Ik ben de vakantie beu!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wachtend, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Nog 2 weken afzien! Nog 2 weken!!!!

Het is wat ik wil mijn kind terug op de psz! G is er ook helemaal klaar mee en wil graag terug naar schooltje. Het liefst wil hij nog door naar de basisschool maar hey daar moet hij 4 voor zijn en dat is hij nog lange niet!
    De dagen zijn drama hij mist zijn leeftijdsgenootjes, hij mist de uitdagingen en hij mist zijn structuur.
    Nu weet ik dat de vakantie bijna over is maar G natuurlijk nog niet.

Ons jochie is een pittig ding wil continu bezig gehouden worden en weet van gekkigheid niet meer wat te doen. Nu hebben we er natuurlijk hier ook 1 van 4 maanden die we ook toch echt af en toe aandacht moeten geven (totaal ander kind heel rustig en vind alles tot nu toe wel best) maar goed daar kan G niet echt mee omgaan nog.
    Na de vakantie gaat hij 2 dagdelen weer naar de psz en 1x op zwemles in de hoop dat hij lekker gestimuleerd word en zijn tomeloze energie erin kwijt kan.

Wie is de vakantie ook zo beu?

2. susy26

susy26 Niet meer actief

Echt niet, we vermakenons wel! Onze begint nu, lekker nog 3 weekjes 😎heerlijkkk

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik ook hoor, wij hebben nog 3 weken pfff en John wil zelf ook zo graag weer naar school :(

4. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Hm, nee, ik herken het niet in die mate. Soms zijn ze wel lastig, maar over het algemeen is het wel lekker relaxed.

Voor dochter (verstandelijke beperking en (vermoeden) autisme) is de vakantie wel erg wennen, maar zolang we thuis maar een goed ritme aanhouden gaat het gewoon prima.
    Zoontje is in juni 4 geworden en erg toe aan school, dus die is wel vreselijk opstandig.

Maar goed, bij mooi weer neem ik mijn boek mee en ga met ze naar de speeltuin. Van de hele dag met ze thuis blijven wordt geen van ons gelukkig, dus ik ben wel erg blij dat het mooi weer is.

5. wachtend

Hier is het bijna elke dag "mama morgen naar school?" En zolang we maar naar de dierentuin gaan,zwemmen, opa en oma op bezoek zijn of ga maar door dan vermaakt hij zich wel maar als we ook maar 2 dagen thuis zijn dan is het bal en heeft hij de ene na de andere driftbui.

Hij mist gewoon echt zijn school.
    En deze mama kan niet altijd maar weg met hem. Kleine meid heeft ook structuur nodig en slaapt nog ontzettend veel.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nee gelukkig niet. Hier wel 2 kinderen die heel graag naar school gaan maar we zijn erg blij met de tijd die we nu hebben en dat we het allemaal zo lekker rustig aan kunnen doen.

7. wachtend

Hier heeft man pas in september vakantie dus dan gaan we leuke dingen doen op de dagen dat hij geen psz heeft maar nu op de dagen dat man werkt kom ik nog niet veel verder dan de supermarkt en af en toe een vriendin met kinderen ofopa en oma.
    Mijn zoon luistert ook nog niet echt geweldig (zwaar in de peuterpuber tijd en alles is nee) dus met hem en zijn zusje naar de speeltuin gaan of naar het dorp wandelen is er gewoon niet bij hij rent bij het minste of geringste bij mij weg en met een grote weg en veel water bij ons kan ik dat gewoon niet laten gebeuren. Dus dan moet hij in de tweelingwagen en kan ik hem nog niet afmatten :D

8. maliro

maliro Niet meer actief

Herkenbaar. Maar hier begint het maandag Gelukkig weer.
    Vooral het begin van de vakantie was zo ellendig dat ik samen met de ambulant begeleider (vanuit mkd van zoon) een megagestructureerd vakantieplan heb opgesteld. De laatste twee weken ging het redelijk, nu begint zoonlief zich druk te maken om zijn nieuwe klas. Maar heb alerlei dingen gepland deze week dus de dagen gaan vast snel.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Dit, nou ja 1 dan. Andere lekker bij mama, die moet straks weer wennen ;)

10. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik vind de vakantie heerlijk.
    Nog 3 dagen en dan is hij afgelopen.:(

11. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Daarom heb ik de mijne allebei nog 2 dagen naar de opvang laten gaan elke week. Lekker spelen met hun vriendjes. Maar kan me voorstellen dat dat niet gaat, wanneer ze normaal ook niet naar de opvang gaan.

Kun je niet elke dag even een paar uur iets gaan doen? Kinderboerderij, speeltuin, wandelen, bos, etc. Hier vermaken de kinderen zich heel goed, omdat we veel dingen gaan doen en opa+oma ze vaak een dagje meenemen (weet niet of dat een optie is?).

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ben de vakantie meer dan beu, maar dat ligt meer aan mij, de kinderen zitten elkaar te dicht op de huid, vriendjes in de buurt die op vakantie zijn, geen speeltuin in de buurt waar ze alleen heen kunnen en ik zit met Hg bekkeninstabilleit en cholestase waardoor ik maar 2 uurtjes slaap per nacht, bijna niet in staat om ook maar iets te ondernemen en ze vervelen zich dus al gauw

En dat snap ik best, dagjes weg zit er simpel weg niet in met mama en dat willen ze zo graag, gelukkig nemen opa en oma en hun tante en hun vader ze regelmatig een dagje mee, het is dus niet zo dat we alleen maar aan huis zitten ze gaan zeker 3 keer per week wat leuks doen
    Maar je merkt toch dat ze er vervelend van worden dat
    Mama er niet bij is, dat mama niet degene is die ze recht zet maar opa of oma omdat mama boven in bed ligt te spugen,

Ik neem ze niets kwalijk, maar ben wel blij als school over twee weken weer begint en ze weer wat meer kunnen qua vriendjes enzo, en in de herfstvakantie is de baby geboren en dan maakt mama het helemaal goed met ze ;)

13. wachtend

Helaas luistert G nog voor geen meter en heb ik echt een tweede volwassene nodig die achter hem aan kan rennen of op de kinderwagen kan letten want G is gewoon watervlug. En echt ik neem G ook niets kwalijk het is gewoon een lekker ondernemend manneke vol met energie alleen ik kan hem op dit moment niet uit laten razen als papa er is (4 dagen per week) doen we ook altijd leuke dingen als een stuk fietsen, naar een speeltuin, zwemmen, kinderboerderij of de dierentuin. Alleen in mijn eentje lukt dat dus niet omdat G overal heen rent en dat gaat moeilijk rennen met een kinderwagen ;)

Het is gewoon nog even afzien en dan kan hij weer heerlijk uitrazen en gestimuleerd worden op de PSZ en zwemles.

14. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    We hebben nog 3 weken en zit al te balen dat het zo snel gaat, vind het heerlijk, van mij mag er nog wel een maand bij!

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet niet of het al gezegd is, maar misschien helpt het om een aftelkalender voor hem te maken? Dan kan hij elke dag een kruis zetten of sticker plakken oid en weet hij wanneer hij weer naar de psz gaat. Dat maakt het ook wat inzichtelijker voor hem.

16. wachtend

Dat vind ik een mooi idee! Maakt het inderdaad overzichtelijker!

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ga dan wat ondernemen..... Vandaag naar een grote speeltuin geweest met een ondiep zwembadje erbij à €1,- entree pp
    Veel leeftijdsgenootjes!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gewoon doen! Hij moet het toch ook leren dat hij moet luisteren en bij je moet blijven.... Anders ben je toch zo beperkt!

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad gewoon gaan...op die twee dagdelen psz straks na blijven er nog veel dagdelen thuis over. Blijf eerst dichtbij huis, leer hem dat hij altijd de kinderwagen vasthoudt/op het plankje blijft staan als jij het zegt en bouw het zo op. Toen mijn jongste klein was deed ik haar vaak in de draagzak als we weggingen, dat vond ik prettiger omdat ik de oudste dan een handje kon geven ipv dat ze de wagen moest vasthouden.

Ik herken het trouwens niet maar wij zijn net thuis van 4 weken vakantie, meteen toen het vakantie werd vertrokken, dus ik ben blij dat we nu even rustig thuisblijven. Man is deze week ook nog vrij dus wat uitstapjes nog. Volgende week nog een weekje genieten en dan begint school en psz alweer - ook leuk :)

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je de jongste niet in een draagdoek doen? Toch veel handiger?

Deel Deze Pagina