vrijen pijnlijk (tijdens vruchtbaarheid???)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Female, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

hihi wat een leuke reacties allemaal zeg!

ok de meesten zeggen dat het dus komt als je vruchtbaar bent... Hmmm dan heb ik helemaal op het juiste moment geklust ... maar het vreemde is........... ik heb deze maand helemaal geen cervixslijm gehad (ja eergister, een heel klein beetje rekbaar slijm)... Terwijl dat ei onderhand toch echt wel eens gesprongen moet zijn?! snap echt niets meer van mijn rare lijf...

enne @ elfje: jij zei dat het juist is als je NIET vruchtbaar bent. maar betekent dat dat je altijd pijn kan hebben op niet-vruchtbare dagen? heb nl nog nooit eerder pijn gehad!?!

liefs female

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Ik heb het ook wel eens gehad.
    Die maand voelde ik 100% zekers mijn ei, dus mannetje verleid ( is nooit zo moeilijk) maar ik heb het geweten.

Ook bij mij was het toen niet prettig, dus was au au en doorgaan, doorgaan want ei komt eraan tegelijk.
    We hebben er een hoop lol over gehad.

Groetjes Monique

3. Niet meer actief

Ik heb dat alleen maar NA mijn eisprong.
    Zoals elfje zegt; dan voelt het gesloten.

Nooit na mijn menstruatie of in mijn vruchtbare periode.
    Dan gaat het juist allemaal lekker soepel ;)

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    dit vond ik over de baarmoedermond rond de eisprong:
    Rond de eisprong wordt de baarmoedermond zacht, opent hij zich zodat de zaadcellen doorgang krijgen en wordt hij moeilijker bereikbaar. Hij stijgt immers waardoor de afstand van vagina tot aan de eileider, die de zaadcellen voor de bevruchting moeten afleggen, korter wordt.

dit vond ik over de baarmoedermond na de eisprong:
    Dit geel lichaam produceert progesteron. Dit hormoon stimuleert het baarmoederslijmvlies zich klaar te maken voor de innesteling van de bevruchte eicel. Het baarmoederhalsslijm vormt een slijmprop en de baarmoedermond zelf zakt terug, sluit zich en wordt hard. Het progesteron veroorzaakt een duidelijk waarneembare temperatuurstijging na de eisprong, maar heeft eventueel ook andere gevolgen voor het lichaam van de vrouw, zoals het opspannen van de borsten, zich gejaagd, prikkelbaar of humeurig voelen, het uitbreken van huiduitslag, enz.

liefs elfje

5. Wen

Wen Actief lid

hoi hoi,

Ik heb het ook heel fijn. errug vervelend.
    Ik heb het een keer aan mijn huisarts gevraagd en die zei dat het rond de eisprong inderdaad erg gevoelig kan zijn.

Als ik mijn ovulatietest moet gelovern was het bij mij voor de eisprong erg gevoelig.... maar uit de verhalen hierboven begrijp ik dat het eigenlijk erna is..... :rolleyes:

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik had dat gevoel toen ik dezekeer zwanger was en het nog niet wist, dus no gniet overtijd was, maar misschien een andere soort pijn dan jj ervaat dan, maar k denkd at mijn baarmoeder toen al verkrampte bij opwinding, wat ik nu ook heb maar dan erger.

7. Female

Female Niet meer actief

dankje voor het opzoeken elfje!

Fijn te horen dat het dus toch niet zo'n heel domme inbeelding was :oops: en dat meer meiden hier last van hebben...

liefs!

Deel Deze Pagina