Vrijen dag van eisprong of erna?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door emmertje, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik ben even lekker gestopt met temperaturen. Word er alleen maar gek van. Ik ga allen nog ovutesten doen, maar neem ze niet mee op vakantie. Heb ik mijn ei daar? Zo be it. Sex zal dan toch het probleem niet zijn haha.

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@babke lekker zeg vakantie! Waar gaan jullie heen?

@denise jij werkt als tandarts assistente he? Nu heb ik even een vraage. Ik ben echt doodsbang voor de tandarts en ben altijd helemaal overstuur daar al voor er iets gebeurt is, echt psychisch. Nu moet ik naar de mondhygieniste om te polijsten en tandsteen verwijderen. Ik ben echt vreselijk bang.
    Ik krijg bij vullen altijd verdoving en ze doen alles heel rustig aan. Maar hoe gaat dit en doet dit pijn en geven ze daar verdoving bij?

3. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    @ theebeeb, vervelend dat je zo bang bent zeg!
    allereerst een vraagje: waarom moet je naar de mondhygieniste? heb je tandvleesproblemen of doet ze dat standaard bij jullie in de praktijk?
    normaal gezien wordt tandsteen gewoon zo verwijderd, alleen als er heel diep gereinigd moet worden (dus bij tandvleesproblemen of pockets of hele erge gevoeligheid) wordt er verdoofd.
    nu is het beter om geen verdoving te krijgen als je zwanger bent...
    polijsten voel je overigens niks van hoor, dat is gewoon met een soort elektrische tandenborstel!
    jammer dat je niet in de buurt woont, ik had het graag bij je gedaan!
    wanneer moet je?

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Cran canaria :D

Ik moet woensdag een hsg. Rontgen foto van je eierstokken waarbij ze gelijk de eierstokken doorspuiten. Ben heel benieuwd. Sommigen vinden het mee vallen en er zijn er bij die het vreselijk pijnlijk vinden. Maar leuk is anders schijnt.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dit vind ik altijd vervelend thee, maar het is echt niet pijnlijk hoor. Wat irritant af en toe. Geef aan dat je angst hebt en vraag of ze wil vertellen wat ze gaat doen. Succes

6. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    O heerlijk bab, gran canaria!! Wanneer vertrek je?

Ze zeggen toch ook dat je na een hsg extra vruchtbar bent? Wel spannend hoor!!

7. Theebeeb

@denise bij ons doen de assistenstes/mondhygienistes altijd die behandeling zei de tandarts. Het duurt niet zo lang zei ze maar detandsteen moest er wel vandaan dat is beter. Ik moet begin oktober.
    Vorig jaar kreeg ik een kroon geplaatst. My god wat een happening. Moest er een aantal keren heen en hij werd eerst tijdelijk vastgezet ivm ontsteking. Heb toen aan de oxazepam gezeten heel bang geweest maar achteraf heeft ze het echt super gedaan maar blijf bang.
    Zou leuk gestaan hebben twee van die zwangere kipjes ;)

@babke wat lekker man gran canaria ben ik ookwel eens geweest wij zaten in playa del ingles. Superleuk!

8. Theebeeb

@babke ik heb nog nooit gehoord van een hsg. Watis precies de reden dat ze dat gaan doen? Doen ze het klinisch of poliklinisch?

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ze doen het op de rontgenafdeling. Ze gaan dan met een soort balonnetje je baarmoeder in en blazen het op. Daarna schiet er vloeistof via de eileiders je vrije buikholtes in en kunnen ze een foto maken. Het geeft dus contrast voor de foto en ze spuiten de boel lekker door. De pijn, als je die voelt, schijnt zo over te zijn.

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh ja, ik heb mijn fb opgeschoond. Ik hoop niet dat jullie dat erg vinden. Maar ik heb altijd zoiets van 100 vrienden vind ik genoeg. Je zet snel ongemerkt veel prive erop. Dus heb de zp dames er af gehaald. Had er ook nog van een ander kletsclubje en werd een beetje veel :)

11. Theebeeb

Meiden ik ben net weer thuis van de vk. gister tijdens mn werk voorturend een harde buik gehad zonder herstelmomenten, uren achter elkaar en liep helemaal krom te werken. Heb de baby ook minder gevoeld en vanmorgen was het beter maar ik voelde me zo schuldig vanmorgen tegenover mezelf en de baby dat ik de vk heb gebeld. Ik heb het veel te gek gedaan en ben over mn eigen grenzen gegaan, eerlijk gezegt gaat het zo al weken. Zie erg bleek en vermoeid zegt mn vriend. Ze was erg betrokken en heeft heel goed geluisterd. Bij het voelen van de buik was de onderbuik pijnlijk een gevolg van extreem veel langdurige harde buiken. Ze schrok ervan en heeft getoucheert om de baarmoedermond te voelen maar die zat goed dicht. Het hartje klopte ook mooi.
    Ze heeft mij op het hart gedrukt om nu ECHT rustiger aan te doen en mn werk te bellen dat ik voor halve dagen kom. Want als ik zo doorga komt het niet goed en ben ik straks helemaal kapot. Ik ben heel opgelucht maar voel me zo schuldig tegenover mezelf. Ik ben telang doorggaan en geef verkeerde signalen af zodat mensen niet weten hoe ik me voel. Ik ben nu goed wakker geschud en heb direct mn werk gebeld.

12. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    Ahh thee toch! Denk aan jezelf n je kleintje hoor! Hoe reageerden ze op t werk? X

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Goed zo Thee, je moet aan jezelf denken hoor! De baby hefet er baat bij als jij gezond bent en je goed voelt. Niet schuldig voelen. Zwangerschap is weliswaar geen ziekte, maar wel heel hard werken.

Wat zeiden ze op je werk?

14. Theebeeb

Werk reageerde goed en begripvol. Blij nog een paar dagen thuis en dan volgende week halve dagen en lichtere taken proberen.
    Krijg ik dan nog harde buiken stop ik met werken (helaas)

Hoe is het met jullie meiden?

15. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jee Thee, pas je wel goed op jullie ? Je werk is belangrijk, maar neem van mij aan het kindje in je buik is 100 x belangrijker. Dus rustig aan hoor meid !

Spannend Bab, de behandeling. Wel fijn dat ze dan direct meer weten.

Ik heb mij HA eens een berichtje gestuurd. Ik heb gevraagd hoe lang een cyclus van slag kan zijn etc. Maar dan krijg je zo'n antwoord, blablabla.....een jaar na de miskraam aan de bel trekken. Enkel uitzondering bij hogere leeftijd of kans op PCO. Nou die hogere leeftijd, daar val ik wel onder. Ik wacht dus maar gewoon nog een paar maanden af.

Ik heb nu net weer 2 dagen mijn temp gemeten en ik heb wel het idee dat ik mijn eisprong heb gehad, zat nu weer op 36.77 dus we wachten weer af. In ieder geval mega leuk feestje gehad vandaag! (zie FB)

16. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oeh...irritant. Ik heb natuurlijk mijn temp niet bijgehouden voor mijn eisprong en per toeval rond mijn eisprong de thermometer weer eens gepakt. Ik zie nu duidelijk een stijging maar ik heb geen begin punt. Niet handig !

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Taart ik zag een foto van een shower? Snapte hem niet. Blond? Haha
    Was het leuk?

18. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Hej meiden,
    Het is weer effe geleden dat jullie me hoorde... Maar hier ben ik weer!

@fiore: raar dat je huisarts zich er zo makkelijk vanaf maakt. Een jaar!! Ik zou over een maandje nog eens aan de bel trekken. Oh, wil je me trouwens pb-en met je contactgegevens van fb?

@thee: gadverdamme dat je t rustiger moet doen. Laat het een les zijn meid! Het is echt belangrijk om rustig te doen. Ik kan soms ook echt mijn ene been niet voor de andere zetten, zo moe ben ik dan. Ik heb inderdaad ook nu 2 keer uren achtereen harde buiken gehad. Verschrikkelijk....
    Het is echt een signaal.

@Bab: ben even de kluts kwijt: heb je die hsg al gehad? Of is dat as donderdag? Ben erg benieuwd!

@emmer: leuk dat je er weer bent. Prima om de sprei de 21e mee te nemen! Weet je ook nog iets leuks te gaan doen?

@iedereen: heb een reactie gekregen van de choco workshop. Maar ook dit is vanaf 8 personen.....

@denise: ben nu toch even nieuwsgierig mbt je beroep. Heb jij op zoomvliet in rdaal je opleiding gedaan? En hoe oud ben jij ook alweer?
    Ik zal daar nl ook, maar dan da!

@iedereen: met mij gaat het goed! Ben opweg naar 32 weken. Het wordt wel steeds zwaarder. Ik heb een enorme buik! 1,5 week geleden had ik een groei echo. Ons mannetje loopt niet voor. Hij ligt mooi op de gemiddelden. Hij heeft korte beentjes, een bol buikje en een klein koppie! Een soort kaboutertje dus! Hahaha!
    Hij woog toen ongeveer 1640 gram. Op basis van deze gegevens gaf de computer een lengte van 49/50 cm. Valt wel mee hè, zeker als je verwacht dat je een grote krijgt!
    Ik had afgelopen zaterdag mijn laatste werkdag in de winkel. Wat visagie betreft heb ik nog 1 bruidje te verzorgen op 5 oktober. Daarna zal ik me vooral bezig houden met het updaten van mijn website en een plan maken voor volgend jaar.
    Sinds 2 weken heb ik behoorlijk last van mijn bekken, achter mijn schaambeen links. Kan echt heel snijdend zeer doen! Nu dus aan de oefeni gen.
    Afgelopen zondag ben ik door (schoon)moeder, zusjes en vriendinnen verrast met een babyshower. Super leuk! Gekke spelletjes gedaan, heerlijke hapjes en heel veel kadootjes gekregen!
    Op dit moment zijn we lekker een paar dagen in Zeeland aan t genieten met de hond.

Zo.... Dat was effe een update...!

Dikke kussen voor jullie!

19. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Mijn hsg is morgen en ik heb er helemaal geen zin in. Het gaat me allemaal iets te snel. Ik ga hem niet meer afzeggen, maar ga daarna wel aan de rem trekken, want ik heb nog helemaal geen behoefte aan de hele rataplan. Laat ons nog maar even knutselen thuis, wij vinden het wel prima.

Fiore, zei hij echt een jaar? Dat is toch onzin? Heb je de gyn dezelfde vraag al eens gesteld? Ik zou dat gewoon eens doen. Je bent daar toch net geweest dus ze hebben je dossier, heb je geen verwijziging nodig toch?

Leuke babyshower Taart. Heerlijk om zo verwend te worden voor jou en je kaboutertje haha. Maar vast wel een heel lief kaboutertje.

20. Theebeeb

Heey taartje

Leuk je te horen!
    En wat fijn dat jullie beeb netjes binnen de lijntjes groeit zeg. Vast weer een geruststelling, daar houden zwangeren van ;)
    Ik heb volgende week nog een echo ivm placenta die voor de uitgang ligt, ben ook zeer benieuwd naar het gewicht.

Wat leuk zeg een babyshower! Zag op fb al een foto voorbij komen. En al die cadeautjes, heerlijk die verwennerij. Ik heb vernomen dat er ook een babyshower in de maak is voor mij maar verder weet ik helemaal niks spannend vind ik het!

Veel plezier in zeeland! Lekker uitrusten meid.
    Ben benieuwd naar je buik misschien binnekort nog een leuke buikfoto? Doe ik het ook!

@babke heel veel sterkte/succes morgen met de hsg. Hoop op een goede uitslag voor jullie. Ben je meer vruchtbaar na zon onderzoek? Heb ik ergens gelezen hier.

Deel Deze Pagina