Zwanger na IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roosje75, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hallo Meiden,

    Wij zitten in de 1e ronde met clomid en morgen moet ik nog 1x naar de gyn. Als alles goed is, dan moet ik morgenavond pregnyl spuiten en dan heb ik woensdag de eerste iui behandeling.

    Nu lees ik dat gemiddeld 3 tot 6 behandelingen nodig zijn om zwanger te raken en dat VEEL vrouwen zelfs na 6 behandelingen nog niet zwanger zijn.
    Ik vind het allemaal heel spannend en probeer positief te blijven, maar als ik dit lees ontmoedigd het me wel..

    Zijn er vrouwen die (redelijk) snel zwanger zijn geraakt met iui?
    Ik vind het zo tegenstrijdig; als de kans van slagen zo klein is, waarom doen ze dan zulke behandelingen? Of denk ik nu te negatief?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hai,

    ik ben met de 4de keer zwanger geraakt.
     
  3. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Proficiat Natasja, super!
    Hoeveel dagen na de inseminatie heb jij getest? Omdat ik gelezen heb dat pregnyl de zwangerschapstesten kan beinvloeden. Maar of dit waar is?
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je wel.

    Ja dat is zeker waar. zeker tot 10 dagen na de injecties. Ik teste op dag 17 na de pregnyl. (15 na eisprong)
     
  5. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Heeft je arts een datum aangeraden om te testen? En tot hoeveel dagen na de inspuiting heeft pregnyl invloed op de test?
    Sorry voor de vele vragen, maar ik vind het allemaal super spannend en wil natuurlijk niet te vroeg testen!
    Ben ik dan voor niks blij...
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vraag maar raak hoor!

    Nee, de papieren gaven aan 17 dagen na inseminatie te testen, maar mijn bruinverlies bleef uit.. dus teste ik eerder!

    Nou ik heb dat eens uitgeprobeerd, ik had na 12 dagen na de pregnyl geen posi test ervan.
     
  7. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Ok, bedankt voor je antwoorden!
    Dan weet ik dat ik niet voor 15 september hoef te testen, mocht ik niet ongi worden..
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes! spannende tijden!
     
  9. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Dat zeker!
    Bedankt!
     
  10. ik heb deze maand ook mijn eerste IUI behandeling gehad. wil ook zo snel mogelijk testen maar wacht maar gewoon 2 weken na de behandling af (dan moet ik dus ongie worden) en die dag ga ik testen...a.s. zaterdag!
    zie je tegen de inseminatie op roosje75?
    rachel
     
  11. hippel

    hippel Actief lid

    4 mrt 2007
    210
    0
    0
    Hallo
    ik ben met de 6e IUI zwanger geraakt! Succes meid
     
  12. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hai Rachel,

    Spannend zeg, dat je zaterdag kunt testen! De week zal wel heeeel langzaam gaan voor jou..
    Ow, wat zul jij zenuwachtig zijn; 20x per dag naar de wc om te checken.. of valt het toch wel mee?

    Ik zie op zich niet op tegen de inseminatie. De arts heeft het me uitgelegd en ik heb het er graag voor over!
    Hoe vond jij de inseminatie? Pijnlijk of viel het toch wel mee?
     
  13. hi roosje75
    leuk een berichtje van je! ik ben inderdaad ontzettend gespannen, en de week duurt héél lang! maar ik voel helemaal niks en dat maakt me ook erg onzeker. (geen zwangerschapsdingen).
    als ik ongesteld word voel ik het gelijk s'ochtends al, ik ben er altijd heel ziek van, dus ik hoef niet te checken;)
    de inseminatie valt reuze mee! ik ging liggen en dacht: nu ga ik iets pijnlijks voelen, maar toen zei ze: je bent klaar!
    dus ik voelde er helemaal niks van, je hoeft er niet tegen op te zien. we moesten alleen een uur wachten, en dat is wel vervelend. want je weet natuurlijk niet wat je te wachten staat. maar geen zorgen hoor!
    rachel en veel sterkte!
     
  14. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    wauw, proficiat!
    bedankt..
     
  15. hebben onze berichtjes elkaar nou gekruist roosje75? had een berichtje geplaatst..
    moet dit hier ook allemaal nog een beetje uitvinden...hihi
     
  16. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Ja volgens mij wel... Zit op mijn werk en kan maar af en toe effe kijken en schrijven hier :) :)

    Mijn vriendin had ook helemaal geen zwangerschapssymptomen. Echt helemaal niks; nog geen burpje of krampje. Dus misschien is dit in jouw geval ook een heel gunstig voorteken! Ik hoop het voor je..

    Diezelfde vriendin (we werken ook samen) adviseerde me om na de iui op mijn kop te gaan staan.. whahahahaha.. De vrouw van een collega van een vriend van haar broer.. (je kent het wel) had dit gedaan en was toen zwanger geraakt. En ja, zij waren ook al jaaaaren bezig om zwanger te raken!
    Ja ja, het zal wel! Ik zie me al een handstand maken in mijn blote kont whahahahaha! Brengen ze me gelijk door naar de psychiatrische afdeling!

    Nou, ik ben weg. Moet over een kwartiertje in het zkh zijn voor de fm en dan hopen dat het klaar is voor de iui woensdag!

    Veel succes meid en hopelijk word je knalroze!
     
  17.  
  18. oeps ging wat fout! ik had net een heel verhaal geschreven.. nou even overnieuw:

    Hi Roosje75 :)

    dank je voor je berichie! leuk! ja dat op zijn kop staan, had ik ook vaker gehoord, dus ik tegen mijn man, na de seks: komop, houd mijn voeten eens even vast in de lucht..! en ik proberen om op mijn kop te staan hahaha. en na de IUI zei ik tegend e gyn: is het niet beter als ik even blijf liggen? ze zei: nee hoor, je kan gewoon opstaan. en dat voelde niet goed natuurlijk, want ik wilde met mn beentjes in de lucht haha. dus ik snel naar de auto en ben daar een beetje gaan liggen met devoeten op de dashboard. meman zei: doe nou normaal dat helpt echt niet, dat zei ze toch whahaha. als ik er aan denk moet ik weer lachen....!

    vind je het vervelend om een collega te hebben die wél zwanger is geworden en jij (jullie) al zo'n tijd bezig zijn? of heb je daar helemaal geen last van?
    en hoelang zijn jullie bezig voor een kindje?

    maar wel fijn dat die vrouw van een collega van een vriend haar broer zwanger is na jáááren!

    liefs rachel en werkse vandaag!
    ik ga zo wat (muur)verf kopen en beginnen met schidleren
     
  19. Roosje75

    Roosje75 Fanatiek lid

    1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hee Rachel,

    Whahahaha, ik ken het! Wij hebben een schuin dak op de slaapkamer en na het klussen ga ik dan met mijn voeten omhoog; kan ik me lekker afzetten tegen het schuine dak! Whahahaha.. lachen! Als mijn vriend dan van de badkamer komt; ligt ie altijd in een deuk! Tja, denk ik dan; berg af is gemakkelijker dan berg op -;) Hihihi..

    Nou, eerlijk gezegd kan ik het van de ene gemakkelijker 'hebben' dan van de andere; als ze vertellen dat ze zwanger zijn.
    Vooral diegenen die er maar aan hoeven te ruiken en dan direct zwanger zijn...aaargggghhhh! Het is niet dat ik het ze niet gun, helemaal niet, maar waarom zij wel? Egoistisch, he? Ik weet 't, maar kan er echt niks aan doen! Ik ben dan echt wel heel blij voor ze! Maar dan voel ik me ook wel een beetje zielig; en ik dan? Ow, dat klinkt wel erg he? Als ik dat zo schrijf... Foei!
    Hoe ga jij daar mee om? En hoe lang zijn jullie al bezig?

    Ik hoorde gisteren trouwens dat je na een iui niet hoeft te blijven liggen omdat het dan direct op 'de goede plaats' ingebracht wordt, terwijl het zaad na het klussen nog een heel eind moet zwemmen. Maar ik denk dat ik mijn voeten ook op het dashboard leg... voor de zekerheid...

    Heb gisteren de laatste fm gehad; zag er heel mooi uit. Alleen het slijmvlies was nog wat dun, dus werd het 1 dagje uitgesteld. Nu moet ik vanavond om 23 uur pregnyl spuiten en donderdag om 11 uur iui..
    Wij zijn vanaf oktober bezig, vanaf december via gyn. (Vanwege eerdere miskraam en buitenbaarmoederlijke zwangerschap en verwijdering van ei leider tijdens een vorige relatie, 5 jaar geleden!)

    Maar goed, genoeg over mij! Hoe gaat het met jou? Ben je volop aan het klussen dat je verf bent gaan kopen? Of ben je de babykamer alvast aan het schilderen -;)! Ik zie dat je nog 4 dagen moet wachten; ik duim voor je dat je een positieve test hebt dan! En ik duim voor je dat je je zenuwen een beetje onder controle kunt houden!
    Dju, ik krijg al zenuwen als ik alleen maar aan jouw situatie DENK!

    Heel veel succes en schilder ze!
    Tot snel!

    xx
     
  20. hallo roosje75
    haah je maakt me wel aan het lachen hoor hihi!
    wij hadden in ons vorige huis ook zo'n schuin dak, en als me manetje me voeten dan omhoog hielt, dan stond hij precies tegen dat schuine dak voor het raam hahaha.
    ja miscshien heb je wel gelijk, de zwemmers zitten natuurlijk meteen goed, maar ik vraag me dan af..waarom bijten ze dan niet meteen? het is toch iets van de natuur? het lijkt wel of we met hele rare dingen bezig zijn terwijl we gewoon een kindje willen..mff..
    wij zijn begonnen in juni 2006, dus nu ruim een jaar. maar we waren al eerder naar de dokter gegaan, want we dachten: kan toch nooit kwaad.. maargoed dat we dat gedaan hebben want me man heeft dus te trage zwemmers. hoeveelheid hebben ze niet gezegd.

    maar tsjjonge wat heb jij al veel meegemaakt zeg! en miskraam, die bbzw, en een verwijdering van je eileiders. heb je dan ook een verminderde kans op zwangerschap? of heeft dat er niks mee te maken..?

    ja ik ehb de babykamer al af! nee hoor.. we zijn net verhuist maar het huis is oud en er moet veel geschildert worden, dus heb net de keuken gedaan (incl plafond) en een deel van de hal. ben dus tevreden:)

    oooh ik ben ook zoo benieuwd of ik zwanger ben...! denk je dat ik vandaag al een testje kan doen;)?

    liefs!
     

Deel Deze Pagina