Vrijen zonder condoom na bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Female, 9 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi!

Onze zoon is nu bijna 4 weken oud. 2 weken na de bevalling hebben we voor het eerst weer gevreeen. Ik had er erg veel behoefte aan en vloeide niet meer veel. We hebben met condoom gevreeen en het ging prima. Ik had een heel klein scheurtje in mijn rechterschaamlip, maar geen knip, hechtingen of wat dan ook... Van het scheurtje heb ik ook helemaal geen last meer.

Op voorschrift vd gynaecoloog ben ik al snel begonnen met de het slikken vd Minipil (ivm borstvoeding). Ze zei dat ik na 3 weken slikken helemaal veilig zou zijn. Ik heb de pil nu 3 weken geslikt. Ik vloei echt nauwelijks meer. In mijn inlegkruisje zeg maar, nooit meer bloed. Alleen wat heel licht bij het afvegen na plassen, maar echt heel weinig en het is oud bloed...

Wat denken jullie, zouden we nu ook zonder condoom kunnen vrijen?

2. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    mmmm... als de HA het zegt.. maar ik zou even wachten tot na de stopweek en kijken of je menstruatie op gang komt. Want als dit niet het geval is en je hebt zonder condoom gevreeen vraag je je misschien wel af of je zwanger bent..

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik weet het niet meid maar ik zou het zelf echt niet doen! Je bent nog steeds super vruchtbaar en het lijkt me dat de pil pas echt werkt na iig 1 maand gebruik. Zou echt nog even wachten voor de zekerheid.

4. Female

Female Niet meer actief

Even tussendoor: ik slik dus de minipil en deze heeft geen stopweek, je gaat dus gewoon door met de nieuwe strip. In de gebruiksaanwijzing staat dat je na 7 dagen al safe bent, maar gyn had verteld 3 weken. Die 3 weken heb ik nu dus geslikt...

5. emmie

emmie Niet meer actief

DAN ZAL HET WEL SAFE ZIJN TOCH? ALS DE GYN 3 WEKEN ZEI, ZOU T WEL KLOPPEN TOCH, EN ALS JE HET NIET VERTROUWD, DAN NOG MAAR FF MET RUBBERTJE TOCH? WANT ANDERS ZUL JE NET WEER ZIEN..........

6. wendy22

wendy22 Lid

5 jan 2007
    75
    0
    0
    nagelstyliste
    almelo
    zou er toch nog even voorzichtig mee zijn mijn schoonzusje was ook binnen een maand weer zwanger

7. Female

Female Niet meer actief

@ Wendy; met gebruik van voorbehoedsmiddelen? :confused: ... Pfff dat is vlug zeg... :(

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    en anders klaag je de gyn aan.. ;)

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Volgens mij kan het geen kwaad even voorzichtig te blijven. Als je nog een beetje bloed dan is alles nog niet 100% hersteld en weer het oude.
    Maar ik begrijp uit je verhaal dat jeliever het antwoord 'ja' hoort! Als het voor jou veilig voelt zou ik dat doen.
    Persoonlijk zou ik even geen risico willen lopen en al helemaal geen zin hebben in de onzekerheid of het nu wel of niet zo is. Gewoon genieten van je kindje en je mannejte lijkt me belangrijker dan me druk moeten maken over een niet geplande volgende zwangerschap.

10. Female

Female Niet meer actief

@ pienie; het is zeker niet zo dat ik alleen 'ja' wil horen hoor... ;) Anders had ik de vraag niet hier neergelegd. En wat je zegt over dat beetje bloedverlies is idd waar, mss nog even wachten tot het weer voor de volle 100 % de oude is.... Zal toch niet lang meer duren... En condooms zijn ook geen ramp hoor. tuurlijk, liever zonder, maar met is ook niet erg. voorlopig heb ik nl even meer dan genoeg aan mijn 2 mannen ;)

11. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Haha, ik bedoelde het ook niet rot hoor. En ik snap wel dat je liever gewoon zonder condoom wilt (ik vind het ook nooit zo'n prettige onderbreking...).
    Ik hoop voor jou dat het snel helemaal over is, zodat dit helemaal geen vraagstuk meer voor je is!

Deel Deze Pagina