Hallo, Nou titel zegt het al dus. Als je bevallen bent en je gaat naar huis. Wat heeft het kindje dan allemaal aan en om? Heeft hij dan en een rompertje en een setje kleding aan en een jasje? Ik beval als het goed is in september, een jasje is dan sowieso niet nodig lijkt me? Ze zitten toch ook in een wikkeldoek in de maxicosi, wat voor een kun je daarvoor gebruiken dan? Misschien beetje stomme vraag, maar ik heb eerlijk gezegd echt geen idee namelijk
Kleding + jasje / vestje + mutsje, de baby kan zich nog niet op temperatuur houden zoals wij dat kunnen
Nee dat wist ik, maar als er ook nog een wikkeldeken omheen komt is een jasje misschien te warm vroeg ik me af..
Inderdaad baby's kunnen zich dan nog niet warm houden zoals wij dat kunnen. Kleding, sokjes/slofjes, jas/vest, mutsje, deken/wikkeldoek
Baby's doe je altijd nog een extra laagje aan ... Dus wij in een shirt baby een vestje... Romper, sokjes, mutsje, broekje, shirtje en vestje en in de maxi cosi zak.
Idd, altijd 1 kledingstuk meer dan je zelf aan zou doen. Wij hebben; romper, broekje, shirtje, vestje (eventueel), sokjes, mutsje en een wikkeldeken. Ik ben eind juli uitgerekend en twijfel over het vestje. Hangt ervan af hoe warm het is. Als je met de auto terug gaat, ga je ook niet met de ramen dicht zonder airco zitten. Dus kleed je kindje goed warm aan. Maar september is nu net een rare maand qua weer, dus neem gewoon alles mee, ze zullen je daar wel vertellen wat je kleintje aan moet.
Wij hebben een romper, broekje, truitje, sokjes, mutsje en een wikkeldeken. Ik ga voor die eerste weken geen jasje aanschaffen want volgens mij zit dat nooit lekker bij zo'n klein hummeltje, als je hem of haar uberhaupt erin gewurmd krijgt. Oh ja, wij zijn half oktober uitgerekend.
Ohja je hebt natuurlijk ook de maxicosi zak nog! Die was ik even vergeten. En inderdaad, ik kan het in het ziekenhuis ook vragen, maar dan weet ik in ieder geval wat ik allemaal mee moet nemen.
Ik heb ook geen jasje in mijn tas zitten voor de kleine. Wel standaard kledingpakketje dan (romper, broekje, shirtje met lange mouwtjes, sokjes en mutsje) en dan een wikkeldeken en de zak van de maxi cosi. Ben in juli uitgerekend, dus ik neem aan dat dit toch wel voldoende moet zijn...?
Zie dat wij even ver zijn! Ik denk ook wel dat dat voldoende is. Heb de voetenzak hier ook liggen trouwens, misschien dat die ook meegaat. Maar als ik nu naar buiten kijk en ik zie de wind en de regen, kan ik beter een skipak meenemen
Idd, op de dag af ook nog eens! Skipak zal ook niet misstaan met dit hondenweer nee, haha! Maar ik heb iig 2 pakjes ingepakt in mijn tas, op de andere zit een soort vestje. Die kan ik er altijd nog overheen aan doen als het echt nodig is. Maar ik denk ook niet dat het nodig is. Die maxi cosi zak is ook best dik en de wikkeldeken is ook vrij warm. Daarbij is het stukje van ziekenhuis naar auto echt maar een hondenstukje van een meter of 10 en thuis staat de auto nog net niet binnen (eigen parkeerplaats voor de deur, max 2 meter). Maar beter teveel dan te weinig!
Ik heb in de tas een romper shirtje broekje slofjes mutsje en een omslagdoek. Ik heb bij mijn andere kinderen nooit meer nodig gehad. Mijn oudste is met -15 geboren maar ook niet meer aan gehad.
Onze dochter is van eind oktober en ook wij haar haar geen jas aan. Ze lag in een mega dikke voetenzak in de maxi cosi. Zo eentje die gevoerd is met schapenwol. Mutsje op en een paar meter naar de auto.
Iig niet EN een wikkeldoek EN de maxicosi zak. Maxicosi zak is echt superwarm en zat er hier echt alleen in de winter op. Die dingen zijn echt bloedheet.. En daarnaast, het gaat alleen om het kleine stukje van ZH naar auto en van auto naar huis he. Een maxicosizak ik echt overbodig. Is meer bedoeld om te grbruiken als je met autostoel op wandelwagen gaat wandelen. Hier geboren in april toen het erg warm was. Rond de 25 graden. Ze had een gewone set kleding aan met daar overheen een vestje met muts. Er lag en wikkeldeken onder maar dat was echt te warm. Die lag dus open geslagen. Ik zou dus gaan voor vestje/jasje icm met wikkeldeken. Wikkeldeken kan je bij warm weer open laten. Of alleen het boven gedeelte waar het jasje zit open laten.
Onze zoon is van half september. Wij zijn 's nachts met hem naar huis gereden, graad of 10 denk ik. Hij had een romper aan, broekje, truitje mutsje en in de voetenzak van de maxicosi. Vergis je niet in de naam: ze liggen er tot hun kin in en ook rondom het hoofdje zit een soort capuchon. Onze zoon is er de hele winter bezweet uitgekomen Warm zat hoor. Over de lodgers e.d. hoor ik hetzelfde.
Hier op 10 juli vorig jaar bevallen. Prachtig warm weer, rond 24 graden. Wij mochten na een nachtje bloedsuikers prikken smorgens naar huis. Zoontje droeg een romper met korte mouwtjes, broekje met sokjes er aan vast, een truitje, mutsje, een vest en in de wikkeldeken. Hij had moeite zichzelf warm te houden de eerste dagem.
Ik vraag me af hoe het dan zit als je thuis bevalt? Wat krijgt de baby dan aan, je blijft dan immers, als het goed is, thuis?
Mijn zoontje had aan: Romper met korte mouw broekje sokjes slofjes en een vestje. ( geen mutsje hij was immers al 2 weken oud en het was 30 graden buiten toen we naar huis mochten )
Gewoon hetzelfde. Alleen zonder jasje/vestje. Dus romper, broekje, shirt, sokjes, mutsje en vaak eerste dagen nog wikkeldoek.