blaasontsteking en harde buiken 14 weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door frummelk, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    De titel zegt het al. Ik heb een blaasontsteking. Ik voelde het gisterenavond aan de harde buiken. Niet de echte maar het voelt soortgelijk. Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Ik ben vandaag gestart met antibiotica maar de harde buiken blijven. Zo nu en dan zijn ze ook ietwat pijnlijk.

Wat kan ik doen naast veel drinken en Paracetamol slikken?

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Er is nog geen 1 dag dat je volledig bezig bent met antibiotica dus het duurt wel even voordat die begint te werken want die heeft nog lang niet zijn werk kunnen doen. Je moet het even een paar dagen de tijd gunnen en na de kuur opnieuw je urine laten testen of het volledig schoon is.

Je moet wel stoppen nu met extra water drinken want zo plas je de antibiotica gelijk weer uit. Hoe minder urine er in je blaas zit des te beter kan de antibiotica de bacterie aanpakken.

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Nog steeds geen verbetering. Ik moet nu bedrust houden :(

Kan ik de huisarts bellen voor een zwaardere kuur? Ik geloof niet dat deze wat doet.

Grrr die stomme hormonen maken me zo onzeker

4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Kan best even duren. En je moet juist wel goed drinken hoor, daarmee plas je de bacteriën uit (advies van zowel huisarts als gynaecoloog).
    Neem ook paracetamol en een warme kruik mee je bed in, dan voel je je ook weer wat beter.

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb toch even telefonisch contact gehad en krijg per direct een andere kuur. Deze werkt blijkbaar niet (afdoende)

6. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ennnn inmiddels bloedverlies. Verloskundige is onderweg :(

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Jeetje meid, wat schrikken. Hopelijk is alles goed.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Wat zei vk? :(

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ach nee, Frummelk!

10. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Baby maakt het, godzijdank, goed! Ze zag geen reden voor het bloedverlies. Voelde wel een zeer gespannen buik en idd harde buiken.

De blaasontsteking heeft me flink in zijn macht. Rust houden, Paracetamol slikken en de ab kuur moet nu snel zijn werk gaan doen.

Blegh ik baal hier zo van. Het doet me denken aan de zwangerschap van mijn eerste en die was loeizwaar... Hopelijk blijft het hierbij

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Sterkte. Hopelijk wordt het snel rustig.

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hou het alsjeblieft goed in de gaten. Had met 14 weken ook al harde buiken, huisarts zei dat dit wel erg vroeg was. Ik zal je verder mijn situatie besparen maar laat je aub extra controleren als je het niet vertrouwd.
    Ben je niet naar ziekenhuis gestuurd trouwens vanwege bloedverlies?

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Mijn verloskundige heeft een echo gemaakt. De baby had het prima naar zijn zin. Bewoog lekker en heeft een keurige hartslag. Geen bloed om of bij de baby/baarmoeder te zien. Het lijkt allemaal echt van de blaasontsteking te komen.
    Ik heb al de gehele zwangerschap wat bloedverlies....

Tuurlijk maak ik me zorgen ;) maar om nu al naar de gynaecoloog te rennen vind ik ook weer zo wat... Ik weet dat ik gbs draagster ben en ken de risico's :(

Overigens voelt mijn buik nu iets rustiger. Deze kuur lijkt aan te slaan.

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Frummelk, ik heb ook GBS (en heb door een blaasontsteking een vroeggeboorte gekregen, gelukkig wel goed gekomen).

Tip: neem Cranberry-pillen. De hoogste dosering. Er is echt wetenschappelijk bewijs dat dat werkt tegen blaasontstekingen.

En bij GBS heeeel laagdrempelig op blaasontsteking laten checken en altijd laten kweken.

Magnesium (300 mg) per dag is ook een goed idee. Dat maakt de baarmoeder rustig.

Zet hem op!

15. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hier ook dreigende vroeggeboorte, vandaar. Maar als je al langer bekend bent met bloedverlies is het een ander verhaal. Ik wilde niet betweterig zijn maar het beste voor je. Sorry als het anders overkwam.

Ik heb ook veel cranberrysap gedronken en lijk na een breedspectrum antibiotica eindelijk van mijn urineweginfecties af. Verder gebruik ik utrogestan om de baarmoeder rustig te houden.

16. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Dankjulliewel!

Het komt vast goed

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O meis laat je alsjeblieft door een gyn checken...
    Als wij dat hadden gedaan hadden we onze uk nu bij ons gehad...

Wil je absoluut niet bang maken, maar ik schrik wel van je berichtjes. Wij zijn Sam indirect kwijt geraakt door een blaasontsteking. Als je nog steeds last van je buik hebt echt deze week nog een afspraak met een gyn eisen.

18. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Lieve madelein,

Jou verhaal zat zeker in mijn achterhoofd. Maar bij de tweede kuur was de buik erg snel weer rustig. Ik laat morgen de urine controleren of het helemaal weg is. Lief dat jullie zo mee leven! En als ik het echt niet vertrouw ga ik zsm naar de gyn. Dat is ook het beleid van mijn huisarts. Bij het minste of geringste sturen ze me door. Mijn oudste is namelijk erg ziek geworden door de gbs....

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Oke goed zo. Dat stelt me wel gerust.
    Ook als je het zelf niet vertrouwd naar een gyn gaan trouwens. Ik heb destijds ook gedacht dat de vk en de huisarts het wel wisten...

Nou hopelijk is alles schoon en heb je geen harde buiken meer. Rustig aan meis!

Deel Deze Pagina