vrije uitloop eieren gekocht

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ze worden goed verzorgd, maar veel beesten hebben veels te weinig ruimte, uitdaging en afwisseling in hun leefomgeving. Ik vind het ook sneu :(.

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik pak meestal scharreleieren (wat op de doos geschreven staat ) en kijk niet naar cijfers...misschien heel slecht maar tis gewoon zo...

ja over vegatarisch....tja.... is niet mijn ding. omdat ik er van overtuigd ben dat mensen vlees horen te eten (dat stamt al van de oertijd af) zitten zoveel stoffen in vlees die een mens simpelweg ook gewoon nodig heeft. (oke je kan het vervangen maar is niet altijd het zelfde) ik kan mensen meer begrijpen die biologisch eten dan mensen die vegatarisch zijn (sorry) omdat ik een geen vlees meer eet, word er echt geen koe/varken/kip minder om geslacht...(nu weet ik wel een beter wereld begint bij je zelf...maar ja tis idd een utopie om te dneken dat niemand meer vlees eet)
    ieder zijn ding. ik let er in ieder geval niet op...tot dat ze het biologische vlees even duur gaan maken ;)

3. tulip

tulip Niet meer actief

nee, dat moet van niemand, maar van mijzelf. Ik ken mij, ik kan niet iets half doen..maar 1 keer per week geen vlees dat doen we sowieso al, maar ik heb niet het idee dat ik daar de dieren mee help hoor.

desiree, gelukkig maar.. mn dochtertje is er helemaal weg van.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Aha helder.

En één keer per week geen vlees eten, scheelt misschien wel een hele koe op jaarbasis! Zo motiveer ik mijn vleesloze dag ;).

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja klopt dit zei ik ook al eerder:) een beer hoort niet op een lapje grond van 10 bij 10. en een aap ook niet in een kooi. en wat dachten jullie van een kanarie in een kooi? nee das lekker. zon beest heeft niks te vliegen. ja van zijn ene stok naar zijn andere. en een goudvis in een kommetje. blup blup en weer een rondje:(:D

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

trees@ even geheel offtopic maar zie dat jullie voor een tweede kleintje gaan? spannend hoor. zal duimen tegen die tijd

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik hoop dat we binnen een paar maanden groen licht hebben 'mijn schildklier heeft nog een beetje last van ADHD' en dan gaan we het gewoon in één keer goed doen. Ik heb nu wel genoeg geoefend met zwanger blijven ;). Draai die duimen alvast maar warm :D!

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Mag toch? Je hoeft niet vega te zijn :D. Maar die stoffen uit vlees, dat zit wel goed hoor. Ik ben voor en tijdens mijn zwangerschap vaak geprikt op B12 en ijzer enzo.... ik heb de waardes van iemand die elke dag een bloederige steak naar binnen werkt. :D:D Fay ook. Dus voor de stofjes hoef je het niet te doen. Wat is er mis mee als je het gewoon lekker vindt?

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Helemaal mee eensch!
    (alhoewel ik dus naast bio-eieren en biovlees eten ook niet naar de dierentuin ga, maar dat terzijde)

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het gaat er helemaal niet om of ik in een verhaaltje geloof dat elke dag vlees hoort.

Ik heb er niet voor niets bij gezet 'naar mijn mening'.

IK ben van mening dat mijn maaltijd niet compleet is zonder stukje vlees/vis/kip.. En ik neem aan dat ik mij daar niet voor hoef te verantwoorden omdat het niet meer volgens jullie boekje zo gaat?

Ik ben het er overigens wel mee eens dat alle beetjes helpen. En ALS er eens wat biologisch vlees in de aanbieding is en dat is dan net zo duur als het gewone vlees dan zou ik nooit het gewone vlees pakken.
    Wij hebben de financiele middelen niet om duur vlees te kopen en wel de wens om elke dag vlees te eten. Dan blijft er maar 1 ding over. Goedkoop vlees eten...

Wat ik trouwens ook frapant vind.. Er wordt gezegd dat eieren met nummer 0 en 1 maar een paar cent verschilt.. Als ik hier in de winkel kijk dan is een doosje met 6 vrije uitloop eieren 80 cent duurder dan 6 scharreleieren..

Voor 80 cent koop ik een heel brood en een fles cola.. Ik vind het nog al niet wat als je geen ruim budget hebt....

11. tulip

tulip Niet meer actief

oke, dan voel ik mij wel een beetje beter.;) Ik heb niet eens elke dag zin in vlees, dus dat is voor mij niet zo moeilijk hoor;)

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

let op dat code 0 (biologisch) niet per se diervriendelijk is!

De kippen worden ook niet behandeld als ze iets mankeren en als er een uitbraak komt worden ze allen zonder pardon afgeslacht (omdat ze nooit behandeld zijn tegen bijv. een ziekte)

niet echt diervriendelijk dus...

Ik ga daarom altijd voor de : Vrije uitloop eieren.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat biologische dieren niet behandeld zouden worden og nooit antobiotica krijgen is onzin. Als ze ziek zijn worden ze gewoon behandeld. Gaat er alleen om dat ze het niet preventief krijgen en maar een x aantal keer per jaar (als er dus iets is)

14. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    hoe vinden jullie dan bv dieren in ene dierentuin? kijk een beer of een aap horen ook niet in een kooi te zitten of in een klein gebiedje rond te lopen. leuk iedere dag hetzelfde rondje lopen van 10 bij 10. kijk zoiets vind ik dan sneu. daarom heb ik bv een hekel aan dierentuinen.[/QUOTE]

Okee, hier wil ik dan toch graag wat aan toe voegen. Is het niet zo dat dankzij die beesten die in de dierentuin zitten. Wij ons hiermee meer betrokken voelen. En dus ook meer van en over deze dieren leren. Wat uiteindelijk tot gevolg kan hebben dat we meer respect ontwikkelen hier voor. Dus doelen zullen ondersteunen om hun broers en zussen in afrika in het oerwoud te steunen en te laten zitten.
    Dus papier enzo niet in de afalbak maar hergebruiken enzo. Zo dat mischien het regenwoud blijft bestaan.
    En ga zo maar door.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Het is wel degelijk waar dat dieren die iets mankeren vaak niet behandeld worden!

Heb het met eigen ogen gezien!

Biologisch is alleen voor de consument, kijk ons eens geen rotzooi in onze dieren spuiten! oe oe wat goed!

Maar soms is ''rotzooi'' nodig voor het welzijn van een dier, en dan doen ze het ook niet!

Beetje het zelfde als dat je je been breekt en geen pijnstillers krijgt want ja das ''rotzooi'' en de consument die jou gaat eten wil dat niet.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

Okee, hier wil ik dan toch graag wat aan toe voegen. Is het niet zo dat dankzij die beesten die in de dierentuin zitten. Wij ons hiermee meer betrokken voelen. En dus ook meer van en over deze dieren leren. Wat uiteindelijk tot gevolg kan hebben dat we meer respect ontwikkelen hier voor. Dus doelen zullen ondersteunen om hun broers en zussen in afrika in het oerwoud te steunen en te laten zitten.
    Dus papier enzo niet in de afalbak maar hergebruiken enzo. Zo dat mischien het regenwoud blijft bestaan.
    En ga zo maar door.[/QUOTE]

denk dat maar heel weinig zo denken die een dagje naar de dierentuin gaan;)

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het houden van dieren op biologische manier bevat natuulijk meer dan alleen het niet inspuiten van rommel. De leefruimte is een groot aandeel in dit geheel en het voer wat ze krijgen.

Als je op de site van skal gaat kijken, de organisatie die zich met het keurmerk bezighoud, zie je wat de protocollen ed zijn.

18. Trees

Trees Niet meer actief

Je zit nu echt onzin te verkopen. Zieke dieren worden gewoon behandeld, maar er wordt niet preventief allerlei antibiotica bij gezonde dieren ingespoten. Mocht je geinteresseerd zijn in wat het keurmerk nu echt inhoudt kan ik je deze website aanraden Home .

Prima dat je er om financiele redenen niet aan biologisch eten wilt doen, maar ken wel de feiten i.p.v. met onzinargumenten aan te komen.

19. Trees

Trees Niet meer actief

In dat geval overtreedt deze boer de regels en mag je deze aangeven bij Skal. Als dit inderdaad zo is als jij beschrijft?!

Volgens mijn biologische 'boerman', waar ik veel van ons vlees koop mogen de dieren juist niet onnodig leiden en worden ze in geval van pijn en dergelijke gewoon behandeld.

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Trees: thanks for the backsupport:p

Deel Deze Pagina