Hej Babke, Oke, goed, je kan je ei sowieso bijna niet gemist hebben als je gister ook nog geklust hebt! Dat is wel een prettig idee! Ik zie inderdaad een groot verschil nu je de temp anders ingevuld hebt. Bijzonder! Ik meet nog steeds met mijn 1 cijfer achter de komma. Maar voor mij is het zo duidelijk als wat... Heb je nog geklust gister? @ Theebeeb: ik ben deze ronde aan het tempen voor de eerste keer en het wordt steeds duidelijker naarmate je het aan het doen bent. Ik heb Babke ook al een aantal keren om raad gevraagd, dus ik zou zeggen: gewoon doen! Je vragen stel je gewoon hier. Wat je bij Babke ziet, de gekleurde lijnen, dat is een overzicht van een aantal cycli door elkaar. Je moet verder naar beneden scrollen, dan zie je een grafiek van deze ronde. De cijfers geven de dag van je cyclus aan, dus niet de datum. ( tenminste, als ik je goed begrijp )
Nee hoor, maar wat Taart zegt klopt. Als je naar beneden scrollt zie je mijn kaartje van deze maand. In dat rommelige kaartje is dat de lichtgroene. Daar weer onder zie je de kaartje van de andere maanden. Die blauwe lijn is de gemiddelde. Dan kun je kijken of je temp er een beetje boven onder zit. Ik zit er nu duidelijk onder, maar dat ligt echt aan de temperatuur van de slaapkamer. @Taart, 1 decimaal is duidelijk hoor, maar het kan best zijn dat jouw kaartje vanaf je ei eigenlijk zo is bijv.: 36,85; 36,84; 36,95; 36,94; 36,95. Dan ziet het er ineens anders uit en fluctueert hij minder.
Binnen 48 uur na de eisprong stijgt je temperatuur ongveer 0.25 tot 0.50 graad las ik net ergens. Ik zie bij babke een tempdaling op dag 21 a 22 en daarna gaat ie omhoog,in dat piekje komt je eisprong? Denise; fijn dat je rugpijn nu weg is gebleven! Ga je ook een testje wagen van de week?
Ik weet vrijwel zeker dat het gisteravond rond half 8 was. Maar het kan zijn dat FF hem uitendelijk vandaag of gisteren erin zet. Dat ligt er aan hoe hoog de temperatuur morgen is. Als de lf dan 11 is, weet ik zeker dat het gisteren was en dan kun je handmatig je kruis ook nog verpaatsen. Maar dat doe ik pas achteraf als ik zeker weet hoe het gelopen is. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar vorige maand, toen was mijn ei op de dag van de dip. Ik heb hem toen ook gevoeld. Einde van de middag tot een uur of zeven. Het is dus niet altijd exact volgens het boekje. Deze keer dus niet. En de eerste cyclus van mij ook niet, maar die daarna weer wel uit mijn hoofd gezegd.
Ja ik heb geklust. Minder spannend dan zondag, maar goed, het is weer gelukt. Misschien vanavond nog even. Maar moet ook nog sporten, dus ik zie wel. En, we lopen weer bijna gelijk, doordat ik wat vroeger ben nu. Ik heb in mijn handtekening staan dat ik over 12 dagen kan testen, maar is eigenlijk 10. Ik vind dat er hier altijd zo snel staat dat je overtijd bent, dus heb er wat bij gesnoept. Dan voel ik me niet zo opgejaagd als ik dat zie staan haha. @ Theebeeb. Dat weet ik door de volgende dingen: mijn afscheiding was nog creamy, mijn bmm zat dicht en de temperatuur is daarna niet minimaal 3 dagen boven de gemiddelde temperatuur van daarvoor geweest. Hij zit gemiddeld nu steeds op 36,3/36,35 ongeveer. Dus als hij nu bijvoorbeeld 3 dagen gestegen was naar bijvoorbeeld 36,5/36,6 dan is je ei geweest. OP CD 15 en 16 schiet hij ook gelijk weer omlaag. Vergelijk het maar eens met die andere kaartjes die eronder staan.
Ok de tempstijging na je ei houdt een paar dagen aan. En als ie dan hoog blijft tot aan ongi kun je heel goed zwanger zijn Nou thnx babke voor alle uitleg maar ik geloof dat het nu eindelijk een beetje gaat doordringen hier Soms hoor ik vrouwen zeggen dat de bevalling een hele klus is maar NOOIT geweten dat zwanger WORDEN zo'n grote klus is!!!
@ Theebeeb: Ik zal vanavond mijn kaartje ook eens in mijn handtekening zetten. Dan kun je het verschil zien. In mijn kaart zie je heel duidelijk wanneer mijn ei geweest is vorige week! Ben aan het werk en heb het totaal niet naar mijn zin vandaag.. bleh..... beetje neerslachtig! Nouja.. meiden, dikke zoen van mij
Nahja, ik heb dat wel vaker hoor. Ik heb vanaf okt 2010 een depressie gehad. Ik heb psychologische hulp gehad en vanaf zomer vorig jaar gaat het beter met me. Helaas moet ik het af en toe bekopen met een paar dagen neerslachtigheid. Maar ook dat wordt steeds minder. Maar leuk is anders! Manlief is helaas altijd de dupe. Dat verdient hij niet! Dus ik zag eigenlijk niet de link met zwangerschap Alhoewel ik wel het idee heb dat het met de schommeling van hormonen erger of minder wordt. Bijvoorbeeld vlak voor mijn ongi. Nouja.. het gaat in ieder geval steeds beter met me. Maar dat is ook de reden dat we niet vlak na ons huwelijk zijn begonnen met "kindjes maken" maar wel alvast gestopt ben met pilgebruik. Trouwens tijdens de pil was ik stabieler dan zonder. Dus er zit in ieder geval nog 1 voordeel aan dat rotding Ik zal trouwens proberen mijn temp kaart te plakken! Hoe was jullie dag?
Het is gelukt! Ik heb gelukkig geen depressie gehad, maar ik had juist bij de pil regelmatig een down gevoel. Vooral bij wisseling van het seizoen. Kon paar dagen tot een week duren. Neerslachtig is het beste woord inderdaad. Dat heb ik nu vrijwel nooit meer.Ik begin daarom onder andere nooit meer met de pil. Ik had vanavond een negatieve test, dus ik weet zeker dat mijn ei gisteren was. Bijzonder dus. Twee dagen eerder dan normaal terwijl ik juist bang was voor een langere cyclus.
Gelukkig maar meid, want ik gun het mijn ergste vijand niet. Vooral de lange nasleep.... Maargoed... Je zou zeggen dat jouw temp morgen dan wel omhoog moet gaan toch?
Ja dat denk ik wel. We klussen ook niet meer vanavond. We concludeerden allebei dat dat toch geen zin meer heeft. 12 uur na ei was vanmorgen. En we hebben sowieso gisteravond laat nog geklust. Ik vraag me af of het deze ronde uberhaupt raak zal zijn. Moet het denk ik hebben van de klus op zondag. En ja, daar was de zwaartekracht niet echt een partner in crime Dus ik denk dat ik een cocktail bij mijn hangmatje heb staan over 4 weken. Heeeeeel vervelend. Ben je donderdag vrij? Zon doet vaak ook wonderen, vitamine d.
Helaas moet ik donderdag werken. Morgen kan ik een beetje van het weer genieten en vrijdag ook. Jij nog vrije dagen deze week? Trouwens ook niet verkeerd om nog effe tijdens je, waarschijnlijk laatste vakantie samen, nog een cocktail of 3 ,4, 5 kan drinken toch?! Maar waarom ben je zo onzeker over je klusfrequentie? Weet je echt zeker dat je gister te laat was? En... Die zaadjes kunnen best omhoog zwemmen hoor....
Nou ik ben eigenlijk helemaal niet onzeker, maar ik praat mezelf elke cyclus bewust of onbewust aan dat het toch niet raak is en zoek dan een argument of argumenten. Dan kan ik er iets luchtiger mee om gaan. Vorige maand is het uiteindelijk ook best goed gelukt totdat ik over tijd was. De frequentie op zich is inderdaad best goed. En gisteravond was 36 uur na de zondag, dus vast prima. En ik ben er weer rustig onder. Ik was gewoon zo van de wijs over het feit dat mijn ei zo maar 2 dagen eerder is. Ik hoop dat ik de komende weken geen kwaaltjes krijg net als de vorige keer, dan hoef ik me ook niet daar druk over te maken. Als ik zwanger ben, dan graag pas kwaaltjes vanaf NOD. Haha, alsof je dat zo kunt bestellen. We zien het wel en we lopen weer lekker gelijk. Ik heb donderdag vrij genomen. Ik had toch nog zat overuren, dus ik ga de tuin in denk ik.
ik denk dat ik dat nou ook een beetje onbewust aan het doen ben: zo van: het is toch niet gelukt! Alsof dat me rust geeft... Heerlijk dat je donderdag vrij bent! Ik werkte vandaag en mag verder morgenavond, donderdag, zaterdag en zondag... dus ja... Bleh, geen zin
Helaas, ik heb niets van je nodig, anders kwam ik wel even langs. Ik ben wel mijn sleuteltje kwijt. Kwam ik dit weekend achter, best waardeloos, want heb echt geen idee waar dat kreng kan zijn. Ik vind het vooral leuk om te kletsen op het forum, waardoor het lijkt alsof ik er helemaal leip mee bezig ben. Valt best mee, maar ik vind het leuk om nieuwelingen tips te geven en een beetje te kletsen . Ik vind dit forum een stuk leuker dan het trouwforum. Heb daar ooit iets op gepost over mijn angst m.b.t. het vrijgezellefeest, vanwege mijn controlfreak gedrag . Werd totaal niet begrepen en kreeg er van die rare reacties op. En als ik daar weer op reageerde werd je half aangevallen dat je niet wil horen wat de tips waren enzo. Ben er nooit meer op geweest. Hier houden ze meer rekening meer elkaars gevoel.
Heb net even zitten uitvogelen waar we in Floride onder andere kunnen ontbijten en lunchen. Zoek zoiets nooit van tevoren uit normaal, maar ik was benieuwd of mijn voorgevoel klopte. En dat doet het. Een normaal ontbijt is zoeken. Ze hebben of alles uit de patiserieafdeling van de bakker of zo'n engels ontbijt tot aan zelf steak met saus. Jakkes. Ik ben meer van bammetje kaas zeg maar. Dus het wordt denk ik griekse yoghurt met vruchten, het enige normale haha. Ik verbaas me werkelijk over de gewoonten daar. Ben benieuwd hoor. Niet dat ik nou heel erg op mijn lijn wil letten, maar ik heb geen zin om 4 kg aan te komen. Ze hebben daar wel veel meer light drankjes dan alleen cola. Ook ice tea en sprite, maar goed. Meestal drink ik met warmte toch water. Apart volkje hoor, ik ben er klaar voor .