wat heeft dit te maken met mn zwangerschap? VEEL!. ik kan haar gewoonweg niet uitstaan soms. ze is zo... VALSS. we hadden zoveel samen kunnen doen. samen shoppen, samen meubeltjes uitzoeken etc. maar nee hoor. ze denkt alleen aan zichzelf aan haar pijntjes en aan wat voor haar interessant is. ze bemoeit zich alleen met mij omdat ze mijn vriend niet tegen zich wil hebben. ik moest het gewoon even kwijt. ik moet er niet aan denken mijn baby strax bij haar achter te laten. zo moeilijk om met een man samen te zijn en niet goed op te kunnen schieten met zijn moeder. gelukkig heb ik mn eigen moeder nog. maar toch.. waarom kan ik haar niet beter verdragen. waarom is ze zo irritant! waarom waarom waarooommmm.. ok dat was het. sorry moest het even kwijt :x
Hihi, heeft het geholpen even lekker je hart luchten? Er zijn hier nog 2 topics over met lotgenoten. Veel sterkte met je schoonLoeder.
Jullie zijn niet de enige meiden. Kijk hier maar eens http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=33019
AAAAHHHH, Vreselijk! Die van mij willen een MAAND langskomen in oktober......Dat ga ik dus echt niet volhouden hè...
ik haat haar totaal niet hoor ik hou van haar zoals mijn eigen moeder, maar ze kan zo pff bemoeial zijn. Maar ben blij dat ze er is, al mag ze soms wat meer meeleven en meedenken!
Ik haat haar niet, maar er zijn gewoon dingen die daar gebeuren waar ik het helemaal niet mee eens ben. Vind het ook best moeilijk om straks ons kindje bij haar te laten, maar ja mijn man vind dat het moet kunnen en zij heeft het al gereserveerd toen ik me kwam voorstellen daar dus.... Gister heb ik een heel volwassen besluit genomen: Dat ik niet helemaal op 1 lijn zit met m'n schoonmoeder betekent niet dat mijn kind een oma af moet pakken. Dus ik ga me er overheen zetten. Linda
Die van mij is ook zo lekker vreemd. Die van mij komt uit venezuela en is geboren in italie! Das ook zo'n lekkere combi. Nu loopt ze namen te bedenken voor mijn kind! Alsof we die nog niet hebben?! En ze is ook nog eens vreemd gelovig. Nu moet ik een speciale zwarte steen bij mijn pasw geboren kindje doen zodat mensen met een kwaad oog mijn kindje geen kwaad kunnen doen (ok, daar ga ik dan maar in mee). En vervolgens als het een meisje is willen ze gelijk gaatjes in der oren gooien. Nou, ik dacht het niet! Maar ach, haat is zo'n sterk woord. Frusterend is meer wat ze is!
Ik heb een lieve schoonmoeder, maar als oma vind ik dr vreselijk! Wij bestaan niet meer alleen onze zoon nog dat is heel duidelijk. Mijn vriend zegt dat ze een soort van jonge hond is, wild enthousiast en nog niet trainbaar ofzo pffff. Toen Quinn net geboren was achtervolgde ze me overal waar ik ging met hem in huis Het was 30 graden en hij lag binnen in de wagenbak en ik had zn lakentje eraf gehaald. Zij legt hem over hem heen. Dit is slechts 1 voorbeeld. Aaaargh om gek van te worden. Ze begint het nu een beetje door te krijgen, maar ik loop nog steeds op mijn tenen als mijn schoonouders langs komen. Gelukkig wonen ze niet te dichtbij, want dan zou het ruzie worden denk ik
O, ja wat ik nog wou toevoegen: Ook zo vreemd. Mijn schoonzusje (met wie we geen contact hebben) woont hier nog geen 500 meter vandaan. M'n schoonouders komen nooit spontaan bij ons langs, maar bij Sophie lopen ze de deur zo'n beetje plat, omdat ze dus een kind heeft. Als ik dan zie wat dat met mijn man doet... Alsof wij niet interessant zijn omdat we (nog) geen kind hebben en we niet elke dag drie keer bellen dat we ze nodig hebben. Zo wil ik echt NOOIT worden met mijn kinderen! Het lijkt me fantastisch om over 25 jaar bij mijn kind op de koffie t gaan, ongeaht of het zelf een kind heeft of niet. Linda
Ja, ook dat ken ik! Mijn schoonmoeder woont op nog geen uur vliegen bij ons vandaan. Een ticket kost haar 120 euro! En ze is nog nooit bij ons geweest. Mijn ouders wonen 9 uur vliegen bij ons vandaan en dat kost 750 euro, en die komen 2 keer per jaar. Maar ook wij zijn niet belangrijk! Geen kleinkinderen. Want naar haar dochter in miami gaat ze wel 3 keer per jaar! Maar die heeft kleinkinderen!
Heel herkenbaar Sinds ik zwanger ben belt mijn schoonma soms wel 2x per week, eerst nooit zo vaak. Als wij daar zijn, of als ze hier zijn praten ze alleen maar over HUN kleinzoon. Ze praat alsof ze zelf zwanger is. Ze wilt voor mij bepalen hoe ik de kinderopvang moet regelen, ze wilt het absoluut niet hebben dat mijn moeder gaat oppassen. Ik heb een combi-wagen gekocht, en nu heeft zij ineens van iemand een maxi-taxi overgenomen. En heeft ze bedacht dat als die kleine in de buggy zou kunnen dat ik mijn wagen dan maar moet opslaan bij hun op zolder, en ik bij hun die maxi-taxi moet ophalen Over my dead body Allemaal van dit soort onzin, ik word er zo moe van :x :x :x
Nou ik sluit me bij jullie aan.. Ik heb ook zo'n geweldige schoonmoeder .... NOT :x In mijn hele zwangerschap heb ik haar 4 x gezien en ze is nog steeds niet naar de kleine komen kijken terwijl ze dus in dezelfde stad als ons woont.... Nou lekkere oma voor mijn dochter..en fijne steun voor mijn vriend NOT :x
mag k dan ook ff zeuren? k haat der nie echt maar ga der liever weg dan komen ze zijn dan al wel in de 70 maarja bij hun staat de verwarming altijd op 25 graden ook al is het buiten warmer laatst had youame een korte broekje aan zonder majo veelste warm oma:vat ze zo geen kou het is veelste koud buiten het was super warm buiten trekt ze een sokje uit doe dat sokje aan ze heeft koude voeten nee hoor ze heeft al zweetvoetjes ga je weg doe haar een mutsje op anders krijgt ze ooronsteking ligt youame te slapen doet ze er een dikke deken op pff wordt er gek van
@mariekebalM; een MAAND? ik hou een uurtje met dat mens al niet eens vol, laat staan een hele maand! zie mijn verhaal bij schoonmoeders onder familie. Het is zo'n K*twijf... voor de zwangerschap hoorde je niks van d'r, nu is het baby voor en baby na. Ik besta sowieso niet meer. Maakt ook 'grapjes' over dat zij de kleine wel gaat opvoeden enz.. kan ze toch veel beter! Kwaad dat ik was joh, schoonmoeders, wat moet je ermee.