Ik vind dat ik het niet kan maken dat ik bij mijn volle bewustzijn vlees koop waarvan ik weet dat die dieren het superslecht hebben gehad. Ik mishandel mijn hond/kat ed ook niet en als ik lees dat mensen boos worden om een kort vast gebonden hond in een tuin/erf maar biologisch vlees maar onzin vinden vind ik dat behoorlijk tegenstrijdig.
@zilvervosje natuurlijk vind ik het zielig voor de beesten maar als ik aan al dat leed wat wil doen kan ik net zo goed niks meer eten dan alleen dingen die uit de grond komen.. Dat biologisch een betere levensomstandigheid is ok.. maar dat makt het wel heel erg duur en dat kan ik sowieso niet veroorloven.. kwa de dieren ja dat is zielig maar ik kan er helaas weinig aan doen en pak gewoonweg (klinkt heel cruw) wat er op ooghoogte ligt en als dat dieronvriendelijk is ja sorry. kan ik niks aan doen het is voor mij eten..
Ja dat bespaart geld maar waarom zou ik niet elke dag vlees eten? dat vind ik zonde persoonlijk.. dan zouden die dieren toch voor niets sterven? Maar goed
Dat begrijp ik niet hoor.. waarom zouden de dieren dan voor niets sterven? Als jij het niet eet betekent dat dan dat iemand anders het ook niet eet?
Nee maar Stel je eens voor ja dat niemand meer vlees zou eten, dan komt er dus een overvloed aan dieren dus moeten ze sowieso geslacht worden omde overvloed tegen te gaan.. Dus waarom zou ik geen vlees eten? Ik houd ze niet, slacht ze niet dus waarom moet IK me verantwoordelijk gaan voelen voor de schade die de dieren krijgen ik vind het verschrikkelijk sneu maar degene die zich verantwoordelijk moeten voelen zijn de slachters en slagers.. niet ik wnat ik koop wat er aangeboden word zo ook vlees
Hoe denk je dat we aan zoveel dieren komen? Veel koeien, varkens, kippen etc. worden massaal gefokt voor enkel de vleesindustrie. Als niemand meer vlees zou eten zouden er helemaal niet zoveel dieren zijn! Dit is echt recht praten wat krom is
kijk, ik eet zelf ook amper bio, maar ik vind dit wel een beetje kromme redenatie. Tuurlijk zijn er dieren die zich nog steeds natuurlijk voortplanten, maar in het utopia dat niemand meer vlees eet, worden een hoop dieren ook niet meer gefokt natuurlijk. Ze worden nu gefokt voor de consumptie, en dat valt dan weg natuurlijk. edit, zie nu dat trees ook al zoiets geplaatst heeft.
ok.. nou ja geen goed voorbeeld dus.. Maar goed ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.. ik eet gewoon vlees en pak gwoon willekeurige eieren.. gwoon weg omdat ik geen zin/ tijd heb om daar naar om te kijken.. zo denk ik dat ik het het beste omschrijf..
Ik sta op zaterdag op de markt. En daar hebben we eieren nummer 2 en nr 3. En die nummer 3 zijn polder eieren. Mensen denken dat die kippen dan een uitstekend leven hebben. Ik denk dan bij mezelf: zijn jullie nou zo dom. Let eens op het nummer dat op het ei staat. This toch een 3 dus slecht.
zoals lauthjuh het omschrijft ga ik in principe mee mee. ik vind dat biologisch allemaal leuk en aardig maar om maar eens een voorbeeld te noemen voor de fanatiekers onder ons: hoe vinden jullie dan bv dieren in ene dierentuin? kijk een beer of een aap horen ook niet in een kooi te zitten of in een klein gebiedje rond te lopen. leuk iedere dag hetzelfde rondje lopen van 10 bij 10. kijk zoiets vind ik dan sneu. daarom heb ik bv een hekel aan dierentuinen.
dat bedoelde ik dus met: je moet het dan ook overal in doortrekken. En dat zeg ik eerlijk, dat zou ik gewoon niet kunnen. Ik eet graag vlees en eieren en heb een abbo op de dierentuin.... vreselijk mens ben ik eigenlijk
De 'slachters en slagers' doen dat voor de mensen die dat vlees willen eten.. het is je eigen keuze of je bio-industrie vlees, scharrelvlees of biologisch vlees eet. Een overvloed aan dieren krijg je van al dat gefok wat al eerder al gezegd werd. Bovendien, zou de mensheid niet slim genoeg zijn om daar een oplossing voor te bedenken? Maar goed het ging er geloof ik helemaal niet om als niemand meer vlees zou eten. Het is prima om vlees te eten, alleen de bio-industrie is niet goed voor de dieren, niet goed voor de mens en niet goed voor de wereld. Overigens best toch als het je niet uitmaakt welk vlees en eieren je koopt.. maar je uitleg is een beetje een vreemd alleen. Die snap ik niet Plurkie, ik heb een hekel aan dierentuinen.. dieren horen daar niet.
Haha Gelukkig worden de dieren in de dierentuin niet zo mishandeld als de dieren in de bio-industrie (voor zover ik weet dan) kan je daar met gerust hart heen
Tja, ik heb gewoon graag elke dag wat vlees bij mijn eten.. Hoort er gewoon bij naar mijn mening. En ik vind het zonde van mijn geld om duur vlees te kopen, ook als ik daardoor maar een paar keer per week vlees zou eten.
Waarom zou je het overal in moeten doortrekken? Van wie of wat moet dat dan? Alle kleine beetjes helpen. Als iemand alleen biologische eieren koopt of maximaal één keer per week een vleesvrije of biologische vleesdag er doorheen gooit, is dit altijd beter dan niks.
Dat is best grappig, ik zag laatst op tv dat dit dus het gevolg is van een marketingstrategie uit eind jaren '50. Door de opkomst van de bioindustrie werd vlees veel goedkoper en moesten ze het integreren in het dieet van de gemiddelde nederlander (die lang niet elke dag vlees at... veel te duur). Ze kwamen met de slogan dat het ongezond was om het niet te eten en je tekorten zou krijgen in je voeding. Wat overigens niet waar is. Veel vlees eten is gelinkt aan verschillende vormen van kanker en welvaartsziekten (hart en vaatziekten, overgewicht, ed.). Best gek eigenlijk dat mensen het verhaaltje nog geloven dat vlees elke dag "hoort".
ook eens. daarom ga ik niet naar de dierentuin. al worden die beesten daar natuurlijk goed verzorgd. maar natuurlijk is het ook niet