Ik had een knip en aardig hechtingen. Was ook een poos pijnlijk en strak gevoel. Ik heb calendula creme gesmeerd. Na ongeveer een half jaar nergens meer last van.
Hier na flinke knip werkelijk prachtig gehecht. Dat scheelt vast al iets. Verder was advies kraamzorg om zodra de hechting eruit is de boel te masseren inderdaad (leuk klusje voor manlief). Dat mag hij vanaf dit weekend elke dag gaan doen tot ik het aandurf. Ik vind 7 weken al best snel. Denk niet dat ik dat durf. Edit: calendula inderdaad. Man masseert nu elke dag calendula emulsie. En over een tijdje pakken we het restje perineumolie er maar eens bij.
Ik was ook mooi gehecht, aldus de kraamzorg.. Misschien toch maar eens masseren met iets als ik het zo lees! Voel me verder prima, daarom durfde ik het ook wel aan.
Er is ook perrineum masage olie van wedela, (perrineum is gebied tussende vagina en anus) werd door mijn ha geadviseerd
Hier ook gehecht, en het voelt nog steeds anders aan. Vooral het begin voelt erg trekkerig aan, heel vervelend!
Logisch dat het pijnlijk is, de wond is pas net dicht en is nog stug. Duurt langer voor het weer flexibeler is. Hier is het nu behoorlijk goed. Ik voel wel stug weefsel dat van de scheur komt, maar zit niet heel erg in de weg. Het lukt hier beter dan ooit nu alles wat opgerekt is
De gynaecoloog gaf aan dat t normaal was en had als tip om glijmiddel re gebruiken en een beetje te persen op het moment dat de penis erin gaat. Maar eens proberen..
Ik voel het nu nog steeds, niet echt pijn maar ook niet geen pijn, zo er tegen aan. Het rare is dat ik aan de linkerkant geknipt en gehecht ben maar ik voel het altijd rechts. Niet echt pijn maar een raar gevoel, een trekkend gevoel?
Kijk het even een paar maanden (en een aantal keer vrijen) aan. Bij mij heeft het bij de oudste lang geduurd. Van 'niks doen' werd het niet beter. Door te vrijen wordt het wel soepeler. Maar tegen je zin vrijen is niks, dus probeer een balans daarin te vinden. Bij de tweede ben ik opnieuw geknipt en nu heb ik er echt vanaf de eerste vrijpartij gewoon geen last van. Sowieso niet meer, ook niet met lopen en weersveranderingen. Blijkbaar is lang last houden van het litteken van de knip niet 'iets wat erbij hoort', wat ik wel dacht. Trek dus wel even aan de bel als je over een paar maanden nog niet duidelijk verbetering merkt.
Ik ben ook flink ingeknipt en ruim een uur gehecht. Ik heb na iets meer dan 7 weken gemeenschap gehad en ik had totaal geen pijn. Moet ook wel zeggen dat het niet meer zo voelt als voorheen maar het viel me alles mee. We hebben wel extra glijmiddel gebruikt. Misschien dat dat ook helpt
Ik heb nog geen ervaring maar was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen - hier ook knip gehad en gehecht.. alleen.. de hechtingen waren los na 1 dag en nog een dag later zelfs eruit. Extra controles gehad en uiteindelijk leek het de vk beter om het niet opnieuw te hechten en het "gewoon maar" te laten genezen. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik minder last had bij het zitten maar heb nu geen last meer.