Vrijen dag van eisprong of erna?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door emmertje, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Vandaag weer echo gehad. Nog niets te zien behalve veel eiblaasjes. Maar had ook niet anders verwacht. Bloedwaardes waren allemaal goed. Omdat de assistente het niet kon tielichten belt er morgen een gynaecoloog voor uitleg.

2. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    En babke, heeft de dokter gebeld?

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ben ook wel benieuwd naar wat de gynacoloog heeft gezegt. Leuke banner trouwens!

Ik zit weer ziek thuis. Een infectie van mn blaas,urinewegen opstijgend naar mn nieren. Had erge pijnaanvallen, dacht serieus dat ik mn laatste adem had uitgeblazen. Heb weer antibiotica.
    Ben doodmoe van het hele gedoe en al die kuren. Voel me zo slap als een dweil en zo misselijk als een kat.
    Met de baby is alles goed. De vk is hier geweest en heeft alles gecontroleerd.

4. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Wat rot voor je thee! Bah!
    Lijkt toch een beetje gebrek aan weerstand te zijn.... Maar ik neem aan dat jij als zuster echt wel zorgt voor je dagelijkse portie vitamines!

Bab..... Iets gehoord van de dokter?

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo, ik vertel morgen ff want zit nu op mijn mobiel en das lastig typen. :) truste! En beterschap Thee

6. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    beterschap thee! rot dat je je vaak zo ziek voelt!
    babke, ben benieuwd wt de gyn heeft gezegd!

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou de gyn, dat was zonde van het geld. Neem ten minste aan dat ze niet gratis belt. Dat was een wervelwind aan de telefoon en toen ik opgehangen had, dacht ik. Wat weet ik nu meer dan gisteren? Eigenlijk niets. Alle bloedwaardes waren goed en mijn schildklier is niet traag. Dat was de conclusie. Mijn "ziekte"beeld wijst op pco. En dat was het. Niet echt heel handig dus.

Gisteravond zijn we bij kennisen geweest en dat was heel fijn. Het klikte erg goed dus dat was dubbel fijn. Ik kende ze al wel natuurlijk, maar van verjaardagen bij anderen of feesten in het dorp. Ik kwam haar van de week tegen en ik wist dat het bij hun moeizaam gegaan was en het kwam ter sprake en zij zei dat zij ook pco heeft. Zij is uiteindelijk zwanger geworden van IVF. En zij kende nog iemand die ook pco heeft en die is met de eerste ronde clomid zwanger geraakt. Ze heeft heel hun verhaal uit de doeken gedaan en dat was echt heel fijn. Een aantal zaken hoop ik echt dat ons bespaard blijft, want het is niet normaal wat een pijn bepaalde zaken gedaan hebben bij haar.
    Verder is het gewoon heel fijn om tegen iemand aan te kletsen die de klappen van de zweep kent.

8. Theebeeb

Wat balen van het telefoongesprek. En dan achteraf denk je.. Had ik nu maar dit gevraagt of dat. Maar het gaat dan zo snel
    Allemaal dat je eigelijk word overrompeld. Vroeg ze wel aan het eind of je nog vragen had?

Wat fijn dat je zo leuk gekletst hebt met iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt. Een stukje herkenning kan soms wat verlichting geven. Het is ook fijn om te horen dat er genoeg mensen met pco zijn die zwanger raken, dat geeft moed. Al vind ik jouw wel heel positief nadat de diagnose is gesteld. Weet zeker dat dat gunstig werkt. Heb je nu volgende week weer FM? En als er geen groot genoeg ei is, start clomid?

Ik ben nog steeds ziek thuis en lig in bed met roombroodjes. Heb zo weinig gegeten en voelde me beroerd maar hier had ik echt zin in. ;)

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Lekker hoor. Maar ziek zijn is niet leuk :(.

Vandaag weer fm, maar eitjes waren allemaal 6-7 mm. Ze tellen pas mee vanaf 10. Ze groeien 2mm per dag, als ze groeien dan. Maandag is cd20. Als er dan 1 gelijk is aan of groter is dan 10 mm. Gaan we door. Als dat niet zo is, krijg ik weer primolut. Dan word ik waarschijnlijk nu over 2 weken ongesteld en start ik op cd 3 met clomid.

Ik ben best positief ja. Die vriendin had geen vertrouwen in clomid en iui. Ivf is ook pas gelukt. En ik heb een sterk voor gevoel dat als ik eenmaal weer een eisprong heb dat wij zelf zwanger kunnen worden. Dus gewoon thuis in bed en niet via een potje 😉
    Maar goed, mijn gevoel laat me vaker in de steek. Maar ik kan het positieve gevoel niet uitzetten en dat geeft niet. Ik denk namelijk wel dat als je er geen vertrouwen in hebt, het sowieso niet lukt.

10. Theebeeb

Hoelaat heb je vandaag FM?
    Hopelijk is er eentje flink gegroeit. En anders krijg je meteen medicatie mee?

Ik ben opgeknapt gelukkig maar mn energiepijl
    Is ernstig gedaald. Ga straks even een stukje wandelen.

Hoe is het met iedereen?

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou Thee, succes. Ik hoop voor je op een fijne wandeling, want dit is ook niets. :(

Ik had weer niets :(. (ondanks watery slijm. Er was er zelfs nog geen één 10 mm. Dus de normale 25 dagen eisprong, was al niet haalbaar.
    Gelijk primolut en clomid mee gekregen. De primolut ook gelijk genomen. Hoe eerder we kunnen starten hoe beter. Ik ben het wachten zo zat.

Er was nu een mannelijke arts die mijn recept moest uitschrijven. Die was zo fijn. Ik vraag volgende keer hem. Ik heb nu met 2 vrouwen gesproken en die vond ik beiden niet zo. Die belgische was erg gehaast en die andere was wel oke, maar het is zijn specialiteit. Zij was meer van de oude dametjes die moeite hebben om hun plasje op te houden zeg maar.

Hij had wel humor. Hij schreef 10 dagen primolut voor, maar vorige keer had ik 7. Dus ik kwam terug om te vragen of 7 ook mocht. Moest hij lachen, "heb je er last van?" Dus ik, "ja, dan ben ik psychisch van de leg". Hij : "je bent niet te geneiten bedoel je haha". "Uhh ja";) Maar mag gelukkig 1 week. Dus volgende week vrijdag waarschijnlijk ongesteld. Nog zo ver weg, maar goed. Het is niet anders.

Hoe is het hier met iedereen?

12. Theebeeb

Wat jammer bab dat die eieren niet willen groeien. Het is wel apart dat je eerder wel eisprongen hebt gehad en nu niet. Is dat een symptoom van pco? Wel ontzettend fijn dat je goed geholpen bent door die
    Man, mensen hebben het vaak niet In de gaten maar met een vriendelijke empatische houdinh daar valt en staat alles mee! En in de hulp verlening moet je toch minimaal over deze eigenschappen beschikken.
    Heb je de vorige keer veel last gehad van je stemming door de clomid? Je neemt nu eerst primolut, en dan word je volgende week ongi. Dan start je op cd3 met clomid tm cd10 en dan moet je terug voor Fm?

Er zit bij ons in de vk praktijk een vk, nou werkelijk, wat een trut. Als je binnenkomt geeft ze je een hand zonder je aan te kijken, zo afstandelijk. Je hebt het gevoel alsof je echt teveel bent in haar kamer, terwijl het juist zo leuk hoort te zijn om daar te zijn. Heb nou niet echt het gvoel alles kwijt te kunnen bij haar. Gelukkig zijn de anderen wel erg aardig.
    Morgen moet ik mn urine laten controleren en voor co naar de vk.
    Ben benieuwd.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Spannend. Nou dat is inderdaad waardeloos zeg, zo'n vk.

Ik had vorige keer best last van de primolut ja. Ik was niet te genieten. Ik weet enit of je dat verhaal had mee gekregen van die klant waarbij ik de hoorn erop had gegooid? Nou dat was toen :D

14. Theebeeb

Ojah heb ik wel gelezen toen ...!
    Met andere woorden, iedereen kan beter dekking zoeken:D:D

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Eh, ja zoiets haha. En dan straks die clomid eroverheen. Dat zal vast ook geen prettig spul zijn, schat ik zo :D:D:D
    Mijn man, is zo blij hihi. Als ik dan pinnig ben, grapt hij altijd: "hormones"! Dat maakt het natuurlijk niet echt beter.

16. Theebeeb

Dan heb je iig een goede reden om emotioneel even uit balans te zijn:D:D
    Over hormonale onbalans gesproken....
    Ik had op vakantie ook zon dag. Na 1.5 uur rijden kwamen we aan in een grote winkelstad maar het vloog me aan. Ik werd overspoeld met emoties en twijfelde ineens aan mezelf en alles erom heen, ik was ineens finaal met mezelf aan terwijl er een heeeele donkere onweerslucht boven ons hing. Ik barstte in tranen uit en wilde lineareacta naar de camping terug. Mn vriend is direct gedraait op de eerste beste rotonde en na 2 uren (incl file) waren we er weer. Ik was helemaal drijfnat van alle tranen en snot, had geen doekjes in mn tas :D
    Mn vriend mocht niks meer zeggen want zodra hij dat deed gingen de watervallen weer open. Ik heb vervolgens nog twee uren op bed liggen janken en bedacht me daarna; wat is er nu eigelijk aan de hand?
    Ik keen mn vriend aan en die lachte; ach lieverd allemaal hormoontjes, niks aan de hand. Toen moest ik ineens ook heel erg lachen?
    Erg aparte gewaarwording.

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Whoehahahahaha, mag wel ff lachen he? :D Ik weet nog niet hoe het is. Maar zie dit helemaal voor me. En dan heb je gewoon 3,5 uur in die warme rotauto gezeten voor nop. ;)
    Fijn dat manlief dan ook denkt, die vrouwen en hun hormonen haha. Hij kan natuurlijk ook mega chago geworden zijn ervan.

18. Theebeeb

Juist 3.5 uur voor niks idd. Mijn vriend heeft het boek; Help ik heb mn vrouw zwanger gemaakt! Gelezen van Kluun. En daar staat hele wijze raad in, hoe je het beste kan omspringen met zwangere vrouwen.
    Het toverwoord is; MEEVEREN:D:D:D:D:D

Wat een ongelovelijk k*t weer het regent hier aan 1 stuk door...

19. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Hej girls!

Gadverdamme bab, waardeloos van je eitjes....... Hopelijk slaan de hormonen aan!

Thee: fijn dat je je beter voelt! Ga je nog wandelen ondanks t ellendige weer?

Misschien hebben jullie nog een tip: ik wil graag iets leuks gaan doen met een vriendin die niet meer lekker in haar relatie zit. Wilde in eerste instantie naar wicked, en vooraf hapje eten, maar ze hebben zomerstop.
    Wil nog wel met haar van, maar dan op een andere dag.
    Liefstbwil ik as woensdag even met haar eruit. Hebben jullie ideeën?
    Geen sauna ofzo hoor, daar heb ik nu niet zoveel zin in.

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    De apenheul. Als het droog is. Dat deed mij zo goed toen ik me down voelde. Die aapjes maken je gewoon aan het lachen. Daar kun je niets aan doen.

Of de efteling. Ga ik zondag heen, nu al zin in.

Vooral iets te doen hebben is wel fijn, want dan verzet je echt je zinnen. Anders heb je het er alsnog over.

Het blotenvoetenpad in Bergen op Zoom (ook bij droog weer) Mijn buurvrouw vond het super, ik ben zelf erg benieuwd.

Uitwaaien op het strand.

Deel Deze Pagina