Vrijen dag van eisprong of erna?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door emmertje, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik kreeg dit weekend een telefoontje van de verloskundige maar ik miste de oproep. Daarna is er niet meer gebeld. Echt heel frustrerend want ik wist dat het om de uitslag zou gaan en ik heb dus de rest van het weekend behoorlijk in de zenuwen gezeten. Ik was blij dat ik weg was en lekker kon gaan zwemmen met de jongens als afleiding.

Ik vanmorgen om 8 uur dus direct gebeld. Blijkt alles gewoon super goed te zijn ! De verloskundige had gezegd dat ik op het gebied van down blij zou mogen zijn met een uitslag van een kans van 1 op 400. De leeftijd schijnt zwaar mee te tellen namelijk in het resultaat. De ondergrens is 200 als je daar onder komt mag je vervolg onderzoeken doen. Ik zat op 4076.... Ja...ik zit er dus gewoon dik boven. En voor de andere afwijkingen waar op is getest kans van 1 op 10.000 en 1 op 33.000. Whaa...heb ik me toch zorgen gemaakt voor niets zeg...ongelofelijk wat zoiets met je kan doen zeg !

Het is wel zo dat de uitslag een kansberekening is en geen garantie maar hoe ouder je bent hoe betrouwbaarder de uitslag is. Opgelucht dus nu...pffff Misselijkheid blijft nog wel, is ietsje minder.

* Taart: zal aan je denken vandaag !! x
    * Thee: hihihi..een poepie....maar voor je het weet is het zover hoor.
    * Bab: Ik kan me je gevoelens voorstellen. Natuurlijk is het leuk om te horen dat een ander zwanger is, het het is niet dat je het hun niet gunt maar je gunt het jezelf meer. En dat is niet meer dan normaal denk ik. Zeker als je al zo'n poos aan het proberen bent. En dan kunnen ze allemaal zeggen..jou tijd komt nog wel, of ik duim voor jullie. Allemaal lief en aardig maar je koopt er niets voor. Je wilt gewoon die twee streepjes op de test. Punt uit.
    *Denise; super fijn dat het niertje is bijgetrokken meid.

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Heey dames

Misschien ligt taart al volop in de weeen nu, vind het heel spannend! Heb net nog even terug gekeken en zag de zwangerschapstest van taart daar voorbijkomen, inmiddels zijn we 40 weken verder! Ongelofelijk! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat we gauw verblijd worden met goed nieuws.

@fiore jeetje wat spannend dat gemiste telefoontje. Kan me voorstellen dat je daarmee aan de haal gaat in je koppie. Gelukkig eb je heerlijke afleiding gehad. Maar wat een fijn bericht dat de uitslagen goed zijn. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Weer een stap verder meid! En bijna de magische grens over van 13 weken. De tijd die zo langzaam voorbij ging is nu toch verstreken. Heerlijk gevoel!

@babke heel begrijpelijk dat je even afstand wilt/gaat nemen. Hopelijk doet dat je goed, en je kunt je hier altijd zo weer melden hoor!

@denise fijn joh een goede uitslag van de niertjes. Hoe is het nu met de uitslag op je been? Heeft de zalf geholpen?
    Heb je al gesproken met je werkgever over de belasting op je werk?
    Hoop voor je dat je wat meer afwisseling krijgt. Het is niks als je straks met verlof gaat en helemaal op bent.

Hier alles rustig. Geniet van mn rust en ben lekker aan het handwerken. Heb hele lieve babymutsjes gehaakt (thnx Fiore) en word er steeds bedrevener in, ben nu met de ananassteek bezig. Soort van kleine bolletjes. Zo leuk!

3. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 35, ben ook nog niet zo oud maar wel ouder dan tijdens mijn eerste zwangerschappen.

4. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Hej meiden,
    Alles is rustig hier.
    Helaas heb ik niet zo goed geslapen, ondanks de medicatie. De zusters vonden het ook nogal vreemd. Haha. Uiteindelijk rond 3 uur in slaap gevallen na het drinken van warme melk met honing.

Vanmorgen een onderzoek gehad: 1cm ontsluiting en de baarmoedermond voor 3/4 verweekt. Dat is goed nieuws dus! Mijn lichaam heeft dus wel iets zelf gedaan.
    Daarna aan de ctg. Baby doet t goed en je zag goed mijn harde buiken.
    Rond 9.45 is de ballonkatheter geplaats. Was een beetje vervelend, maar op zich goed te doen.

In principe blijft de ballon zitten tot morgenochtend. Daarna worden bij genoeg cm de vliezen gebroken.
    Verwacht dus maar niets tot morgen!

Hopelijk met jullie alles goed!

Kussen!

5. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen dat je lijf zelf al druk bezig is, het begin is er ! En als het dan een extra zetje krijgt in de goede richting, dan kan het "feest" beginnen. Vervelend dat je slecht geslapen hebt, maar misschien vannacht beter. Al slaap je in een ziekenhuis volgens mij nooit lekker. Of ze moeten je echt met een rubberen hamertje op je hoofd slaan ;)

@Bab; Ik begrijp je behoefte om minder aanwezig te zijn hier. Ondanks dat je mee leeft en je ei kwijt kan is het ook best confronterend allemaal. Kijk gewoon waar je je lekker bij voelt, je bent ieder moment welkom.

6. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Taartje, ik moest aan je denken....

7. Theebeeb

Ik ook. Misschien heeft taart haar mannetje al ontmoet!! Whoeeee spannend

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Taart is om 12:00 bevallen via een spoedkeizersnede. Haar mannetje heet Stan. Hij is 53 cm en weegt 8 pond.

Jeeh de eerste is er! Veel geluk taart!

9. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    vol spanning hoopt eik hier iets te lezen! jeeeeejj!!
    welkom lieve stan!
    hopelijk gaat alles goed met taart, wel vervelend voor dr dat het toch een keizersnede is geworden! nu genieten!!!!

@fiore, supergoed nieuws van de combinatietest zeg!

@ thee, nog geen weeen? ;)

10. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Woehoe super fijn dat hij er is! Vervelend om te horen dat het een spoed keizersnede is geworden. Hopelijk knapt ze snel op, en kan het genieten gaan beginnen! Stan, leuke naam!

11. Theebeeb

Woooww super!! Kleine Stan! Gefeliciteerd taart!
    Het is niet te geloven maar Stan was ook mijn favoriet.. We zijn kort geleden nog geswitsched van naam want mn vriend twijfelde toch nog een beetje... Heel toevallig!

Hier alles rustig. Wel veel krampen gehad vandaag en pijnscheuten in mn bekken. Net alsof het hoofdje steeds heen en weer beweegt.

12. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    Oee spannend thee!!! Wat een spannende tijd he?

En wat toevallig van de naam!!

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb even een lief linkje van een filmpje van Stan naar jullie gepb't.
    Omwille van privacy heb ik hem niet hierin gezet.

14. Theebeeb

Wat een snoepje he. Ik hoop dat het met taart ook goed gaat en dat ze een beetje vlot mag herstellen vd KS.

15. Taart1611

Taart1611 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.084
    0
    36
    Hej meiden!

Een bericht vanuit t ziekenhuis!

Allereerst: stan en ik maken het goed. Het is een heerlijk tevreden en lief ventje.

Om jullie goed te updaten, schrijf ik maar een soort van bevallingsverslag.

Maandag ochtend begon de inleiding met het inbrengen van een ballonkatheter. Mijn lichaam had zelf al een cm ontsluiting gemaakt en de baarmoedermond voor 3/4 verstreken. De bedoeling van de ballonkathter was dat ik voldoende ontsluiting zou krijgen. De ballon zou er vanzelf uitvallen. Op dinsdag zou bij voldoende resultaat de vliezen gebroken worden.
    Maandag op dinsdagnacht om 3 uur verloor ik tijdens het plassen de ballonkatheter!!!! Jippie! Dit beloofde veel goeds!

Dinsdagochtend bleek na vaginaal onderzoek dat ik slechts 2 à 2,5 cm ontsluiting had en de baarmoedermond was nog niet voldoende gerijpt.
    De gynaecoloog besloot dat mijn lichaam nog niet klaar was voor het breken van de vliezen.
    Ik zou een tampon krijgen met hormonen die mijn baarmoedermond verder zouden doen verstrijken.
    Pas 24 uur later ( dus woensdagochtend ) zouden ze dan pas weer kijken hoe ver het gevorderd zou zijn. Ik baalde stevig.... Weer een dag wachten in spanning! Om 9.30 uur werd de tampon ingebracht.
    Om 10.00 uur ging ik met mijn man koffie drinken in het restaurant en toen kreeg ik verschrikkelijk buikpijn. Omdat ik geen "golf van pijn" kon ontdekken in de pijn, dacht ik dat ik last van mijn darmen had. Ik nog proberen naar t toilet te gaan, maar zonder resultaat.
    Ik zei mijn man dat ik terug wilde naar devafdeling. Daar aangekomen werd mijn buikpijn serieus genomen en werd er een ctg gemaakt.
    De verpleegkundige haalde de verloskundige erbij, die op haar beurt de gynaecoloog haalde.
    Ik had wel degelijk weeën als onverwachte en veel te heftige bijwerking van de tampon. Het was 1 grote weeënstorm waar ik niet goed raad mee wist.
    Ik werd naar een andere kamer gereden en pas daar werd ons duidelijk dat t niet helemaal goed ging. Er stonden opeens 2 gynaecologen, 2 verloskundigen en een aantal verpleegkundigen om ons heen.
    De gynaecoloog zei, terwijl er een infuus werd geprikt en er opnieuw een ctg gemaakt werd, dat ze weeënremmers toe gingen dienen.
    De hartslag van de baby was onregelmatig en niet goed, en die zou beter moeten worden naarmate de weeën af zouden nemen.
    Helaas hadden de weeënremmers niet voldoende resultaat en toen zei de gynaecoloog dat de baby in nood verkeerde en dat ze een ok klaar zouden gaan maken voor een spoed keizersnede.
    Mijn worst case scenario kwam hier uit.....
    Het was nu half 11/10.45 uur. Kleding werd uitgedaan, onderzoeken gedaan, catheter ingebracht, ruggeprik gezet, en om klokslag 12.00 uur werd Stan geboren.
    Wat waren we opgelucht!!!!!
    En wat bizar dat t allemaal zo snel ging, het leek wel een film!

In middels zijn we bijna 36 uur verder en Stan doet t super! Hij is erg tevreden en slaapt en eet heel goed.
    Ik lig nog in het ziekenhuis en mag vrijdag naar huis. Hèt is een venijnige wond die ervoor zorgt dat ik niet veel, eigenlijk gewoon niets, kan doen.
    Dat is heel rot, maar ja, mijn kindje is gezond!!!!

Meiden, het is bizar, ongeloofwaardig maar schitterend.

Hopelijk gaat t met jullie ook goed!
    Ik houd jullie op de hoogte en in de gaten!

Kussen!

16. Theebeeb

Hej taart

Wow wat een verhaal! Wat zal dat heftig zijn geweest die weeenstorm. Kan me voorstellen dat je zoiets niet direct als weeen herkent maar mischien eerst als darmkrampjes. Ook wel schrikken lijkt me als ze zeggen dat de baby in nood verkeerd. Wat een akelige gedachte.. En dan ineens zoveel mensen om je heen. Dat zet je dan ook wel aan het denken! Fijn dat ze direct hebben doorgepakt met een KS en dat jullie lieve Stan zo vlot is geboren daarna.
    Voor jou zeker minder, het is uiteindelijk een buikoperatie. Laat je lekker verwennen en vertroetelen lieve taart. Dat heb je nu verdiend!
    Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinnetje! Wat zal het onwerkelijk zijn, maar zo prachtig.
    Heel veel beterschap en fijn dat je even een post geplaatst hebt hier, zat geregeld aan je te denken.
    Hou je haaks en geniet lekker met zijn drietjes

Liefs theetje

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Brok in mijn keeltje meis...

Sinds mijn menstruatie, er hoeft maar dit gebeuren of iets te lezen en hup, daar zijn de waterlanders. :)

18. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Taartje wat heb je een prachtig mannetje !! Heel lief ! Jij bent vast de meest trotse moeder :)

Je bevalling is helaas minder fijn geweest, wat een verhaal meid. Ik hoop dat je het een beetje kan verwerken en dat je wond snel zal helen.

Ik ben vandaag naar de verlos geweest en heb voor het eerst het hartje horen kloppen via de doptone, mijn buik groeit al flink en alles ziet er goed uit. Miskraam risico is volgens mijn verlos nu geweken en dat is wel heel erg fijn om te horen. Ik heb nog even na vraag gedaan over de nekplooi omdat ik verwachtte dat hij dik zou zijn aan de hand van de reactie van de echoscopiste. Blijkt dat hij maar 1,3 mm was, en dat is echt heel smal. Heb ik me daar zo druk om lopen maken zeg ! Mijn bloed was goed, bloeddruk laag en verder geen gekkigheid. Ik mag in de kerstvakantie weer terug komen. Ow en mijn misselijkheid trekt weg ! Whoehoe !

19. Theebeeb

@fiore wat een postieve berichten allemaal! Super fijn!
    Je kunt je soms zo'n zorgen maken, en dan blijkt het achteraf allemaal goed te zijn, heel herkenbaar!

Hier alles rustig. Vrijdag ben ik 40 weken!!!
    Hoop niet dat ik zwaar overtijd ga lopen. Ben er zooooo aan toe ons babytje te gaan ontmoeten.

20. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    noord-brabant
    @fiore wat fijn dat het allemaal toch zo positief is uitgevallen!! en super ook dat de meest risicovolle periode voorbij is! kun je er nu al wat meer van genieten?

@thee, spannend hoor, bijna 40 weken!! ik duim ook voor je dat je hopelijk niet te lang (over tijd) hoeft te lopen!
    nu je er zo op zit te wchten heb je liever vandaag dan morgen denk ik he?
    en ben je niet ontzettend benieuwd naar het geslacht??

ik voel me al een dag of 5 zeer beroerd.. slaap al weken slecht vanwege mn buik maar nu slaap ik heel erg slecht vanwege steeds omhoog komend maagzuur.. ik denk dat door het maagzuur mijn luchtwegen en keel zijn geirriteerd en daardoor hoest ik nu de longen uit mijn lijf en heb ik flinke keelpijn.. door het vele hoesten verlies ik steeds urine.. tis echt verschrikkelijk, ik voel me alles behalve vrouwelijk!
    heb hier nu echt een apotheek staan aan middeltjes waar ik sinds gisteren aan begonnen ben op voorschrift van huisarts en apotheek dus hoop dat het nu snel beter gaat! ik ben helemaal doodop en dan moet ik nog 2 weken werken en dtrks nog bevallen! pff hoop dat ik me snel wat beter mag gaan voelen!

@babke, was benieuwd hoe het met je is! heb je nu weer metingen? je zag er wel leuk uit als pietje! :)

@taart, weet niet of je het leest, je zal wel druk zijn met dat lieve mannetje van je denk ik(heel begrijpelijk natuurlijk!) zag net een foto op fb, wat is het een knapperd zeg!! doet hij het goed?
    en hoe verloopt het herstellen bij jou?

Deel Deze Pagina