Wil graag in het ziekenhuis in bad bevallen, iemand ervaring???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door claire1978, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!!!

Ik ben benieuwd of er hier vrouwen zijn met ervaring met in bad bevallen.
    Ik heb met de verloskundige overlegd en aangegeven dat ik graag in het ziekenhuis in bad wil bevallen. Dat kon en gelukkig is er per 2 verloskamers 1 bad. Wel gaf ze aan dat de meeste vrouwen die dit ook willen er toch voor kiezen om de laatste centimeters 'droog' te bevallen.
    Ik hoop dat ik tot 8 cm 'droog' de ontsluitingsweeën op kan vangen en de laatste 2 cm in bad. Ik zou ook graag willen dat de kleine zo ter water komt. Ik ben al eerder bevallen en hoop nu zo te kunnen bevallen.

Heeft iemand hier ervaring mee??? Hoe verliep het???
    Ik hoop dat er vrouwen zijn met deze ervaring...

Groetjes Claire

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik ben ook heel benieuwd! Ik zou dit ook graag willen en heb al met mijn VK overlegd. Ze gaan binnenkort hierover vergaderen hoe zij hier als praktijk tegenover staan. Positief of negatief.
    Ik moet zelf (helaas) poliklinisch bevallen en de VK zei ook dat er een bad was. Zelf begreep ik altijd dat een gewoon bad niet ruim genoeg was, dat je een kraambad nodig had, maar zij dacht dat dat niet nodig was.

@ Claire, ik ben pas 15 weken, dus jij bevalt eerder. Wil jij je ervaring mij eens mailen als je het in bad hebt gedaan?

3. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Smartie1980,

Stuur anders even een pb, dan sta je in mn lijst en zal ik je op de hoogte houden.

Groetjes Claire

4. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik ben van mijn zoontje in bad bevallen en vond het echt super! Wilde dit vanaf het begin al en heb het op gegeven moment ook met mijn vk overlegd en die stond er positief tegenover (mits de situatie zo was/bleef dat het verantwoord was natuurlijk). Ik ben zelf thuis, in mijn eigen hoekbad bevallen. Deze is vrij groot en onze badkamer ook, dus daar pasten mijn partner, de vk en kraamhulp prima in tijdens de bevalling. Ik heb uiteindelijk wel juist alleen maar het laatste stukje in bad gedaan, omdat mijn bevalling heel snel ging. Toen de vk voor de eerste keer kwam, had ik al 9 cm ontsluiting. Ik had niet verwacht dat het zo snel zo gaan en wilde niet 'te vroeg' in bad gaan zitten (heb daarvoor wel onder de douche gezeten). Ik heb het laatste stukje dus in bad gedaan en mijn zoontje is onder water geboren. Echt een super ervaring! Alles verliep ook heel rustig en ontspannen, wil het de volgende keer graag weer zo doen!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou dit ook wel willen en lees daarom hier even mee. Het lijkt mee een mooie ervaring!

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zelf geen ervaring wel mee gemaakt in mijn omgeving; het wordt inderdaad ervaren als een hele rustige, ontspannen bevalling en de overgang voor het kindje is heel geleidelijk..
    Lijkt me zelf ook wel mooi, maar wil graag thuis bevallen en daar geen bad ;) Dus zal gewoon op bed worden :)

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zou het zelf ook willen maar helaas mag ik niet, ik ben heel veel bloed verloren bij de eerste zwangerschap ( moest drie zakken bloed hebben om bij te komen ) dus ik moet zowieso in het ZH bevallen en mag vanwege kans op infectie niet in bad bevallen ..

8. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    je kan toch ook voor thuis een soort bad huren??

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze vraagt toch over het ziekenhuis in bad bevallen? In ons ziekenhuis kan dit niet helaas. Wilde dit ook graag. Bij ons wordt het nu waarschijnlijk de baarkruk.

10. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Bij ons ziekenhuis mag het in ieder geval niet, het in bad bevallen. Het in bad de weeën opvangen wel maar VOOR het krijgen van persweeen moet je toch weer richting verloskamers....

11. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    Hey dames , wat leuk dat jullie voor een badbevalling kiezen :)
    Ik had er ook zulke posi verhalen over gehoort , tot het moment er was , ik heb een arbeid gehad van 8 uren en was enorm zwaar , na 4 uren mocht ik de douche in en daarna in het relaxbad met bubbels , maar kwam zenuachtig van het watergeluid en men cd tje met natuurgeluiden :) na half uur wenen en zagen mocht ik eruit en heb ik gesmeekt om een epidurale verdoving , ik was uitgeput en verging zowat van de pijn , 2 uur later een verdoving gekregen en moest dan nog een uur slapen omdat ik geen kracht ging hebben om te duwen ! Na het rusten mocht ik persen , op de stoel , wand met epidurale mocht ik niet in water ( wist dit niet en was men 1ste kindje en vas amper 18 ) hihi , toen 2 uren geperst! was een lastige bevalling , maar niet lastig genoeg ! Alles was de moeite waard! En ben blij dat ik het geprobeert heb onder water , maar ik kon het gewoon niet.. Nu ben ik terug zwanger en kies voor de epidurale:D
    Veel succes dames , ik heb gehoord dat je nadien veeel minder last hebt van de pijn als je onder water bevalt , ik daarintegen kon een week niet plassen zonder het uit te schreeuwen!! xx

12. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi muffinmeisje!!!

Bedankt voor je leuke reactie!!!
    Oh, mede door deze verhalen wil ik echt graag in bad bevallen.
    Hopelijk verloopt ook alles zo, dat het kan!
    Hopelijk mag je het de volgende keer ook weer zo doen.

Groetjes Claire

13. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Ik zou het ook best wel willen ervaren, alleen word dat dan vergoed of moet je dat zelf betalen?
    Ik heb echt GEEN idee hoe dat in zn werking allemaal gaat
    ben zwanger van mn eerste:) dus moet nog een hoop leren:p

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het schijnt dat je ook nog gebruik kunt maken van aromatherapie als je in bad bevalt. (Daar buiten ook, maar dan gebruik je het in een lampje of in massageolie).

15. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Als je thuis wilt bevallen en dat niet in je eigen bad kan, kun je een bevallingsbad huren (of kopen). Dit kan bijvoorbeeld via Welkom bij WaterOoievaar - Comfortabel Bevallen in Water! of Oerbron, centrum voor natuurlijke geboorte en ontwikkeling Zelf vond ik het vrij prijzig en het wordt volgens mij niet vergoed door je verzekering. Dat kun je voor de zekerheid altijd even uitzoeken natuurlijk, maar je moet wel een heel luxe pakket hebben, wil je dit vergoed krijgen denk ik.

Als je zelf voor een ziekenhuisbevalling kiest, terwijl daar geen medische indicatie voor is (dus een poliklinische bevalling), moet je daar ook een deel zelf van betalen en een deel wordt volgens mij wel door de verzekering vergoed. Of je dan in bad wil bevallen of niet, maakt voor de totaalprijs niet uit denk ik. Als je op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen, wordt dat volledig door de verzekeraar vergoed. Maar vaak heb je dan niet de mogelijkheid om in bad te bevallen, omdat je niet voor niets een medische indicatie hebt (voor een badbevalling moet alles over het algemeen wel normaal en soepel verlopen).

16. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik ben ondertussen 9 weken zwanger van mijn 2de kindje (ging iets sneller dan verwacht ;)) en heb deze week de intake bij de vk gehad. Zij vroeg gelijk of ik weer in bad wilde bevallen omdat dat haar en mij zo goed bevallen was de vorige keer. Dus als alles goed blijft gaan, mag ik over een tijdje weer :p En ik kan er nu serieus alweer zin in krijgen ;)

Deel Deze Pagina