Legbatterijen gingen toch verboden worden? Ik wist niet eens meer dat ze nog verkocht werden, die nr 3 eieren. Ik koop altijd bio eieren, ik betaal met alle liefde iets meer als dit ten goede komt aan de levenskwaliteit van de dieren.
In supermarkten worden geen '3-eieren' verkocht. Op de markt en op andere plaatsen helaas nog wel. Hier altijd '0-eieren' en alleen als die op zijn in de supermarkt komen er andere in... Kleine moeite toch?
Hier altijd vrije uitloop. Ik heb weleens gekeken naar biologisch of in elk geval een 0-ei, maar kon ze toen niet vinden. Eigenlijk heeft dat nog meer de voorkeur.
Ik koop nooit eieren want mn ouders hebben kippen en krijg daar regelt eieren van. Dus ik heb zeer diervriendelijke eitjes! Eet alleen zelden ei haha
Nu eigenlijk altijd de goedkoopste die er zijn. Maar als onze madammen nu eens opschieten met dat eerste eitje (Als het goed is gaan onze kippen in sept. leggen) Dan dus super-eieren! (Goedkoop en 10x lekkerder)
Hier altijd nummer 0 . Ik koop trouwens ook altijd vlees en vis met van die drie sterren (van de dierenbescherming). Dat mensen met een heel laag inkomen voor het goedkoopste gaan zal ik hen nooit kwalijk nemen. Maar ik vind wel dat als je boven modaal verdient en toch voor de dieronvriendelijkere producten gaat je je diep moet schamen... Zeker als je wel 2 of 3 x p.j. op vakantie gaat en twee autos voor de deur hebt staan.
Eerlijk gezegd let ik er dus niet op. Ik heb dan altijd die van 12 stuks. Zo'n grote aldi is het niet en eieren met 6 stuks hebben ze niet.
Vind wel dat er smaak-verschil in zit. Vrije uitloop eieren van de supermarkt gebruiken wij meestal voor ergens doorheen en die van de boer voor uitsmijters of gekookt eitje...lekkerrrrr Heb ooit eens die docu gezien met Jamie Oliver...brrrr...kreeg er echt rillingen van! Wij aten toen altijd al bewust "groene" eieren, maar sindsdien nog bewuster....
Wij hebben altijd scharreleieren. Maar hoe zit het dan met jullie kipfilet? Is dat ook biologisch of van een kip die vrij kan lopen? En de rest van het vlees wat jullie kopen? en koeienmelk? ook biologisch? Of "vrije uitloop koeien"? Het valt me namelijk vaak op dat veel mensen een biologisch ei kopen maar wel gewoon vlees in de aanbieding (en dan heb ik het niet over biologisch vlees)