Zou echt heel erg boos zijn als er een bericht over mijn rijgedrag op facebook zou verschijnen. Denk er nu ook maar aan dat jou naam bij de betreffende chauffeur bekend is. Wat ik hier nog erger aan vind is dat het gedrag ook niet op jou gericht was maar op zijn voorganger iets waar jij dus helemaal geen last van hebt gehad. Weet ook niet hoe jij hebt gereden om voor een busje de afstand tot zijn voorganger te kunnen zien. Je kunt er niet doorheen kijken.
Ik vind het best kunnen om dit op facebook of twitter te zetten. Inderdaad negatieve reclame, maar dan moet je maar niet onbeschoft gaan rijden met je naam op het busje.
Ik had vorig jaar zowat een aanrijding met een bedrijfsbusje.. bedrijf gemaild met kenteken en al. Nooit geen antwoord op gehad Ik zou het zeker melden! Of ze er wat mee doen is een tweede dus..
Door schaduw kan je heel goed zien hoe dicht iemand erop rijd. En ja ik reed evengoed op een goede afstand erachter. Bericht was op Facebook gezet, maar bleek dat ik het toch via een privébericht had gestuurd, kreeg een berichtje terug, maar kon het niet lezen, want blijkbaar kan je privéberichten ook verwijderen? Dat had het bedrijf gedaan. Nou goed, ik hoop dat de betreffende persoon erop aangesproken is..