Gisteren is mijn zoontje van 8 naar een nieuwe basischool gegaan. Op zijn vorige school had hij het erg naar zijn zin, maar omdat wij verhuisd zijn en er bijna een kleine bijkomt, dachten wij er goed aan te doen hem dicht bij huis op school te doen, zodat ik straks lekker wandelend met de baby hem kan brengen en halen. Hij is eerst een dagje wezen kijken, gisteren voor het eerst echt naar de nieuwe school. Hij was beide keren dolenthousiast. Vandaag kwam hij uit school, en was door een aantal jongens gepest en geplaagd. Hij was echt verdrietig, had niets aan de juf verteld, en vind het nu dus een stomme school. Ik helemaal overstuur natuurlijk omdat ik het gevoel heb dat ik hem van zijn leuke oude school heb afgehaald... Morgen ga ik even met hem naar zijn juf om te vragen of zij het even in de gaten kan houden. (het zijn kinderen, en keer pesten gebeurd wel vaker, maar vind het echt zielig omdat hij net nieuw is) Maar hoe lang moet ik het nu aankijken hier op school. Ik moet het natuurlijk een kans geven, en niet meteen te negatief gaan denken... Maar ik vind het zo rot dat mijn ventje met zijn lieve zachte karaktertje meteen gepest wordt op zijn nieuwe school:x. Zijn oude school is 20 min rijden (heen, en terug dus weer) overblijven wil hij niet, dus tussen de middag weer en 15uur weer.Met een babytje straks is dit een heen en weer gejaag van niets natuurlijk, vandaar de school op loop afstand.Op de nieuwe school is een continu rooster, iedereen blijft bij de juf in de klas eten, en dit vind hij niet erg, omdat iedereen blijft. (kinderlogica denk ik)Misschien loop ik op de zaken vooruit, en gaat het morgen prima, maar het heeft me echt geraakt dat hij zo geplaagd is vandaag, hoe lang zou hij nodig hebben om echt te wennen?
jammer dat hij helemaal niemand kent...heb je misschien een stoer vriendenboekje of is hij daar al te oud voor, meestal vinden ze het wel leuk om in iemands boekje te schrijven...of iets anders mee naar school voor tussen de middag buitenspeeltje waarmee hij makkelijker contact legt.. het is altijd moeilijk om halverwege het jaar opnieuw te moeten beginnen..ik denk dat het verder tijd nodig heeft..
Moeilijk zeg zou het wel even aankijken, snap dat je er zowel boos als verdrietig om word. Als het zo blijft kan je altijd weer overwegen om hem terug naar de oude school te doen. En dan gewoon over laten blijven. Maar ik zou het zeker een maand of 2 aankijken en zeker bespreekbaar maken.Succes ermee!!!
ik hoop dat ze hem niet blijven plagen en pesten. Hopelijk is het pestbeleid op die school goed geregeld. Ik denk dat het even uitproberen is..hij is nieuw..dus die kinderen willen laten zien "wie de baas" is. Mochten ze niet ophouden dan kun je met hem bespreken dat hij dan toch echt over moet blijven..en ik denk dat hij daar dan wel mee zal instemmen..en anders moet jij even door de zure appel heen bijten..beter dat hij even moet wennen aan het overblijven dan dat hij helemaal een afkeer van school gaat krijgen!
Bedankt voor de snelle reactie's, was gisteren helemaal naar ervan. Ik ga het nog even aankijken, mijn man is gisteren meteen even langs school gegaan toen hij hoorde hoe aangedaan ik er door was (de lieverd ,zullen misschien ook wel de hormonen zijn die nog eens extra meespelen) De directeur en zijn juf hebben heel correct gereageerd, het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat hij geplaagd wordt. Maar nu ik het even heb laten bezinken denk ik zelf ook dat het een beetje uittesten is om te kijken hoe ver ze kunnen gaan bij "de nieuwe". Van school uit zouden ze het even extra in de gaten houden de komende tijd. Vandaag ga ik hem inderdaad zijn vriendenboekje meteen meegeven naar school, en aangezien het woensdagmiddag is, kan hij meteen iemand meevragen om te komen spelen. We gaan het in iedergeval toch nog even proberen, hopelijk waait het weer over..
Ze willen m inderdaad uitproberen,kijken hoe hij reageert. Bij mn dochter in de klas zitten ook 2 van die blagen maar mn dochter geeft altijd een grote mond terug en klaar is het,ondanks dat ze al 5 jaar op deze school zit. Ik let er zelf ook extra op omdat ik zelf ook altijd gepest ben.
Gisteren ( woensdagochtend) hebben wij samen ons zoontje naar school gebracht. Toen we binnen kwamen, kwam zijn juf meteen naar ons toe, om te vragen wat er nu precies gebeurd was. Mijn zoontje heeft het uitgelegd en ook gezegd dat hij niet wou klikken maar dat hij zich toch verdrietig voelde omdat hij geplaagd was. De lerares gaf aan dat als hij geplaagd werd, hij dat meteen moest zeggen zodat ze het konden oplossen. In de klas is er meteen die ochtend ook op ingehaakt dat het niet de bedoeling is elkaar te pesten, en al helemaal niet als je net nieuw bent. Smiddags gingen we hem ophalen, en hij kwam helemaal vrolijk naar buiten, de juf kwam ook meteen even mee om te vertellen wat er besproken was in de klas, en dat ze zowieso de komende tijd het even extra in de gaten houden omdat hij ook nieuw is. Maar ons zoontje had een superleuke dag gehad, heerlijk gespeeld, ook met de jongetjes die hem hadden geplaagd. Het is denk ik inderdaad een beetje uitproberen geweest van die kinderen. Maar ben erg blij dat ze dit op deze school zo correct aanpakken. Vanmorgen ging hij weer al huppelend naar school, en heeft ook niets meer over het plagen van dinsdag gezegd. Ik voel me echt opgelucht!! Bedankt voor jullie reacties, het is toch altijd even fijn als je je hart kunt luchten! Liefs siriel
ik vroeg me af of hij nog steeds naar zijn zin heeft. erg blij dat hij weer vrolijk naar school gaat. gepest worden is helemaal niks! Je bent toch altijd bang dat een verandering van invloed is op je kind. en dat wil je het liefst niet. maar iig fijn dat het tot zover goed was afgelopen. en hopelijk nog steeds
Wat fijn zeg! Wat goed van de school dat ze je zorgen serieus genomen hebben. Heel geruststellend voor probleempjes in de toekomst lijkt me!
Mijn zoontje gaat gewoon helemaal met plezier naar school, ze hebben het er goed over gehad, en hij wordt gelukkig sinds die ene keer niet meer geplaagd. Hij vindt het erg leuk op zijn nieuwe school. Ben echt blij dat ze het zo goed hebben aangepakt meteen Ben erg opgelucht
Eind goed al goed. Voorspoedige zwangerschap & bevalling toegewenst. Blijf het nog wel even in de gaten houden gewoon voor de zekerheid.
Goed nieuws, super! Ik zou net zo reageren, ook zonder zwanger te zijn . Ik ben heel blij voor jullie allemaal en inderdaad, geniet van je zwangerschap!