Ik ben morgen 35 weken zwanger en gister bij de gyn geweest alles was goed! Maar hoef pas over 3 weken terug te komen ook is mij nog niets over de bevalling verteld. Is dit normaal bij de gyn? Want bij de eerste liep ik bij de vk bij wie ik vanaf 36 wekelijks mocht komen. Bij de 2e lag ik zo vaak opgenomen de laatste 8 weken dat ik bijna non stop in het ziekenhuis te vinden was!
dit is bij de vk Een gebruikelijk schema van controles tot 20 weken om de 5 weken, daarna om de 4 weken na de 28 weken om de 3 en na de 32 weken om de 2 weken. Vanaf ongeveer 36 weken komt u elke week. Afhankelijk van het verloop van uw zwangerschap zijn er soms meer of juist minder controles nodig. neem aan dat een gyn dat toch ook zo zou doen
Tja hij zij het gaat zo goed kom maar over 3 weken terug! Dan ben ik bijna 38 weken misschien beval ik in de tussentijd wel! Vind het zo vreemd. Maar goed ik kan altijd bellen mer vragen of twijfels, dat doe ik dan maar al mis ik de vk zo!
ik loop ook bij een gynaecoloog, en vanaf week 30 elke 2 weken, en vanaf week 37 elke week. Ik vind idd ook dat je alles moet vragen over de bevalling ect, ik moet ook altijd vragen en hoe is mijn bloeddruk? hij meet hem wel, maar zegt dan niets hahaha of hij zegt, goed Het is wel een fijne man hoor, maar beetje stil. Als jij eerder wilt komen, gewoon even zeggen.
Ik loop ook bij een gyn en mis een vk wel. Hij vraagt wel altijd hoe het met me gaat en of de kleine nog steeds goed beweegt, maar verder moet ik alles zelf vragen. Ik ken hem nu wel goed genoeg om te weten dat als er iets mis is (met bloeddruk oid) dat hij het meteen tegen me zegt dus als ie niks zegt dan weet ik dat alles ok is. Bij 33 weken moest ik een afspraak maken voor 2 weken erna, dan ben ik 35 weken. Daarna weer na 2 weken en dan na een week neem ik aan! 3 weken tussendoor vind ik wel veel, ik zou vragen eerder te mogen komen.
Ik vind het zelf niet zo erg hoor die 3 weken, ik maak me niet zo druk en als er toch iets is dan kan ik er zo bij tussen. Maar vroeg me idd gewoon af of dit bij jullie ook zo was, en het blijkt idd dat het bij de gyn wat onduidelijk is allemaal! Ik heb de laatste paar keer een andere gyn gehad en dat was niet zo leuk, nu had ik gister weer mijn favorite gyn! En die heb ik de volgende keer weer maar. Dat is een jonge vlotte vent alleen durf ik bij hem niet zo goed te vragen of hij bv tegen 38/39 weken een keer naar ontsluiting wil voelen haha bij een vk ging dit allemaal zo makkelijk en zo vanzelf!
Ik loop ook bij de gyn sinds 35 weken omdat ik vorige zwangerschap ben bevallen dmv een keizersnee. Ik ben met 35 wk en met 37 wk op controle geweest. Ik en de gyn vonden het beide niet nodig om vaker te komen. Dit keer zal ik ook bevallen met een ks maar hoef niet meer op controle te komen bij de gyn, de datum heb ik al. Ik kan altijd bellen.
ik snap echt helemaal wat je bedoeld, de drempel is gewoon wat hoger bij een gynaecoloog. VK kan je lekker tutten en alles draait om baby's en bevallen. Het is bij mij zelfs zo erg, dat ik een VK makkelijk aanspreek met jij of je, maar een gyn ben ik altijd aan het denken, meneer, dokter, u, meneer de gynaecoloog whahahaha Heb gewoon erg veel respect voor een gynaecoloog al is het gewoon ook een mens net als ieder ander.
Dit heb ik gelukkig niet. Kom altijd bij een gyn in opleiding dus die zijn nog niet zo oud, plus ik werk in hetzelfde ziekenhuis dus dan heb je altijd wel iets om over te praten. Wel bel ik minder snel als er iets is, omdat je dan helemaal naar het ziekenhuis moet, weer oppas moet regelen enz. Het is toch wel erg handig dat de vk ook bij je thuis komt.
ook dat ervaar ik, minder snel bellen. vind het ook irritant dat je steeds naar het ziekenhuis moet rijden
Jah dat gesteggel naar het ziekenhuis is zo vervelend ik woon op 35/45min rijden van het ziekenhuis en t is altijd een hele onderneming om er te komen moet er echt een uitje van maken. Haha
Ja zie daar wel tegenop vooral als er straks sneeuw ligt en zo! S nachts is het maar 15 min rijden dan is het rustig maar het ziekenhuis zit midden in de stad en dat is met name in de spits soms 45 min rijden. Meestal kan ik het wel in een half uur redden om er te komen maar als ik moet bevallen en heb flinke weeen en als het heel glad is op straat of zo dan bel ik gewoon de ambulanse! Wat moet je anders? Haha.