Laag HB na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door rijo, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik slik nu al een kleine week ijzertabletten om mijn ijzergehalte op te krikken (was na de bevalling 5.7), maar nu zijn we er vandaag achtergekomen dat er een verkeerd label op het doosje zit met daarop een verkeerde dosering... Ik had drie tabletten per dag moeten nemen, in plaats van een... :x Ik ben helemaal op, futloos, duizelig... Ik kan het geluid van de tv niet eens verdragen, laat staan dat ik me in staat acht om goed voor ons kindje te zorgen :( Ik zie als een berg op tegen het moment dat ik alleen met de kleine thuis ben. Gelukkig krijg ik hulp, daar ben ik erg blij mee. Vanavond ga ik (tijdelijk) starten met floradix, even wat extra's. IJzerrijk eten doe ik al, vitamine C neem ik ook. Wat kan ik nog meer doen om het gehalte wat vlot omhoog te halen? En hoelang duurt het voordat je je weer wat energieker gaat voelen?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben nog steeds niet de oude.. moet er eind juli weer voor naar het ziekenhuis. Ik slik nog iedere dag tabletten. Pak nu je rust, zolang je nog hulp hebt (tenminste dat lees ik in je verhaal) en zet het huishouden en evt bezoek op een laag pitje. Probeer je niet druk te maken en als je kindje slaapt, ga zelf dan ook even liggen. Ik heb inmiddels wel weer de energie om de dagelijkse dingen (werken, verzorgen, huishouden) te doen, maar het houdt hier ook nog niet over. Ik ben dan wel gestart met een HB van 4,3 en moest hiervoor ook langer in het ziekenhuis blijven. Sterkte!

3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik had een hb van 5 na de bevalling de eerste 2 weken wel moe geweest,
    Dus dan deed ik ook een dutje overdag na 2 w was het 6.1 en toen voelde ik mij al stukken beter. Ik heb geen tabletten geslikt want ik kreeg een allergische reactie op de tabletten.
    Nu heb ik er geen last meer van ook geen idee wat mijn hb is 6w verder nu.

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Bij volkoren producten vitamine c dingen drinken of eten. Dat neemt het beter op. Zo nam ik volkoren brood met kipfilet, paprika en roosvice multi.
    En een uur geen zuivel nemen.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Roosvicee ferro.

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Floradix helpt goed hoor. Ik zou nu even geen roosvicee ferro nemen, de floradix heeft nml. minder toevoegingen. Sterkte.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als je er van houdt iets met lever. Paté, smeerworst.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor alle tips! Ik slik nu inmiddels een aantal dagen 3 tabletten, ik gebruik floradix en ik eet ijzerrijk en ik merk dat ik langzaamaan in een opwaartse spiraal kom wat energie betreft (oké, de slapeloze nachten niet meegerekend haha). Heerlijk!

9. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh jeetje nu ik je verhaal lees moet ik de verpakking ook maar eens bekijken. Hier ook met 5.5 naar huis gegaan (had een liter bloed verloren) en neem er 1 per dag...

10. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier is t voorschrift ook 1 per dag, idd op de bijsluiter staat 3...

11. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Bij mij stond op het label 1-3 per dag.
    Ik neem er gewoon 3 per dag.

12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik neem de tabletten nu bijna twee weken (de eerste week dus 1, de laatste week 3) en ik neem twee keer per dag floradix (drankje) en ik voel me nu echt stukken beter!

Deel Deze Pagina