Vrijen dag van eisprong of erna?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door emmertje, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou zou fijn zijn. Ik heb onlangs wel medicijnen voor migraine gekregen van de HA. maar die mag je niet gebruiken als je zwanger bent. Dus...nu maar even niet. Het is ook echt zo'n zeur hoofdpijn, gelukkig geen migraine. Maar je wordt er zo moe van, komt echt niets uit mijn handen nu. Bah.

2. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    idd een rare reactie van die assistente babke! ben benieuwd wat de huisarts heeft te zeggen dan..

fiore, wat rot zeg migraine! zijn er geen medicijnen voor die je ook tijdens een zwangerschap zou mogen hebben?

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou ik weet nog niets. De huisarts wil graag zelf het een en ander toelichten m.b.t. mijn schildklier. Ze zullen dus toch wel iets gevonden hebben. Het zou best kunnen dat hij te traag werkt. Zou ook verklaren waarom ik zo makkelijk aankom de laatste tijd. Dat had ik altijd wel, maar nu is het extreem en ik val ook haast niet af. Ben benieuwd.

4. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    o wat spannend babke! belt hij je vandaag nog terug?

o en volgende week is goed hoor van die ovu testen! sms of bel maar ff wanneer het je uitkomt!

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Heb net even zitten googlen. Moet je ook niet doen. Het zou wel veel verklaren.

Ze kunnen het simpel oplossen als het iets met de schildklier is. Je hebt dan van een bepaald hormoon te weinig en daardoor kan een vruchtje ook niet goed innestelen. Krijg je dit hormoon kan het allemaal nog goedkomen. Zou dat een reden kunnen zijn voor de lange cycli en die vmk?
    Nou ja, ik hoor het straks wel. Ik ben op zich wel blij als dit het is. Dat scheelt een hoop gedoe en hebben ze gelijk iets gevonden.

6. emmertje

emmertje Bekend lid

19 jan 2012
    660
    0
    0
    styling en ontwerp/gastouder en keihard aan de sla
    Jemig Babke! Inmiddels al wat gehoord nu?

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hij belt pas tegen/na vijf uur

8. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    jeetje... dat duurt lang zeg! we horen straks wel van je wat hij zei!
    hopelijk is het idd met een hormoon te verhelpen en houdt het ook je kinderwens dan niet langer tegen!

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Mijn gevoel zegt van niet. Aanvullen die handel en bij groen licht, gaan met die banaan en raak!!! :D Optimist haha

10. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    optmistisch blijven is alleen maar goed babke! :)
    wie weet! ;)

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik ben weer zo inproductief als een banaan vandaag :)

Heb weer verder zitten googlen en ik heb het altijd koud en mijn temp. ligt deze cyclus een stuk lager dan de andere cycli. Kan ook aan de schildklier liggen.

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    #2032 Babke, 15 mei 2012
    Laatst bewerkt: 15 mei 2012
    Ik kwam nog iets tegen:

Schildklier functie test: de uitvoering
    - Thermometer ’s avonds op het nachtkastje leggen
    - In de morgen bij het wakker worden niet opstaan maar meteen de temperatuur opnemen in de oksel (3 minuten)
    - Drie ochtenden achter elkaar temperaturen
    Vrouwen die menstrueren temperaturen op de 2e-3e en 4e dag na de start van de menstruatie.
    Mannen, en ook vrouwen die geen menstruatie meer hebben kunnen altijd temperaturen.
    Let op: niet temperaturen bij griep of wanneer men b.v. in de vroege morgen uit bed is geweest (bv om naar het toilet te gaan).
    Interpertatie meetwaarden:
    Wanneer met een digitale thermometer 3 dagen een meetwaarde beneden 36,4 graden is vastgesteld kan dit duiden op schildklierproblemen van het type 1 of 2.

Ik temp. rectaal (wat gemiddeld een stuk hoger is) en dan haal ik dit soms al. Ik heb het deze cyclus ook best vaak koud. (m.u.v. de vakantie)

Ook koud hebben en droge huid zijn oorzaken. Op mijn armen zitten alleen in de zomermaande geen schilfers op de dunne huid en ik heb het echt altijd koud, vooral mijn handen en voeten. En dat is ook deze cyclus erger dan ander m.u.v. de vakantie dan.

13. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Lieve allemaal

Dit meisje is zo happy! De echo was super goed! Hartje klopte!
    Ben iets vooruit gezet. Straks banner aanpassen.
    Wat een opluchting!

Bab ik ben erg benieuwd wat de ha zegt

14. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    super thee!!!! was erg bijzonder zeker om het te zien en te horen?
    was je man ook mee?
    hoever ben je vooruit gezet?

15. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

We waren samen. Kan niet beschrijven wat er door je heen gaat bij hrt zien van dat ukkie. Ben 3 dgn vooruit gezet.
    Ben nu 10w4d

16. emmertje

emmertje Bekend lid

19 jan 2012
    660
    0
    0
    Oh wat heerlijk thee!!!!! Wat een geluk!!!!

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou de schildklier is aan de trage kant. Hij is eigenlijk net aan voldoende, dus hij behoeft de aandacht. Over 6 weken nogmaals prikken. Het kan alleen niet de oorzaak zijn van de lange cyclus zei hij. Het FSH hormoon wijst er dan ook op dat de eisprong in aantocht is. Ik merk er zelf nog weinig van, maar we wachten het af. Hij gaat op vakantie tot 19 juni. Als ik dan nog niet ongesteld ben, mag ik weer langskomen en word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog.

18. emmertje

emmertje Bekend lid

19 jan 2012
    660
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat de huisarts heeft gezegd Babke, ik hoop zo dat het goed op te lossen is als je iets met je schildklier hebt! Ik weet eigenlijk zeker van wel hoor

19. emmertje

emmertje Bekend lid

19 jan 2012
    660
    0
    0
    Oh daar ben je al, okee, je kunt er op dit moment dus eigenlijk niks mee. Gelukkig is 19 juni niet zo ver weg. Hoe voel je je hierbij?

20. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Thee wat fijn voor je dat alles goed is !

@Bab, ik ben benieuwd of de dok gelijk heeft en je ei inderdaad onderweg is. Nu afwachten tot de 19e meid.

Deel Deze Pagina