oneniheid met werkgever

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nienke80, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    hoi

    ik ben bijna 14 weken zwanger en loop vanf het begin al in het ziekenhuis vanwege allerlei dingen onderandere een hoge bloeddruk. Daarbij begin ik alweer last te krijgen van bekkenklachten (bij de eerste ook heel erg gehad) heb inimddels ook alweer therapie.
    Ik moet deze week 4 keer! naar het ziekenhuis. Ik ben helemaal op en heb me vandaag ziek gemeld. Tenminste dat vind ik, dat ik ziek ben. Mijn werkgever denkt daar anders over. Zij vind dat ik maar vrije dagen moet opnemen deze week. Ik ben zoooo boos. Ik meld me niet voor niets ziek.
    Ik moet echt iets gaan doen om mezelf de rust te gaan geven die ik nu nodig heb. Hebben meer mensen problemen gehad in de zwangerschap omtrent ziek melden en hoe is dat opgelost?
    Groetjes
     
  2. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou even de arbo arts bellen of vragen aan je werkgever of die de arbo arts wil bellen. Deze kan beter inschatten of jij recht op ziekte hebt dan je werkgever.
     
  3. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    misschien een brief van je arts in het ziekenhuis vragen.
    Als hij vindt dat je niet kan werken dan heeft jouw baas zich daar aan te houden.
    Sterkte!
     
  4. esther79

    esther79 Actief lid

    4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Ook ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap al klachten (bekkenpijn, bandenpijn, lage bloeddruk) en gaf al vrij vroeg aan bij m'n baas dat het te zwaar werd om te werken (ik werk in de zorg). Zelf met allemaal voorstellen gekomen; aangepast werk doen, minder uren werken enz enz. Hij vond het keer op keer aanstellerij en nam me totaal niet serieus. Moest niet zeuren maar gewoon werken! Zo zijn ongeveer 4 gesprekken gegaan, waarna ik elke keer zwaar gestressd was omdat het echt niet meer ging. Vorige week zelf een afspraak bij de bedrijfsarts geweest en die stond meteen 200% achter me! Hij heeft besloten dat het op deze manier onverantwoord is om te werken, en dat daar geen discussie over mogelijk is! Mag vanaf deze week dus gewoon de ziektewet in tot aan m'n verlof..Echt een hele opluchting!
    Dus meid, bel echt de bedrijfsarts, zij staan vaak wél achter je!
    Succes!
     
  5. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi esther
    Ik heb vorige week het advies gekregen van de gyn om minder te gaan werken. Ik heb dit besproken en toen was het ineens allemaal ok. (Voor zolang als het duurt). Ik denk als het weer fout gaat ik idd de befrijfsarts ga inschakelen. Ik ben blij voor jou dat het goed is opgelost!
    Groetjes
     
  6. esther79

    esther79 Actief lid

    4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Heel goed Nienke, moet je echt doen! bazen houden er volgens mij erg van om hun eigen zin door te drijven en ons een beetje bang te maken..Maar het gaat hier wel om jezelf én je kindje! Als er dan opeens druk van een gyn, vk of bedrijfsarts achter komt te staan, binden die bazen spontaan wél in! Dus als het verder niet meer gaat, idd gewoon de bedrijfsarts bellen! Sterkte!
    Groetjes, Esther
     
  7. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    plus dan ook nog dat het de baas helemaal niks kost als je door je zwangerschap thuis komt te zitten. Wordt allemaal vergoed.
    Het is lastig dat ze een werknemer minder hebben maar financieel lijden ze er niet onder.
     
  8. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    hmm dat laatste klopt niet helemaal.
    Baas krijgt maar het max van 172,48 per dag vergoed.

    Als je meer verdient moet hij bijbetalen ( maar volgens mij wordt er niet moeilijk gedaan als je in die categorie valt, is mijn ervaring tenminste)
     
  9. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik zou als ik jou was de bedrijfsarts bellen en het voorleggen. Het argument dat je 4x naar het zkh moet is overigens geen argument om je ziek te melden. Daar moet ik je werkgever gelijk in geven. Maar het gevoel op te zijn, bij moeten tanken, en beginnende BI kan wel een reden zijn dat de bedrijfsarts zegt dat je nu een week thuis mag blijven. Of overleg dat je de komende maand halve dagen werkt ofzo.
    Succes
     
  10. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    oh he super ik lees het hier al. Fijn dat het nu dan toch goed gekomen is. hopelijk valt er een druk van je schouders!
     
  11. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi luna
    Ik heb me idd niet ziek gemeld vanwege die ziekenhuisbezoeken maar vanwegen de beginnende bi en vermoeidheid. Ziekenhuisbezoeken vind ik ook geen reden om je ziek te melden.
    wannebe, mijn salaris word helemaal door het uwv doorbetaald omdat ik niet meer verdien dan de max vergoeding die er voor staat. Ik ben al gebeld door het uwv en die bellen over een paar weken pas weer. Voor hun was het verhaal duidelijk.
    Esther, ik denk idd dat bazen je ook bang willen maken en zo hopen dat je gewoon doorloopt, tot je niet meer kan. De vorige zwangerschap ben ik ook tever gegaan en daar heb ik nog lang de concequenties van mogen ondervinden na de bevalling, dus zo ver laat ik het niet meer komen.
    Bedankt voor jullie reacties.
     
  12. Ze mogen op je werk alleen niet zeggen dat je die uren uit je verlof moet opnemen. Tijdens je zwangerschap mag je van de wet in de baas z'n tijd op controle bij de dokter.
     
  13. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Hoi misoh, dat klopt inderdaad ook, en zeker als je kunt aantonen dat je die afspraak echt niet anders had kunnen plannen
     

Deel Deze Pagina