Vrijen dag van eisprong of erna?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door emmertje, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is ook zo, het is even door de eerste weken heen worstelen. Ik ben nu ook wel extra nieuwsgierig wanneer ik uitgerekend ben. Met mijn jongste had ik namelijk mijn eerste echo op 3 oktober en toen was ik 5 weken. Dat scheelt dus echt bijna niets ! Emmertje en ik lopen volgens mij aardig gelijk...scheelt misschien een weekje of 2/3 denk ik ?

2. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen ineens weer zo onzeker. Voelde me echt helemaal niet zwanger meer. Ow wat is dat slopend zo...
    En gisteren avond lag ik op de bank, vraagt mijn oudste...mama waarom is je buik zo dik ? Ik heb maar weer geantwoord, " ik heb zoveel soep gegeten" maar goed, ik had zo gehoopt dat ik het dit keer kon verbergen tot ik meer zekerheid had. Dat mannetje van mij is ook veel te oplettend...en dat voor een 7-jarige ;)

3. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    hier ben ik weer meiden, ik heb het zo druk!

fiore, GEFELICITEERD!!! wat super meid!! voel je je goed? idd, probeer te genieten, het is zo bijzonder!

babke, gelukkig is je hsg meegevallen, hopelijk heeft het zijn vruchten afgeworpen en kan je nu extra vruchtbaar naar het zonnetje! wanneer vertrek je?

thee, hoe gaat het nu je halve dagen werkt?

taart, wat geweldig leuk zeg, die babyshower! op fb te zien ben je goed verwend!!!

@emmer, deze week de echo he? spannend? neem je je kleine meisje mee?

hier is de babykamer klaar, vandeweek hebben we bij prenatal nog wat spulletjes gekocht dus we hebben nu zo goed als alles! fijn gevoel!
    gisteravond vrienden van ons op bezoek gehad met hun kleintje van 6 wk oud, ze weegt nu nog steeds onder de 3000 gram! echt zo lief om mee te kroelen!! en Faye vond het ook geweldig!!
    verder kijk ik nu al erg uit naar mn verlof, het wordt allemaal wat zwaarder nu.. even doorbikkelen nog!

fijne zondag iedereen!

4. emmertje

emmertje Bekend lid

19 jan 2012
    660
    0
    0
    styling en ontwerp/gastouder en keihard aan de sla
    Whahahaha ik zie net het bericht van Fiore, wat onwijs gaaf!! Genieten meid, echt wel!! En wat jij voelt heb ik ook, soms voel je je superzwanger en dan ineens weer niet en ben je weer doodsbenauwd dat t niet goed gaat. Gelukkig heb ik er wel een goed gevoel over, het moest gewoon zo zijn, helemaal happy! Ik heb gelukkig donderdag mijn eerste echo, en ja ik wilde dochter meenemen, maar twijfel ineens omdat ik niet weet of ze de echo inwendig doen? Ik ben dan 8 weken. Ik wil r wel graag meenemen en heb bovendien niet eens oppas. Ik heb al een mooie dikke buik, heb zelfs al zwangerschapsbroeken aan haha!

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb niet veel tijd. Gisteren een laat feestje gehad :D en te veel gedronken haha. En ik moet morgen op vakantie. Maare Fiore, I told you so! ;)

En nu als de sodemieter ik nog, dan zijn potdorrie compleet. Wat is dat nou ;)

6. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Inderdaad Bab, ik vind het trouwens echt "chapeaux" dat je zo ontzettend positief blijft. Je weet toch dat dat juist hier niet hoeft he? Ik kan me voorstellen dat het echt heel frustrerend kan zijn als iedereen, ook hier, zwanger is/wordt!

In ieder geval: een hele fijne vakantie meid! Geniet van je groter libibo onder invloed van de zon en zet lekker de bloemetjes buiten!

xxxxxxxxxxxx

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja al wordt het wel een vakantie met een zwart randje. Mijn oom die al bijna driee jaar met kanker worstelde is gister overleden. Mijn andere oom en tante gaan helemaal niet meer mee en mijn vader gaat op en neer, dus die is ruim twee dagen weg van de 8. (Eigenlijk zes dus).
    Diep triest. Ik vind het jammer dat ik niet bij de dienst kan zijn.

En natuurlijk baal ik, maar ik gun het Fiore. Ik had net als Emmer en Fiore mega gehoopt dat niet ik de laatste zou zijn. Maarrr ik ben nu mega vruchtbaar toch? Na die hsg? Samenlevingstest was goed dus ik hoop op een mooi eitje. Waarschijnlijk net na de vakantie helaas, maar wie weet.
    Maar ik heb al een tijdje het gevoel dat ik dit jaar nog zwanger ben. Een zomerbabietje ga krijgen. Dus wie weet heeft mijn onderbuik wel gelijk.

Tot over een week zwangere mutsen ;)

8. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Denise: Wat fijn dat je babykamer etc nu al helemaal op orde is ! Dat geeft vast rust.

@Thee: Ik ben ook benieuwd of bij jou wat meer rust nemen zijn vruchten af heeft geworpen.

@Emmer: Bij jou is het ook wel extra bijzonder hé gezien de situatie. Ik ben blij dat jij zo zeker bent en er van kunt genieten, veel plezier met je echo !

@Taart: Ik ben het helemaal met je eens, ik vind het ook echt heel knap van je Bab, dat je de moed er in houd en niet eens even flink baalt van het goede nieuws van een ander. Want ik zou me dat best voor kunnen stellen hoor. Enne...ja je had weer gelijk !!

Ik heb ook zo idioot gedroomd de nacht voordat ik testte;" Ik had 2 pakjes van Kv 2v5 testen. Ik maakte de eerste open maar daar stonden al 2 streepjes op, ik dacht, fabricage foutje. Dus het tweede pakje open gemaakt, weer 2 dikke strepen. Ik op hoge poten naar de Kruidvat om te vertellen dat ik daar geen testen voor kocht, als ze al gebruikt waren" Toen ik wakker werd maar direct een testje gedaan...en ja...2 dikke strepen... MAF toch !
    Je lijf en je onderbewuste weet ZO veel meer dan je denkt.

9. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd Bab, dat is niet niets zulke dingen, ik kan er helaas over meepraten.

Ik mag 22 oktober voor de eerste echo, ik zou dan als ik het goed heb berekend net 7 weken zijn.

10. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@babke gecondoleerd. Wat een nare berichten. Hopelijk kun je ondanks deze verdietige dingen toch nog wat genieten an je welverdiende vakantie

@fiore nu al een buikje hihi wat schattig dat je zoontje het nu al ziet.
    En wat een droom joh. Nou over dromen gesproken. Ik ben in mn deoom vannacht bevallen van een zoontje. Hij was heel licht maar de artsen wilden hem niet opnemen maar de kraamverzorgster heeft hem in het ziekenhuis gebracht door hem zo in de fietstas te stoppen met het hoofdje naar beneden! Gedver!
    Spannend je eerste echo 22 oktober. Aftellen dus! Duurt zoooo lang he die tijd tot die echo.

@emmer jij hebt deze week de echo he? Super spannend! En fijn dat je je zo lekker zwanger voelt en de zwangerschapsbroekjes alweer aan hebt ;)

@denise las op fb dat jullie kamer af is! Heerlijk gevoel he!? Wij zijn ook al een heel eind.
    Het gaat veel beter met me nu ik halve dagen werk. Werk niet meer op de afdeling doe kantoorwerk. Geen harde buiken meer en zoveel meer energie. Lig elke mddag een uurtje te rusten. Mag van mn vriend ook niet meer tillen, stofzuigen etc. Hij was zo bezorgt die lieverd.

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo, deze week even gedachten op nul. Begint al goed. In het vliegtuig draaide ze what to expect when you are expecting. Dat is eigenlijk de film van de terugreis. Hij komt dus nog een keer straks.Het lijkt wel of ik het niet los mag laten.

Ik ben niet down nu, maar heb wel even een momentje. " gid als je bestaat, kom dan op met dat kind, dan zal ik je nooit meer in twijfel trekken" (yeah right ;)) heb nu dus even een mijn geduld raakt op moment.

Thee hoe is het met jou? Dat zeg je niet.

Fiore, kun je ervan genieten?

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Mmm volgens mij heb ik me weer in de maling laten nemen. Ik leer het nooit. Een hd uv filter voor mijn camera van 89,95 voor 29,- hij deed iets voor dat het met filter mooier was dan zonder. Ik voelde dat er iets niet klopte, maar voor de bescherming had ik het wel nodig, dus toch gedaan. In nederland betaal ik ook 29, daarom heb ik het wel gedaan. Keek ik net was de iso op beide foto's verschillend. Ook al weet ik dat ik het puur deed voor bescherming en dat de prijs wat dat betreft gelijk is aan nederland heb ik toch zo'n gevoel van. Volgens mij is ding maar een tientje waard. In nederland is die 29,- wel voor een olympuslensbescherming en dit is geen merk. Dom dom dom

13. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ow Babje...dom dom dom hihi...ik heb het ook zo vaak hoor, dat ik dan achteraf denk. "Dat had ik beter niet kunnen kopen" Ik hoop dat je ondanks alle ellende nog wel van je vakantie aan het genieten bent meid !

Over genieten gesproken, ik doe mijn best. Ik voel me op en top zwanger dus daar ligt het niet aan. Ik heb zelfs gisteren gekeken wat de Chinese kalenders zeggen qua geslacht. Op alle sites kom ik uit op een meisje. Dat is toch grappig. Dat arme kind zou de deur niet uitkomen om uit te gaan later met 2 van die grote beschermende broers hihi. Ik probeer echt al wel te genieten van het gebeuren, maar ik heb me bijvoorbeeld nog niet aangemeld bij juni moeders waar al weer volop gekletst wordt over kinderkamers en namen. Daar ben ik nog niet aan toe om me daar aan over te geven. Gelukkig heb ik nog een clubje meiden die ook een miskraam hebben gehad in juni en er zijn er nu binnen 1 week tijd 3 met een positieve test. Dus daar kan ik ook mijn ei wel kwijt, zij maken precies hetzelfde door qua onzekerheid. Maar tot dusver voelt het goed, al zitten we pas in week 4 natuurlijk ...

14. Theebeeb

@babke aiaiai ja dat is balen zeg! Denk je iets goeds aan te schaffen.. Maar gauw loslaten. En verdergaan met vakantie vieren

@fiore heel begrijpelijk je onzekerheid. Fijn dat je met andere meiden op het forum kunt kletsen en kunt delen, zij hebben tenslotte hetzelfde doorgemaakt en weten als geen ander hoe het voelt.
    Wat is eigelijk de chinese geslachtskalender? Wat zou dat gaaf zijn he een meisje!

Ik heb vanmiddag een echo om te kijken hoe het met de placenta is, of deze inmiddels op de juiste plaats is gaan liggen. Toch wel weer spannend. Ben ook heel benieuwd naar het gewicht van de baby. Mn buik word nu echt dik.

http://i.imgur.com/RtGc1.jpg

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik snap je helemaal Fiore. Je onbevangenheid is weg. Gewoon de tijd nemen die je nodig hebt!

Thee, spannend die echo.
    De chinese maankalender kun je googlen. Dan zoek je de maand van conceptie op en jouw leeftijd die je in die maand had. Dan vind je het geslacht. Ik moet zeggen, het klopt vaker wel dan niet. Maar het is een bakerpraatje natuurlijk.

16. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh mooi buikje meid ! Ik hoop zo voor je dat de placenta nu goed ligt, hoe laat is je echo ?

De Chinese geslachts kalender is inderdaad wel grappig hoor. Ik heb gisteren ook gekeken of het met mijn jongens klopte en dat klopte inderdaad. Nu geloof ik er verder niet in hoor, maar je hoort inderdaad wel vaak dat het overeenkomt, puur toeval, maar wel leuk !

17. Theebeeb

Echo was helemaal in orde. Placenta acceptabele ligging.
    Ze heeft het beebje opgemeten en de groei kwam exact overeen met de termijn van vandaag. Super dus!
    Helemaal blij!

Ga die chineze geslachtskalender ook even proberen straks. Lijkt me wel geinig.

18. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Hej girls,

Babke, jammer van die miskoop! Maar lekker van je vakantie genieten nu!

Fiore: logisch hoor, die onzekerheid..... Laat het maar gebeuren, want ik geloof niet dat verzetten zin heeft.

Thee: Wat bedoelen ze met een "acceptabele" ligging? klinkt zo vaag..... Mooie buik heb je zeg ! Ik word echt groter en groter. Ik ben maar klein, dus het wordt nu echt wel zwaarder. Ben overal wel wat aangekomen. Is dat normaal?

Iemand al een idee trouwens wat we 21e gaan doen?
    Ga je ook mee Fiore? Zou errug leuk zijn!

19. Theebeeb

@taart bij de 20 weken lag de placenta horizontaal voor de uitgang. Als dit zo zou blijven kan ik niet normaal bevallen. De echoscopiste zei dat het in heel veel gevallen zo is, dat de placenta met de groei van de baarmoeder mee omhoog verplaatst, wat dus wenselijk is.
    Daarom hebben ze nu een echo gemaakt om te kijken waar de placenta zich nu bevind. Hij is een stuk omhoog gegroeit zodat er genoeg ruimte is voor de uitgang zodat ik veilig vaginaal kan bevallen.

Volgensmij is het heel normaal hoor om zon 12-15 kg aan te komen. Bij de een zit het wat meer rondom zeg maar en bij de ander alleen op de buik. Ik was in het bgin 3 kg afgevallen, die zijn er weer bij + nog 3 extra kg's nu. Heb de vk gevraagt wat zij van deze getallen vond. Maar doordat ik zulk intensief werk heb, verbrand ik veel energie.
    Zal straks in mn verlofperiode wel als een malle uitdijen ;)

20. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zat het naar voren, op mijn buik, maar ik ben toen toch ook een kilo of 15 aangekomen. Dat is normaal.

Ik ben net op kraamvisite geweest bij een tweeling van 2 weken oud...zo schattig !!

Deel Deze Pagina