Vrijen na de bevalling: ervaringen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MacG, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik weet dat er al meer topics over zijn maarrrrrr: wie hadden er nu ook erge pijn bij het vrijen? En zijn jullie daarmee naar de huisarts geweest? Wat zei die ervan? Krijg je dan smeersels mee, of alleen het advies probeer het nog een paar maanden??

Ik heb voor vrijdag een afspraak, dus het lijkt me fijn nog wat ervaringen van anderen voor die tijd te horen.

Ik heb zelf het idee dat er best veel littekenweefsel aan het begin van de vagina zit, wat misschien de pijn veroorzaakt.

2. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    dag,

ik had heel erg pijn..ben daarmee ook naar de huisarts geweest..ze zij dat ze niets kon vinden en dat ik het een paar maanden nog moest proberen. Als het echt niet ging, moest ik terug komen om te kijken of er littekenweefsel zat. Ik ben nog niet geweest daarna, maar heb nog steeds erg last. we proberen steeds wat meer zeg maar. oww..we zijn nu al 7 mnd verder..

3. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hallo!
    Ik heb dat ook! Ik ben ermee naar de gyn geweest en hij heeft even gekeken en bij mij is er inderdaad littekenweefsel wat in de weg zit. Nou was zijn tip, op het moment dat je partner naar binnen wil moet je persen alsof je m eruit wilt persen en moet hij m er induwen en dan verlicht dat al een stuk. En dat moest ik even uitproberen en als dat niet lukt of ik bleef te erg last houden zou hij me opereren om het littekenweefsel weg te halen. Nou helpt het inderdaad wel een beetje maar het doet nog steeds veel pijn. maargoed ik ben nu weer zwanger zoals je ziet dus kijk ik het aan hoe het daarna is. als ik mazzel heb scheur ik op dezelfde plek en kunnen ze t gelijk even weghalen :) maar ik zou er gewoon even mee naar de gyn of ha stappen. want t is zonde het beinvloed toch je seksleven.
    succes groetjes bloem

4. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi,

Hier heeft het ook een hele tijd geduurd hoor voor het een beetje pijnloos werd.
    Ik ben na iets van 8 maanden uiteindelijk toch maar een keer naar de huisarts geweest, maar zij zag eigenlijk niets. De knip was mooi geheeld. En verder zag het er gewoon goed uit allemaal. Hooguit een beetje een schimmelinfectie. Dus een vaginale pil meegekregen en daarna moest het wel over zijn.
    Nou ik moet zeggen na die zetpil is het zeker een heel stuk beter geworden. Nu doet het nog een klein beetje zeer, maar we gaan eindelijk in de goede richting. Ik heb nu weer goede hoop (is wel anders geweest namelijk.... dacht dat het nooit meer goed zou komen).
    Dus misschien met 1 jaar in totaal dat het dan helemaal goed is (had nooit verwacht dat het zo lang zou duren).

5. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik ben net met een spiegeltje in de weer geweest, en ik zie wel degelijk een soort extra flapje, vlak bij de ingang. Verder zitten er alleen wat bultige dingen.

Ik zie er echt als een berg tegenop om naar de huisarts te gaan, maar ik ga toch maar denk ik...

Ik heb nu ook zoiets van het komt nooit meer goed, dus het is fijn te horen dat het wel steeds beter gaat bij jullie.

Trouwens die tip van het persen kende ik al, dat hielp dus niet veel jammer genoeg.

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik heb van de huisarts een vaseline met verdovend iets erin meegekregen...is wel niet zo romantisch want je moet het een half uurtje van te voren smeren...maar het hielp wel ! na een paar keer met smeerseltje lukte het ook zonder smeerseltje :D

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier heeft t ook zeker iets van 8 maanden geduurd voordat het lukte en t niet meer zo pijnlijk was (was ook heel erg gescheurd tijdens de bevalling) t deed nog wel een beetje pijn, maar hoe meer we "oefenden" hoe minder de pijn werd en uiteindelijk weg was, ik had op aanraden van de gyn vaseline/lidocaine zalf gebruikt (verdooft)...

8. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ja precies zo heet het !...kon niet op de naam komen ;)

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ohja die vaseline/lidocaine zalf kan je zonder recept halen bij de apotheek...dus hoef je niet eerst naar de huisarts ...

10. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Tja, als er iets weggehaald moet worden dan kan ik er maar beter van af zijn. Ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen: oefenen, smeren of naar de gyn... We gaan het morgen uitvinden...

11. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Nou de huisarts moest ook concluderen dat het daar anders zit dan anders... Ik baal als een stekker. Ze gaat contact opnemen met een gyn om te vragen wat het beste plan is. Ik denk dat die gyn dan zegt dat ik zelf maar even langs moet komen. Bah!

12. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    owww wat vervelend voor je MacG!!!
    Ik ben dus bang om langs te gaan!! wat moet ik doennnnn..
    Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen.

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wilde ook even reageren.. Ik ben ruim 2 jaar geleden bevallen en de sex was niet leuk meer. Het deed gruwelijke pijn bij mij. Het zit bij mij waar ik ingeknipt ben zeg maar. Dus 2x bij de ha hiervoor geweest (1ste x idd iets voor schimmelinfectie gekregen) maar het bleef erg zeer doen. De 2e x heeft hij gekeken, maar zag niet veel bijzonders wat hem betreft, dus kreeg ik een doorverwijzing mee voor de gynae. Ik ben dinsdag geweest, kreeg wat vragen (of ik evengoed sex had met die pijn etc) en of ik het ook voelde als we geen sex hadden. Dit is dus het geval, want als ik hurk oid en het 'trekt' wat omwijd 'daar' dan doet het ook al zeer.. Zij heeft mij een hormoonzalf meegegeven (waar het vrouwelijk hormoon oestrogeen in zit) en ik moet er 3 weken smeren. Daarna terugkomen en kijken we verder. Toen ze me nakeek, zei ze dat het haar niet verbaasde dat ik er pijn had want mijn weefsel was te dun en te zacht (ofzo) en geïrriteerd. Ik hoop nu echt dat dit gaat werken. Wil ook wel weer eens gewoon spontane lekkere sex ;)

14. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    @patroechka, jeetje wat vervelend!!.. Ik hoop dat het goed komt!!

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook!! Ingeknipt ca 3 maanden geleden en nog steeds last. in het begin bij de ingang ook een soort van wild vlees/ flapje en binnenin voelt een stug strengetje. Bij de nacontrole van de VK zat er ook nog een open plekje bij het litteken en zij verwees me al door naar de huisarts. Gewoon doen!! Ik scheet ook 10 kleuren, maar hiermee doorlopen wil je ook niet, toch? dan maar even open en bloot...
    Bij mij bleek het litteken dus slordig genezen. Kun je verder niks aan doen, maar je bent er dus wel mooi klaar mee. Ik heb hydrocortison crme meegekregen en dat moest ik aan de buitenkant en aan de binnekant op t stugge weefsle meren. 3 weken later wa het al een stuk dunner en soepeler en minder gevoelig! Zelfs het flapje lijkt veel kleiner te zijn!! Nu weer 3 weken doorsmeren en als het niet over is kunnen ze er een hydrocortison injectie in zetten (dat klinkt iest minder fijn...) en zo nodig nog terug naar de gyn en dan kan die het onder plaatsekijke verdoving wegsnijden. toch heeft dit schjnbaar geen voorkeur want dan maak je een nieuw litteken wat ook weer hard kan worden enz...
    Maar waarschijnlijk kun jij er met een een creme vanaf komen! Is de moeite van het proberen waard, toch??

Laat je weten wat je doet??

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Jeetje wat een nare ervaringen hebben sommige van jullie!
    Niet echt leuk zeg!
    Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan komen !
    EN schaam je niet bij de huisarts.. Daar is hij/ zij voor toch?
    Ik heb er al een aantal keren weer bloot gelegen.
    En had ook nog een huisarts in opleiding.. Hmmm en de huisarts er ook nog op de neus bij..
    Want ik had lang klachten.. Vorige week hebben ze er nog een inwendige hechting uitgehaald.
    Die hield nog een klein wondje open, en het stonk vreselijk.

Eergister (6 weken na de bevalling) voor het eerst weer sex gehad.
    Het voelde goed. Niet pijnlijk.
    Ik ben niet geknipt maar gescheurd.
    Heb 6 uitwendige hechtingen gehad en nog een aantal inwendig.

17. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Even off topic, je tekst onder aan de ticker klopt niet. Tenzij je zoontje in de toekomst is geboren?
    Misschien lees ik het verkeerd dan heb ik niks gezegd!

18. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Nou dames, Ik heb goed nieuws!! ik hoef niet meer langs de HA..
    :)

19. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Oh? Kan je er misschien iets meer over vertellen? Ging het vanzelf beter?

En Patroeska en Druif, is er bij jullie al meer verbetering?

20. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Bij was het geval, dat het niet helemaal lukte. :(
    Omdat het pijnlijk was hield ik het denk ik tegen. maar nu gaat het beter en minder pijnlijk.

Deel Deze Pagina