@fiore wat leuk van die roze rompers! En dan de reacties. Super. Een meid. Echt geweldig zon klein meisje bij je grote jongens. @babke klote! Helemaal voor te stellen dat je een dipje krijgt. Je wacht al zolang en bent er zoo klaar voor. Dikke knuffel voorjou Hier gaat het wel goed. Vermoedelijk reflux hier. Echt rot is dat. Mannetje word na de voeding zo benauwd en stopt soms met ademen. Heel zielig! Ben zelf daardoor ook zo gespannen. En moet echt nog opknappen en aansterken. Ben echt heel veel afgevallen na de bevalling. Ben nu 6 kg lichter dan voor de bevalling. En nu ik weer zo gespannen ben gaat het hard. Ben gister begonnen met johannesbroodpitmeel. Daarmee dik je de voeding in waardoor het zwaarder ligt, en minder snel omhoog komt in de keel. Moet het twee weken proberen alvorens te oordelen of het werkt. Ik hoop het wel.
@Bab; Wat fijn dat je je zo vlug over je dip momenten heen kan tillen. Ik zou daar moeite mee hebben. Inderdaad lekker feesten strakjes, dat heb je verdiend. @ Thee wat naar van de reflux. Wij hebben het met de oudste ook gehad, was toen niet echt onder die naam, maar hij spuugde heel veel na de borstvoeding. We zijn op een gegeven moment toen gaan kolven en in flesjes geven met JBP meel , werkt wel. Maar je moet het niet laten staan dan is het net behangplak ! Ik krijg nu allemaal leuke roze cadeautjes van mama's op school die het weten. Zo grappig !
Ja dat is wel lastig. Ik geef het in 2 etappes. En de tweede lichting is dan hartstikke dik en niet weg te krijgen. Een heel gedoe. Overdag kan ik het wel hebben. Maar snachts ppff. Leuk zeg fioortje die kadootjes!!
Gaf jij nu bv of fles ? Anders zou je ook speciale voeding kunnen proberen waar JBPM al in verwerkt zit. Kan me voorstellen dat het veel van je vergt in de nacht :S Hopelijk gaat het snel over. Zo weer even naar de verlos voor controle. Cadeautjes zijn inderdaad leuk ! Al dat roze meisjes spul, echt gek om dat nu te krijgen na 7 jaar jongensspullen om me heen te hebben gehad.
Ik geef fv. Dus voeg jbpm toe een schepje. Nacht was dramatisch hier. Ben gesloopt. Jank alles bij elkaar. Wat een ellende. Ik weet het gewoon even niet meer.
He Fiore, is dat nou moeilijk dat haken? Ik zie nu op fb van iemand ook steeds van die leuke knuffeltjes voorbij komen. Ik ben heel crea, maar haken heb ik nog nooit gedaan.
Het kan echt slopend zijn die nachten, het vreet je helemaal op. Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt, ik heb in je schoenen gestaan een paar jaar geleden. Is er iemand die de zorg even van je over kan nemen vandaag, zodat je even een paar uurtjes kan rusten of juist iets leuks voor jezelf kan gaan doen. Dat helpt vaak wel even. En het klinkt natuurlijk heel cliché, maar het wordt echt makkelijker. Als je een paar maanden verder ben dan lijkt het wel of je dit stukje vergeten bent. Dat kun je je nu niet voorstellen maar zo werkt het gek genoeg wel. Anders zouden maar weinig mensen na een zware bevalling of moeilijke start aan een 2e beginnen. Hou je taai en denk ook soms wel even goed aan jezelf, want jij bent degene die het boeltje draaiende moet houden. @Bab; haken is niet moeilijk, maar je moet wel even de basis leren, de steken en hoe je je haaknaald en draad vasthoud. Je kunt even kijken op Amigurumi Haken | blog . patronen . tips & tricks | daar heb je goede foto's en uitleg en anders op youtube (crochet) dat helpt ook vaak wel. Het is wel verslavend, dus je bent gewaarschuwd
OW ja...ik ben bij de vk geweest en alles was goed. Ik vond zelf dat ik niet veel gegroeid was maar ze dacht dat ik nu meer in de breedte was gegaan dan in de hoogte. Vorige keer liep ik qua hoogte 3 weken voor op gemiddeld (stand baarmoeder) dus ze vond me prima in model voor 21 weken Hartje klopte mooi en ik voel de afgelopen 2 weken iedere dag flink schoppen en draaien. Mijn placenta ligt aan de achterkant dus je voelt het ook van buiten vrij goed, vandaar denk ik dat de mannen het ook al zo vlug konden voelen.
Lieve thee, Gadverdamme wat naar dat je "op" bent...!!!!! Stan heeft ook wat reflux-achtige klachten, maar houdt ons gelukkig niet wakker snachts. Ik kan met een berg adviezen komen, maar waarschijnlijk komt iedereen al met allerlei opties, mogelijkheden, en #mijnkindhadhetookenikdeedditendat#. Ik hoop dat je nog wel kan genieten van je mannetje.... Of valt alles je nu zwaar? Ik las dat je even af moet wachten, maar ( dit is de enige tip die ik je geef) trek op tijd aan de bel! Als jij vind dat t nodig is om eerder een arts te in, dan IS dat nodig! Van wie had je da advies gehad? Van de dokter of het consultatiebureau? Waardeloos hoor mop! Hoop dat jullie snel meer kunnen genieten van elkaar!
Ik hobbies? Nee hoor, hoe kom je erbij. Welke bedoel je dan? Ik houd van afwisseling en inderdaad mijn huis ligt vol. Doosje voor taarten hier, stofjes voor naaien daar, completen schildersets, knutselpakketten en fototoestel natuurlijk. En eigenlijk doe ik het niet eens zo vaak. De crea bea uithangen. Te weinig zelfs. Als ik iets leuk zie denk ik vaak, dat ga ik maken i.p.v. dat ga ik kopen haha. Mijn carnavalspakkie is klaar. Ik zal zo even een foto posten
@bab leuk tenue! Wanneer gaat het feest los!? Haken is echt super leuk! Ik heb ook echt al van alles gehaakt. Super lieve slofjes, mutsjes, dekentjes, pannelappen etc. Het gaat steeds beter. Heb ook via youtube leren haken en met boekjes. En fiore heeft me ook goed geholpen @fiore fijn dat alles zo goed gaat met je! En dat je goed in de groeicurve loopt hihi Heerlijk he dat getrappel in je buik. Ik mis dat toch echt wel nu. Dankjewel voor jullie lieve woorden meiden. De arts van het cb denkt aan verborgen reflux. De verpleegkundige aldaar ook. Hij spuugt niet maar voeding komt wel omhoog in de keel en dat slikt ie dan weg. Met als gevolg hele nare geluiden, benauwdheid en bemoeilijkte ademhaling. Nu moet ik die voeding indikken zodat het niet omhoog komt. Ik merk geen verschil nog. Doe de fles in 2 etappes. Goed laten boeren. Half uur rechtop houden en zn matrasje wat verhoogd. Nu is ie ook verkouden en zit zn neusje ook nog wat verstopt. Echt zo zielig. Ik heb niet genoeg kracht in me om hem goed genoeg te troosten en heel geduldig te zijn. Ik ben zo slap als een dweil. Al kon ik maar eens even een paar uurtjes slapen. Mn vriend en schoonouders zijn aan het werk en mijn ouders is geen optie. Ik voel me echt een zeikerd. Sorry dames! En ik vraag me af wanneer mn onderkant weer helemaal normaal word. Pppffff.
Waardeloos dat je niet even bij kan tanken meid, want dat scheelt echt de helft, als je je zelf wat minder vermoeid voelt, dan kun je het weer even aan. Zeuren mag hoor in deze periode het is ook niet allemaal rozengeur en maneschijn. Dikke knuf voor jouw ! Hier gaat het verder zijn gangetje, beetje druk met schrijven, deadline komt eraan. Maar met de zwangerschap loopt alles goed dus dat is prettig nu. Ik ben een beetje aan het rondkijken voor geboortekaartjes en namen en het kamertje zijn we aan het leegruimen. Dan kunnen we daar ook mee aan de slag. Heb er wel zin in !
Hoe is het nu Theetje? Gewoon lekker klagen hoor. Hier heel blij aan het wezen. We hebben sinds zaterdag een tweede auto, een nieuwe Kia Cee'd Sportswagon, zo mooi. Wit. Ik ben helemaal happy ermee. Hoe is het met alle meiden hier? Fiore al roze sokjes aan het haken?
Nee ik wordt bedolven onder de roze sokjes op het schoolplein, iedereen vind het zo leuk ! Dus nog niet aan de haak. Even een belly shot van 21 weken...voor het idee.
Lieve allemaal Ik neem de komende tijd wat afstand van hier. Lees wel af en toe maar reageer wat minder. Het gaat niet lekker met mij. Het is inmiddels zo dat ik intensieve begeleiding krijg thuis. Ik hoop mezel weer terug te vinden hierdoor. Het is zwaar maar ik houd voor ogen dat ik er wel weer kom. Liefs