Hoi allemaal, Zodra jullie een positieve ovulatietest in handen hebben vrijen jullie dan meteen of de volgende dag. In de bijsluiter staat het een beetje vaag omschreven (althans dat vind ik). Graag hoor ik jullie ervaringen. gr vruchtje
hoi, heb net ook pas die testen in huis gehaald maar volgens mij is t dan wel de bedoeling dat t moet gebeuren, maar zeker weten doe ik t niet, och en die mannen vinden t toch niet erg om n keer meer of minder te oefenen haha.
Hoi vruchtje, Normaal de dag na de positieve test, maar mijn mannetje moest dit keer naar het buitenland dus liep het even anders; Op woensdagochtend 31 januari dit jaar had ik een mega positieve ovulatietest en diezelfde avond hebben wij sex gehad. Dit was maar eenmalig, omdat hij de volgende ochtend voor een aantal dagen weg moest... 1 februari was mijn eisprong. En zie, hartstikke zwanger! Kari
Nee dat meer of minder oefenen is niet erg hihi. Maar afgelopen rondes is het niet gelukt misschien teveel geklust. Maar de uroloog heeft tegen mijn vriend gezegd om voor ovulatie 3 dgn onthouding te hebben. Maar ben zo bang dat ik mijn ei dan misloop. Dus denk maar dat ik ga vrijen als ik positieve test heb en volgende dag anders weet ik het ook niet. Maar in mijn bijsluiter staat vanaf 24 uur na positieve test krijg je eisprong. Dus stel je test nu om 12. uur s'middags dan zou je pas uiterlijk morgenmiddag je eisprong hebben of in ieder geval binnen 48 uur dus dinsdagmiddag 12.oo uur. Snap je het nog pffff hihi. Ik denk dus dat je tussen maandagmiddag en dinsdagmiddag meest vruchtbaar bent maar zaad leeft weer langer dus daarom denk ik toch klussen zodra test positief is. sorry voor lange verhaal en thanks voor je antwoord. gr vruchtje
Kari ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Goed om zo een soort voorbeeld te zien. Ik ga ook maar gewoon de avond van de dag van positieve test sexen en we zien het allemaal verder wel. gr vruchtje
Gewoon op de dag van je positieve ovutest klussen. De zaadjes blijven wel wat langer leven..... Want het ligt er dus ook nog maar aan of je net het einde van je lh-piek te pakken hebt of het begin..... Veel klusplezier!
De eisprong is 12-48 uur na de start van je LH-piek. Als je een positieve ovu-test hebt kan het ook zijn dat je niet de start van die piek te pakken hebt. Wij proberen altijd wel gelijk op de dag van de positieve test te klussen, maar meestal ook 1 of 2 dagen erna nog.
Meteen op de dag van de positieve ovu test, én de dag erna van de eisprong. Als je de dag voor eisprong hebt geklust ligt er zeker weten een mooi pakketje zwemmertjes klaar op het moment dat je ei springt, en die zwemmertjes leven dan nog wel hoor. Maar op de eisprongdag weet je nooit hoe laat dat precies gebeurt, en een eicel leeft veel korter. Wij proberen het altijd nog wel op eisprongdag, je weet maar nooit of je nog op tijd bent. Maar de dag voor eisprong wordt door bovenstaande als een erg vruchtbare dag gezien.