Heeft iemand dit gezien? Ik vond het een beetje tegenvallen, maar kennelijk was ze al eens eerder geweest. Ik wilde graag weten hoe je zwanger kunt worden van een 8 ling?! Maar ik lees op de amerikaanse wiki dat ze 6 embryo's die over waren van voorgaande ivf in één keer heeft laten terug plaatsen, omdat ze anders vernietigd zouden worden? Ondanks dat het advies was echt maximaal 2 of 3 tegelijk terug te plaatsen. Ook wel héél amerikaans he, om het dan toch te doen. Zou hier niet gebeuren. Wat ik me afvraag, hoe je kunt zorgen voor 14 kinderen, waarvan een 8 ling... Er was toen een tijdje terug een reportage op over een stel met een 6ling, hebben jullie misschien ook gezien? Die hadden het al waanzinnig druk, met 6 kinderen vd zelfde leeftijd, eerst baby's en daarna dreumes/peuters. Hoe doet iemand dat alleen, zonder partner, met 14 kinderen waarvan 8 in dezelfde leeftijd?!?! Kan ik me echt NIETS bij voorstellen...
Kan ze niet volgens mij. En dan nog zeggen dat ze één kindje wilde en het per ongeluk een achtling is geworden. Kan toch nooit? Wij beginnen nu net in de MMM en ze nemen hier echt niet zulke risico's. Vind het een raar verhaal.
Ze heeft een 8-ling en een 2-ling. En nog 4 kinderen via ivf die "alleen" zijn gekomen. De 8-ling is idd gekomen omdat ze 6 embryo's liet terug plaatsen. Hoe ze ze onderhoud met geld dat ze krijgt van intervieuws. Ze heeft ( geloof ik ) ook meerdere nanny's in huis om haar te helpen.
En heeft al is in de schulden gezeten en de raarste dingen gedaan om drchoofd boven water te houden....
'Octomom verliest kinderen' - Privé | Het laatste Privé nieuws leest u op Prive.nl van De Telegraaf [prive]
Sneu voor die kinderen,. Ze heeft denk ik met deze kinderen gewoon te veel hooi op haar vork genomen. Denk dat niemand 14 kinderen in zijn of haar eentje goed kan opvoeden en vooral verzorgen. Buiten dat ik het zielig voor haar vind. Blijf ik het een apart mens vinden. Als het hier zou gebeuren zou jeugdzorg ook ingrijpen uit eindelijk. Hier zal je wel een uitkering krijgen weet niet hoe het daar zit eigenlijk? Las wel eens dat ze geen bijstand of zo iets wilde maar ja als je geen geld hebt en je niet rond kan komen en je krijgt zo veel kinderen dan moet je uit eindelijk toch met de billen bloot.
Ik vind dat je haar moet helpen in plaats van bekritiseren Het leed is al geschied...dus vanaf nu moeten ze als gemeenschap haar niet in de steek laten Als ze hier in de buurt woonde had ik haar geholpen...hoe vreemd ze ook is. Ik heb wel met haar te doen.
Ik heb met de kinderen te doen. Zij kiest voor zoveel kinderen, terwijl dat gewoon onrealistisch is om op een gezonde manier aan te kunnen. Die kinderen kiezen daar niet voor, maar zijn wel de dupe!
Ze kan er niet voor zorgen helaas. Was al bekent. Ander gezin waar je het over hebt is volgens mijn dat stel ( inmiddels ook gescheiden) met die blonde vrouw en man volgens mijn indo of iets uit die richting . Hun hebben een 2 ling en daarna een 6 ling maar financieel en emotioneel konden hun dit prima aan. Ik vind dit ook totaal niet te vergelijken met octomam. Ook zijn hun niet zwanger geworden via IVF maar hormonen. Is volgens mijn weer een ander traject. Ik vind persoonlijk dat op het moment je voor kinderen gaat je het financieel wel moet aankunnen en dit was bij deze moeder die toch 6 embryos geplaatst kreeg niet het geval. Ik zou het terecht vinden als de staat de onkosten voor huisvesting en uitkeringen terug haald bij deze arts. Dit zet ze misschien aan het denken.
Tsja, eerlijk gezegd denk ik dat mocht het mogelijk zijn in NL (meer dan 2 embryo's tegelijk terugplaatsen), veel mensen dat ook wel gedaan zouden hebben. Als je 4x 2 embryo's teruggeplaatst kreeg en het werd er steeds maar ééntje die zich innestelde en ontwikkelde, kan ik me wel voorstellen dat ze zoiets had van; dat worden er toch geen 6... Hoewel het natuurlijk heel onverstandig is. Het schijnt dat de arts die dit bij haar heeft uitgevoerd ook zijn baan kwijt is.
Heb het ook wel met haar te doen hoor. En volgens mij als ze in Amerika zegt dat ze het niet red dat ze daar ook echt wel geholpen zal kunnen worden. Ze hebben daar ook speciale organisatie.s ze moet alleen zeggen van ja heb wat te veel hooi op me vork genomen en meestal woord je daar ook wel geholpen. Dr Phill oprha en zo waar ze geweest is ze moet denk alleen een toverwoord gebruiken en ze zal geholpen worden maar ja of dat echt zo is???
Toen er nog niet strikt gehandeld werd met het terug plaatsen van deze embryo.s ! Zijn er in Nederland ook ( veel meerling kinderen geboren) door ivf. 1 vind ik persoonlijk denk ik wel eens te weinig om terug te plaatsen 2 zou denk wel beter zijn iets meer kansen. Je hebt er hier maar drie en daarna moet je het zelf betalen. Terwijl ik denk dat een vierde of vijfde poging ook kans van slagen heeft. Maar dat is een andere discussie. Een tweelingzwangerschap is toch minder risico vol dan een 3/4/5/6 en meerlingenzwangerschappen.
Voor zover ik weet worden er in Nederland (onder voorwaarden) ook wel eens 2 embryo's teruggeplaatst, maar niet altijd.
Dat is vorig jaar veranderd.. Begin van het jaar mocht je ook kiezen voor 2 embryo's. Ook als dit goede zijn, en je niet boven de 38 jaar bent. Wel wordt erbij geadviseerd als het goede embryo's zijn toch 1 te doen, maar de keus is bij het stel. Halvewege het jaar is het veranderd naar (volgens mij) , 1 embryo eerste en 2e poging. 3e poging vrije keus (max 2), tenzij je ouder bent dan 38, dan mag je elke poging er max 2. Correct me if i'm wrong.