HoiHoi MIjn zoon tje zit nu 3 weken op school. Na een week flink wennen vind hij het nu helemaal leuk! Komt met allerlei verhalen, is trots op alles. Echter vertelde hij vandaag iets wat ik niet zo leuk vind en weet ook niet zo goed wat ik ermee moet. "mama, ik kan niet aan mijn piemel likken he? " "Nee, schat,d at kan niet en is ook een beetje vies" "Ja wat T. die zit bij mij in de klas, die zei tegen mij dat ik aan mijn piemel moest likken" "nee schat, dat is gek, dat kan niet" Heb hem naar bedje gebracht en er verder geen aandacht aan besteed. ik voel me er niet prettig bij, maar weet niet zo goed of dit nu gewoon kwa jongens gedrag is, lekker stoer doen op school. Of dat dit verder gaat. Ik hou niet zo van dit soort dingen, en mijn gevoel zegt, met juf bespreken, maar aan de andere kant, wil niet zo een zeurmama zijn! Hij zit er pas 3 weken! Wat zouden jullie doen? Is dit gewoon kwa jongens? kus miek
Nou zou het wel met de juf bespreken dat ze elkaars lichaam wel eens willen ondekken vind ik niet vreemd maar dat van het likken vind ik wel heeeeeeeeeeeeeeeel vreemd ik vind je geen zeur en zou ook gelijk met de juf praten. Bij mijn zoontje opschool een paar jaar geleden ook zo iets aan de hand gehad. Mijn zoon was er niet bij het ging om het buurmeisje dat ook daar opschool zat. Die moest haar onderbroekje naar beneden doen van een klasgenootje en daar is toen ook werk van gemaakt.. Dus gewoon aan de bel trekken. Sterkte er mee. Kijk broek naar beneden doen bij de wc tja dat komt voor maar niet verder dan DAT..
Goh, dat klasgenootje van je zoontje is best lenig! Als ik jou was zou ik het met de juf bespreken, eens horen wat zij ervan vindt. Kwaad kan het niet
Thx meiden, dat wilde ik dus even horen hahahahaha Het is dus niet raar als ik het bespreek met juf. Ik denk dat ik het gewoon luchtig hou en haar gewoon even appart aan spreek, dat mijn zoontje hiermee thuis komt en ik me daar niet prettig bij voel. hihi leeuwtje: Dat zei mijn man ook al! En mijn zoontje was er zelf al achter dat het niet kon! hahahahaha Niet zo lenig dus!
Heel eerlijk gezegd? Jelle heeft het zelfs al eens gebrobeerd... Hij stond allemaal moeilijk te doen onder de douche, zijn plasser omhoog trekken en dan voorover buigen. Ik kon het niet goed zien doordat de deur beslagen was, dus ik vraag: "wat ben je aan het doen?" Kijkt hij me met van die grote onschuldige ogen aan: "Ik wil een kusje op mijn plasser geven, maar ik kan er niet bij" en meteen daarna: (terwijl hij zijn plasser helemaal uitrekt naar mij "Wil jij het even doen?" Met zo'n mega onschuldig gezicht! Ik lag in een deuk!!! Nou was dit vooral grappig, en heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed, maar in jouw geval zou ik denk ik, toch even met de juf overleggen. Waarschijnlijk is het allemaal in onschuld gegaan, kinderen verzinnen de meest vreemde dingen, maar toch is het denk ik goed om dit te bespreken. Misschien kan de juf dit op de een of andere manier mee nemen in de les? Edit: Voor de duidelijkheid, ik heb Jelle zijn plasser natuurlijk niet gekust... Wel heb ik uitgelegd dat het zijn plasser is en dat niemand anders eraan mag komen, behalve hijzelf en dat papa en mama dat er alleen aan komen om hem te wassen. Daar nam hij genoegen mee... Ik vind dit soort dingen altijd goede beginpunten om ze te leren dat niet iedereen aan ze mag zitten enz, snap je wat ik bedoel?
hahahahha heerlijk zo een verhaal! Enne..ik begreep wel dat jij er geen kusje op had gegeven hoor! Vind dat je er goed op heb gereageerd, en ind goede insteek voor de rest van het "voorlichtings" verhaal!
Ik ben zelf juf en zou het toch zeer prettig vinden als ouders dit wel even aangaven! Juf gaat echt niet meteen het kind aanklagen voor onzedelijke dingen, hoor! Maar lijkt me toch goed om even in de gaten te houden.
Persoonlijk zou ik gewoon even naar de juf toe lopen met het verhaal wat hij vertelde.Zij zal dan wel aangeven wat ze er mee gaat doen. Hier met oudste gehad dat ze ineens der middelvinger op ging staan steken(als 4 jarige) en heb dat aan gegeven bij de juf. De juf heeft die dag er gelijk een kring gesprek van gemaakt. Tuurlijk ik had ook al uitgelegt dat dat niet de bedoeling was om hem op te steken maar is fijn dat er buiten mij om ook iemand anders er een praatonderwerp van maakt. Juf was ook blij dat ik het aangaf en schrok eigenlijk van de aantal kinderen die geen waarschuwing van de ouders kregen of straf na meerdere keren doen.
Hoi! Ik ben zelf kleuterjuf en zou het zeer op prijs stellen als dit tegen mij wordt gezegd. Dit in de gaten te houden en hier op in te spelen. Echt hoor, gewoon gaan!
Misschien overdrijf ik nu maar ik vind het raar dat een kind van vier het heeft over "likken" van een plasser. Kijk zoals een verhaal hierboven een kusje geven erop....snap ik nog dat een kind daar zelf op komt. Kijk ik geef mijn kindjes ook een kusje als ze ergens pijn hebben dus die logica van een kind snap ik nog maar waarom likken???? Dat zou bij mij de reden zijn dat ik het bij de juf zou gaan aankaarten...dan is het aan haar wat ze er verder mee doet. Ik vind dat je het bij je zoontje prima hebt aangepakt.
Hier ook een kleuterjuf... en inderdaad, ik zou het ook fijn vinden als een moeder dit zou melden. Kan ik een beetje een oogje in het zeil houden. Waarschijnlijk is het onschuldig... maar je weet natuurlijk nooit!
Ook al ga je het al doen: ik zou het ook even bespreken, hoor! Gewoon vertellen dat je zoon daarmee thuis kwam en dat je even met je mond vol tanden stond Begrijpt ze vast wel en lijkt me dat de gemiddelde (kleuter)juf dit fijn vindt om te weten, zodat ze een oogje in het zeil kan houden.
absoluut aankaarten, met je zorg over dat jongtje, niet over die van jou, dit kan een teken zijn van misbruik!
Kan ook gewoon dat t jochie er in de douche (zoals iemand hier vertelde) achter kwam dat hij er niet bij kon en nu aan ts dr zoontje gevraagd heeft of dat hij er wel bij kan. Even checken of het normaal is dat je daar niet bij kan ofzo. Likken is voor kinderen redelijk onschuldig...mn meisje was laatst de vloer aan het likken.....hoe ze er bij komt? Wie zal het zeggen! Ik krijg soms ook wel eens n lik over mn wang...zomaar ineens! Maar het kan idd ook n andere rede hebben. Maar niet meteen van het ergste uit gaan. Dat jochie moet misschien leren dat sommige dingen niet helemaal zijn om over te praten of dat sommige dingen raar zijn om over te praten. En voor je eigen gemoeds rust is het ook wel fijn dit even te bespreken, toch?
Ik zou het ook zeker vertellen aan de juf. Vinden juffen echt niet vervelend hoor en ik vond ouders echt bijna nooit zeuren. Het gaat om jouw kind en daar gaat het voor de juf ook om. Over dat likken zou ik me ook niet teveel zorgen maken. Kleine kinderen likken heel vaak aan vanalles, due waarschijnlijk bedoelde dat jongetje er verder niets mee. Mocht dat wel zo zijn, dan kan je juf dat mede in de gaten houden of ze meer aan dat kindje merkt.