Als je geen negatief advies hebt kan dat prima. Bij nmr 1 tot een dag voor de bevalling nog, bij nmr 2 tot 30 weken en toen ging het niet meer door mijn bi.
Ik denk dat doen waar jullie je fijn bij voelen de beste tip is. Zelf hebben we er geen moeite mee. In het begin vond ml het wel eng en nu m'n buik groeit vind ie t af en toe wel raar maar dat houdt hem gelukkig niet tegen
Ik vond het de eerste weken ook mega eng, ben daarom de eerste weken niet begonnen aan seks. Pas na het eerste trimester durfde ik het weer een beetje gezellig te maken met manlief. Het schijnt inderdaad helemaal geen kwaad te kunnen, maar het beste is gewoon om te vrijen met je partner wanneer jij je er goed over voelt. Anders blijft het alleen maar in je hoofd malen van wat als het hierdoor fout gaat, dan kun je ook niet echt genieten.
En als je vrijen zelf eng vindt, zou je natuurlijk nog allerlei andere dingen kunnen doen. Seks is heel breed En geniet van je zwangerschap!
Het kan idd geen kwaad maar ik begrijp je gevoel! Ik vond het ook niet prettig en eng ondanks dat ik verstandelijk wel wist dat het geen kwaad kon. Wij hebben voor mijn geruststelling de eerste 12 weken het bij alleen wat hand en span werk gehouden daarna zijn we het rustig aan weer gaan proberen. In middels heb ik er geen moeite meer mee. Je moet dus gewoon doen waar jij je gied bij voelt! Je kan best weten dat het geen kwaad kan maar dat neemt het gevoel niet weg weet ik uit ervaring! Geniet van elkaar en bespreek je angsten en grenzen. Zodra je er aan toe bent gewoon weer rustig aan proberen en beginnen met vrijen als egeltjes succes!
Ik vindhet steeds moeilijker worden omdat de baby steeds beter te voelen is. Ik vind het zo vreemd dat ik tijdens het vrijen de baby voel bewegen. Alsof dat mij compleet uit mijn 'zin' haalt. Hoe ervaren jullie dat?
Ik was ook heel onzeker, maar daar nu wel overheen gelukkig! Het kan idd geen kwaad, maar moet wel zeggen dat ik het wel een stuk gevoeliger, met name pijnlijker vind. Maar momenteel heb ik vooral 'last' ervan dat ik voel dat de kleine beweegt en ik het ongemakkelijk vind (net als wanneer de kat of hond kijkt als je bezig bent, haha!!) en dat is lastig concentreren op intieme dingen haha!!!
Ik ervaar precies hetzelfde als jij Liefje, ik vind het erg ongemakkelijk. De baby beweegt de hele tijd, dan kan ik niet aan dat soort dingen denken/het doen. Bij ons op een erg laag pitje dus.
Enige waar ik last van had was enorme ongesteldheid kramp na een orgasme.. tussen 5 en 7 weken. Schrik daar dus niet van als dat gebeurd!
Wij hebben het wel geteld 3x gedaan tijdens de zwangerschap. De laatste keer heb ik daarna een half uur liggen creperen van de pijn in mijn buik dus nu wilt mijn vriend ook niet meer. Mijn libido is sowieso nul komma niks. Maar kwaad kan het niet hoor