hallo allen, ik heb een vraagje. we weten sinds gisteren dat we zwanger zijn, en hebben het gisteravond met kadootjes verteld bij de opa en oma to be. (bij de schoonouders met 2 mokken waarop liefste opa/oma staat, en bij mijn ouders met een boek van nijntje genaamd 'opa en oma pluis'.) de reacties waren erg leuk! schoonmoeder vluchte naar boven voor een kadootje dat ze al 9 maanden had. dat terwijl we pas vanaf september aan het proberen zijn. terwijl vader lachend feliciteerde. mijn moeder vroeg 3 keer bevestiging en begon lachend te huilen, vader deed ongeveer 't zelfde! erg leuk dus ! nu vraag ik me af wat andere mensen doen. hoe snel vertellen jullie de buitenwereld over jullie zwangerschap? na 10 weken? in de derde maand? eerder...later? groet, Cat
Wij hebben omdat we zwanger zijn geraakt middels een icsi behandeling dezelfde dag als dat we de uitslag kregen vna het ziekenhuis, iedereen gesproken en is het al bekend bij de buitenwereld...Alleen op mijn wekr weten ze het nog niet allemaal, alleen directe collega's.. Iedereen wist dat we bezig waren met de ICSI behandeling en iedereen wist ook wanneer we de uitslag kregen, dus we zouden hoe dan ook telefoontjes gaan krijgen.. Je loopt risico dat het misgaat, maar vind je het fijn dat mensen je kunnen steunen of verwerk je zoiets liever alleen? Dat zijn vragen die alleen jij kan beantwoorden. Afhankelijk van het antwoord zou je kunnen kiezen om het aan mensen te vertellen of niet..
De eerste keer hebben we het verteld met 7 weken omdat ik toen net een andere functie had op mijn werk die ik niet zou kunnen blijven doen met minder uren. Bij deze zwangerschap hebben we het met 6 weken verteld omdat mijn schoonvader ernstig ziek was en we de (ijdele) hoop hadden dat het hem nog wat op zou peppen... Helaas is hij 3 weken later overleden...
wij hebben het de ouders met een week of 7 verteld en de rest vd wereld na de termijnecho langzaam maar zeker op de hoogte gesteld, dat was met 10 weken, op mijn werk heb ik het met 14 weken verteld.
Ik heb het aan familie vrij snel verteld. Ik was goed misselijk en moest braken. Lag weken in bed of op de bank, dus ze wisten het ook al... Alleen durfden ze het zelf niet te vragen.. En ook omdat we van te voren wisten dat het ons laatste zou zijn, wilden we vanaf het begin ervan genieten en zonder geheim moeten houden.. Liefs Jeanney
Bij een week of 5 wisten mijn ouders het.. en een goede vriendin van me.. Bij 8 weken mn manager en afgelopen woensdag de rest van het team verteld. Eerste kerstdag mn schoonouders, (ook) met "Opa en Oma Pluis".. Oma moest volgens mij even een traan wegpinken, haar oudste kinderen zullen waarschijnlijk geen kinderen krijgen ( nemen.. zeg maar) Mijn broer wil ik het vertellen en mijn pake ( moederskant) en beppe (vaderskant). We hopen hen binnenkort te zien.. We vinden het geen nieuws om via de telefoon te vertellen..
Aan (schoon)ouders, broers en zussen meteen dezelfde dag (was mijn verjaardag), op mijn werk met 8 weken, goede vrienden met 9 weken en de buitenwereld na 1e echo (12 weken).
Aan (schoon)ouders trouwens d.m.v. een boekje 'de liefste opa/oma, dat ben jij' en de broers/zussen d.m.v. een zakje met roze/witte/blauwe hartje-snoepjes. Erg leuke reacties!
Mijn moeder en schoonouders vertelt met 7 weken (het was kerst vorig jaar, anders hadden we het waarschijnlijk eerder verteld). Mijn beste vriendin heb ik het met 10 weken verteld, mijn werkgever met 11 weken (had geen keus, kon niet volledig werken door de vermoeidheid) en de rest van de wereld met 13 weken (na de nekplooimeting)
Wij kwamen erachter 2 weken voor we op vakantie gingen. Toen hebben we het nog niet verteld, was wel erg vroeg, naar ons idee. Na onze vakantie waren mijn ouders op vakantie, dus uiteindelijk hebben we het pas met 12 weken verteld. De dag daarna gelijk ook aan de rest van de wereld. Alleen de opa en oma van mijn man wisten het eerder. Zijn oma was heel erg ziek en we waren bang die zij het einde van onze vakantie niet zou halen en wilden toch graag dat ze het wist. Nu ziet het er zelfs naar uit dat ze haar achterkleinkind nog zal ontmoeten, dus dat viel uiteindelijk gelukkig erg mee!
We hebben het verteld aan de ouders en familie met 9 weken gelijk nadat we onze echo in handen hadden. Om het werk met zo'n 12 weken.
same here toch superleuk? ik kan zoiets niet voor me houden, bovendien heb ik een te grote buik daarvoor haha
Nee precies ook op werk...werd er ook meteen rekening met me gehouden dat was wel heel fijn. En denk ook niet dat ik mijn buikje verborgen had kunnen houden tot 12 weken haha
Ik heb direct nadat ik een zwangerschapstest gedaan had mijn moeder gebeld. en met 3 weken mijn schoonouder. Vrienden en collega's e.d. komen het vanzelf wel te weten als mijn buik niet meer zo plat is
Gisteren avond mijn ouders verteld omdat we het niet langer voor ons konden houden. Was een opwelling en ben snel naar huis gereden om de slab voor oma en de beker voor opa te halen. Mijn moeder was natuurlijk veel sneller met uitpakken en begon meteen te stralen. Ik riep dat ze heel even moest wachten zodat paps zijn kado ook goed kon bekijken. Ach dan kan ik me tenminste niet verspreken bij hun hahaha.